Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine stippen op bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine stippen op bladeren

    Korting op 420shop
    Sinds een paar weken komen er op 1 van mijn planten steeds meer bruine stippen/vlekken. Ik heb al veel geprobeerd maar ik kom er maar niet uit wat het zou kunnen zijn. Het probleem begon al eens eerder maar is daarna weg gegaan. Het probleem is dat als een blad begint met de stippem krijgen, deze uiteindelijk helemaal onder de stippen zit en dood gaat. Het gaat niet van boven naar beneden of vice versa, maar het verschijnd overal.
    Heeft iemand dit eerder gezien?
    Nog wat info:

    Shining silver haze van rqs
    lv rond de 40%
    sinds 2.5 week op 12/12
    ph van voeding en van water allebij op 6.5
    Voeding van Plagron, aangevuld met calmag en pk13-14
    Grond is normale potgrond van de groenboer
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Excuus voor het posten op deze manier, hij laat me niet meer dan 1 foto tegelijk posten...
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Kan je een foto posten onder een ander licht toevallig? Ikzelf maak de beste foto's met camera flits aan en zonder de hps.

        Comment


          #5
          Maatje heeft die stippen ook en wij vermoeden (weten het dus niet zeker) dat het een mangaantekort is.

          Nu hoop ik dat iemand het hier bevestigt of ontkracht, dan weten wij het ook



          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #6
            Ik heb het ook bij 1 plant voor zover ik kan zien op je gele foto's en vermoed ook een voedingtekort.

            UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

            Comment


              #7
              Trouwens, ben je niet wat vroeg met de pk13/14 ? Normaal begin je daarmee in week 4 / 5 van de bloei.

              Hoe lang geef je die al ? Een overschot aan Fosfor kan de opname van Mangaan bemoeilijken.
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Ik weet niet zeker of het een Mangaanntekort is, ik vermoed het. Hebben afgelopen weekend liggen Googelen en dat kwam het meeste overeen. Bij een hogere PH komt Mangaangebrek vaker voor.

                https://www.handboekbodemenbemesting...en/Mangaan.htm

                Nogmaals, het is een vermoeden, hoop dat iemand het bevestigt/ontkracht.

              • Green Mamba
                Green Mamba commented
                Editing a comment
                Dat is bij mij dan de oorzaak waarschijnlijk. Ik gebruik wel de GHE flora meststoffen.

              • Binnenzak
                Binnenzak commented
                Editing a comment
                https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3355622/
                Ik lees hier ook dat een fosfor overschot de opname van mangaan tegen gaat. En een zuurdere ph waarde zal de opname ook verbeteren. Mijn gevoel zegt me dat dit wel eens de oplossing kan zijn. Ik ga proberen de aankomende tijd zonder pk13-14 en met een zuurdere ph waarde van rond de 5.8-5.9 dit plantje beter te maken.

              #8
              Tekorten van sporenelementen zijn zo goed als onbestaande als je voeding meegeeft. Die voeding is nl compleet en de percentages van die sporenelementen als mangaan zijn zoooo miniem. Verder dan NPK en kalk en eventueel magnesium moet je het eigenlijk niet gaan zoeken. En dan zal het 9/10 een overschot zijn en geen tekort. Doorgaans bevat zelfs eender welke aarde genoeg van die kleinere bestanddelen.

              Comment


              • Binnenzak
                Binnenzak commented
                Editing a comment
                Dan zal het haast wel een fosfor overschot moeten zijn waardoor ze geen mangaan meer opneemt.
                Bedankt voor jullie snelle reacties allemaal!

              #9
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Binnenzak
                Binnenzak commented
                Editing a comment
                Ik zal fotos zonder hps aanleveren. Maar ik voeg al CalMag toe dus dan snap ik het tekort niet zo goed..

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Teveel Kalium kan de opname van Calcium blokkeren.
                Je geeft al PK13/14 terwijl er nog nauwelijks toppen zijn om te boosten.

                Bij een pH onder 6.2 op aarde wordt Calcium minder goed opneembaar.
                Mn is het best opneembaar tussen 6 en 6.5

              #10
              Hier zijn de fotos zonder lamp
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #11
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment


                  #12
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #13
                    Zo zag er die van mij ook eerst uit, ben nu geen voeding meer aan het geven, niet de hele plant ziet er zo uit maar toch een aantal bladeren.
                    De foto die ik heb toegevoegd is de vordering ervan.
                    ​​
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #14
                      Een fosfor en Calciumtekort lijkt heel erg op elkaar in het begin.
                      Daarom ook vragen we altijd naar de hele voorgeschiedenis qua voeding, pH, water en aarde en foto's zonder HPS licht liefst ook nog in close-up en van de hele plant.


                      Dit zijn de verschillende stages van een Fosfortekort:




                      En dit zijn Calcium tekorten:
                      ca1.JPG .ca2.JPG.ca3.JPG

                      Alleen van een foto is het dus erg moeilijk te onderscheiden in het begin.

                      @FlashHopper: bij jou lijkt het op dit moment erg op een fosfor tekortje.
                      Dat is de P van de NPK waardes van je voeding.

                      *** Bron van de foto's is growweedeasy.com
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • Binnenzak
                        Binnenzak commented
                        Editing a comment
                        Hmmm het lijkt inderdaad veel op een calcium tekort. Is het nu verstandig om alleen afgezuurd water met CalMag te geven?

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Tja, je moet in ieder geval iets doen.
                        Misschien kun je dat om de dag doen, want je wil ze eigenlijk ook geen andere tekorten laten oplopen.
                    Bezig...
                    X