Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Oudere bladeren worden geel en gaan dood

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oudere bladeren worden geel en gaan dood

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen ,

    ik ben met men eerste kweekje bezig en deze staan onder een 600hps lamp.
    De amnesia haze heeft 4weken op 18/6 gestaan en zijn dan op 12/12 gezet.
    Nu staan ze ongeveer 4weken op 12/12 en sinds enkele weken worden de oudste en grootste bladeren geel en gaan dood.
    De laatste week gaat dit in een sneltempo dat ik er bang van krijg.
    Om de 2 dagen krijgen ze in de morgend een halve liter water met plagron bloeivoeding. Groeivoeding hebben ze nooit gehad omdat ik d8 dat ze deze niet nodig hadden(als ik naar de plant zag)
    Voor de rest denk ik dat de planten het goed doen? Sommige zijn al goed op weg
    Meer fotos volgen en ik hoor graag jullie ideen.

    grts
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Bloeivoeding is voor als er bloei is, dan kan de plant die speciale stoffen voor de bloei gebruiken.
    Als er geen echte bloei is, blijven die stoffen in de aarde zitten, de plant kan er weinig mee.
    Dus als je meteen bloeivoeding gaat geven als je over gaat op 12/12 ben je zo'n 3 weken te vroeg daarmee begonnen.

    Dit lijkt op een stikstoftekort.
    Groeivoeding tekort dus.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bladvoeding geven, door erop te spuiten, dit zal het snelste werken om het probleem weg te krijgen.
      mede door te weinig vieding zal je een redelijk tekort opgebouwd hebben.

      Comment


        #4
        Bedankt voor de reacties!

        ik heb nog groeivoeding staan. Mag ik deze nu nog geven samen met de bloeivoeding? De toppen zijn al goed in otwikkeling.

        en qua bespuiten? Welk merk kan u aanraden?

        alvast bedankt manne!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          ziet er nog niet slecht uit, gewoon meer bloeivoeding geven + pk13-14. Eventueel hetzelfde ook nog op je bladeren spuiten dan nemen ze het sneller op dan via de grond.
          Je kunt ook specifieke bladvoeding kopen maar dat zal geen nut hebben in dit geval, dat werkt beter als preventief.

          Je probleem ligt niet echt aan groeivoeding, ze verbruiken nu enkel veel bloei. je zult de dosis moeten verhogen of een extra dag voeding geven sinds ze in de bloei veel voeding nodig hebben..

          greetz

          Comment


            #6
            Bedankt voor de tips! Ik ga deze zeker uitproberen. Ik heb een digitale ph en ec meter gekocht zodat ik wat meer zicht heb op wat ik doe..
            Van wat ik kan uitmaken over de info van ph en ec waardes zou mijn ph op 6.5 moeten liggen en de ec op 1.4? Iemand hier ervaringen mee?

            grts
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


              #7
              Als je nou eens vertelt welke voeding je hebt ?
              Er zijn wel 100 merken voeding dus er is onmogelijk antwoord te geven.

              Als je iets wil laten zien op een foto, dan kun je dat het beste doen zonder HPS licht.
              Op een foto met HPS is alles geel dus valt er weinig te zien.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Groeivoeding zou ik nu niet meer geven omdat je daarvan veel bladgroei kan krijgen.

                Comment

                Bezig...
                X