Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Omlaag krullend bladjes en verbrande puntjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Omlaag krullend bladjes en verbrande puntjes

    Korting op 420shop
    Hallo,
    gisteravond laat was ik bij dametje wezen kijken.
    En zo te zien lijkt dat hier misgaat. En vervolgens hebt ik fotos gemaakt en heel de forum en de internet afgegoogled.

    Problemen mbt:
    - Temperatuurstress ?
    - voedingstress
    - lichtstress..

    De eerste, temp. stress zal wel hieraan liggen. Het staat namelijk in de koude schuur, de growkoker is nog wel behaagelijk door 14.4watt Led strip. De lichten gaat pas in de avonduren aan tot morgenochtend.

    De tweede: ik heb gespeurd waarmee ik de potaarde mee gebruikt had.. een univ. aarde die voorbemest is met pokon.

    De derde - dat de plantje overgeladen door grote hoeveelheid aan fotonen-lading ondanks dat het een 1mtr groei/bloei ledstrip van 14,4 watt (60 stuks leddiodes) in een "gesloten" container dat bekleed is met alufolie.

    De plantje ziet er verder normaal groen uit.

    De plantje is circa 1 week en 4 dagen oud, geteld vanaf de ontkieming.

    Hier is de fotos die de probleem illustreert:

    Edit:
    Zal zo later duidelijkere fotos maken als ik de schuur inga.
    Attached Files
    Last edited by DwarfGuy2019; 9 March 2019, 14:21.

    #2
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Ja het komt uit de zak grond die ik jaren geleden terug gekocht had voor normaal gebruik in de tuin, en deze had nog wat resten in de zak over en daarom gebruikte ik daarvan. ik heb de zak niet goed bekeken, de zak is volledig door gescheurd, daardoor zag ik de woorden 'voorbemest met pokon' over het hoofd.
      En ja de lichten staan op 18/6. En ik heb de pot binnenkant bekleed met alufolie zodat er geen licht doorheen komt voor de wortels.

      En zo te lezen is deze plant reddeloos verloren, neem ik aan, of kan ik nog wat reddingspoging ondernemen ?
      Last edited by QnQ; 9 March 2019, 18:56. Reden: citaat opgerookt

      Comment


        #4
        Zet haar voorlopig eerst eens wat warmer, en of het nog goed komt weet je alleen door geduld.
        Overvoeding voor een zaadje is vaak niet te redden, maar als ze langs die misvormingen kan groeien komt het wel goed.
        Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

        Misty's ABC

        Comment


          #6
          Goed ik zal dit vanavond in het geniep verplaatsen, mijn vrouwke hoeft niet weten waarmee ik mee bezig is

          Comment


            #7
            Die kan je gewoon laten groeien, weggooien kan altijd nog. Ze maakt al een nieuw paar blaadjes aan en dat is een teken van groei!

            Comment


              #8
              Na de eerste foto's wilde ik zeggen 'weinig aan de hand', ze staan alleen wat te droog waardoor de EC in de grond iets te hoog wordt.
              Na de 2e reeks foto's vind ik dat nieuwe blad er wel wat raar bij staan.
              Teveel licht is het alvast niet, eerder te weinig, maar ik denk dat het vooral de droge grond is.

              Ik las ergens dat het een Royal Dwarf is.
              Dat is een autoflower, die mag je ook gewoon op 22/2 zetten bijvoorbeeld, als het wat te koud wordt.
              Dan blijft de temperatuur wat stabieler.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #9
                Ik heb deze inmiddels verplaatst naar een wat warmere ruimte van circa 21gr.
                Het is idd een Royal Dwarf van 1week, 4 dagen.
                Voor een experiment met een lage verwachtingen heb ik voor deze doel geen EC-meter, pH-meter, en temperatuursensor niet in huis, en ook geen ventilatie. De bovenkant van de groeicylinder is deels stuk open zodat er in en uit geademd kan worden.
                En bij water geven of controles haal ik de dop helemaal af en haal de pot uit de cylinder, dan kan ze even frisse lucht happen.

                De pot met aarde is best wel koud als ik zo aan moet voelen, hopelijk na verplaatsing heeft deze straks wat warmere voeten.
                Ik haal morgen een fles Spa Blauw in huis, hoewel de pH van de kraanwater volgens de metingen van waterschap circa op 7,05 zit.
                Trouwens voor een jonge plantje geef ik niet teveel water (zonder voeding), en de aarde voelt gelukkig voorlopig mooi vochtig.
                En ik merk op dat de stam inmiddels wat gegroeid is, dus een goed teken. Geen verdere verkleuringen geconstateerd.

                Edit: De thread van mijn kweekverslag.
                https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-1mtr-ledstrip
                Last edited by DwarfGuy2019; 9 March 2019, 22:57. Reden: URL bijgevoegd en wat tekst uitleg aangepast.

                Comment

                Bezig...
                X