Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladerpunten bij nieuwe bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladerpunten bij nieuwe bladeren

    Korting op 420shop
    Goedenavond,
    Mijn haze en northern light autoflowers zijn nu 4 weken oud. Sinds 2 dagen zie ik dat er gele bladerpunten op de nieuwe bladeren onderin uit de zijtakken ontstaan. Ook is de kleur van de nieuwe bladeren lichter dan de oudere bladeren.
    verder zie ik dat de bladerpunten van een aantal planten licht beginnen te krullen.
    Wat is hier aan de hand?

    Lamp:mars hydro 192 ledlamp (300-400watt echt verbruik)
    medium: plagron light mix
    ph waarde: 6 tot 6.3
    Voeding: vanaf week 3 hy-pro terra 0,7-1ml per liter

    De lamp hing 60cm boven de planten, die is nu verhoogd naar 80cm, ook heb ik ze uit de wind gezet.

    Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Krullende bladeren
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Die krullende bladeren is van te lage lichtvochtigheid of de tocht....
      ik denk zelf te lage lv de bladeren krullen om om zich meer te sluiten zodat ze minder verdampen

      de lichtere punten kan zijn van de lamp of van overvoeding...

      je moet jonge planten nooit in de wind zetten....
      de wind mag er bovenlangs gaan dat net de bovenste bladeren iets of wat wind vangen vooral op pas 4 weken oud...
      waarneer heb je ze gepot??
      zijn ze overgepot ??
      wat is je lv....
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment


        #4
        Ze zijn niet overgepot en staan vandaag precies 4 weken. Luchtvochtigheid is tussen de 40 en 60 procent.
        Zouden de gele bladeren niet bovenin moeten verschijnen bij overvoeding of hittestress van de lamp? De gele bladerpunten verschijnen nu onderin

        Comment


          #5
          Kun je een foto maken met wat meer plant erop?
          (zonder paars)
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Dit is de gehele plant waarbij je ziet dat de nieuwe onderste bladeren gele punten krijgen. inmiddels zie ik dat er op een van de bovenste bladeren ook een gele punt gaat ontstaan.

            Ze hebben sinds 2 dagen geen voeding en water gekregen maar ik zie die situatie erger worden.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

            Comment


            • Jura
              Jura commented
              Editing a comment
              zou de haze wel water geven maar zonder voeding zo spoel je teveel aan voeding er uit
              de NL gewoon verder doen als hij goed staat natuurlijk

            #7
            heb even wat info opgezocht omtrent de hy-pro terra volgens de beschrijving is deze geschikt voor groei en bloei , denk dat daar het probleem zit normaal voor aarde heb je voeding voor de groei periode en voeding voor de bloei periode blijkbaar bij hy-pro terra zit dit in een fles heb daar sterk mijn twijfels over .
            de voedingstoffen voor groei en bloei periode zijn totaal verschillend , als je even kijkt naar andere merken spreekt men altijd groei en bloei voeding

            Comment


            • Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Welke verschillende stoffen heb je dan ? Verschil tussen groei en bloei is meer N in de groei, meer PK tijdens de bloei. Dus je geeft de Hy-Pro voeding gedurende de hele kweek, tijdens de bloei kan je nog een extra booster meegeven die meer P en K heeft, de Epic Bloom.

            #8
            Gele punten is vaak teveel voeding.....

            Comment


              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door Jura View Post
              heb even wat info opgezocht omtrent de hy-pro terra volgens de beschrijving is deze geschikt voor groei en bloei , denk dat daar het probleem zit normaal voor aarde heb je voeding voor de groei periode en voeding voor de bloei periode blijkbaar bij hy-pro terra zit dit in een fles heb daar sterk mijn twijfels over .
              de voedingstoffen voor groei en bloei periode zijn totaal verschillend , als je even kijkt naar andere merken spreekt men altijd groei en bloei voeding

              Comment


              • Flip Hasjkip
                Flip Hasjkip commented
                Editing a comment
                Heb die terra ook, kan je prima de hele kweek op draaien. TS zit ook pas in de groeifase dus er is nog geen sprake van tekorten die je in de bloei zou verwachten. Als je ze extra wilt geven tijdens de bloei dan is er nog een extra booster en eventueel nog een bladvoeding. Ben je misschien al vanaf dag 1 begonnen met voeding volgens het schema ?
                Last edited by Flip Hasjkip; 3 April 2019, 13:47.

              #10
              Nee ik ben pas vanaf week 3 begonnen met voeden, 1 week geleden dus. Ik ben met weinig begonnen rond de 0,7 - 1ml per liter. Op de fles wordt 5ml per liter aanbevolen. Zou dit dan alsnog te veel zijn voor de planten?

              Comment


                #11
                En hoeveel water geeft je ? Misschien staan ze te droog ?
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #12
                  Ik geef ze rond de 150-200 ml per dag, ze staan in 14liter potten. Heb ze de afgelopen 3 dagen niks gegeven.

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Voelen je potten zwaar of licht aan ?

                  #13
                  lastig te bepalen, op zich voelen ze redelijk zwaar aan. Ik heb ze vandaag wat water gegeven omdat ik voelde dat de grond onderin de gaten van de pot droog was. Voor de zekerheid nog maar even wachten met voeding geven.

                  wat opvalt is dat alleen de haze planten last hebben van de verbrande bladerpunten. De northern lights hebben dit niet en krijgen precies dezelfde hoeveelheden.

                  Comment


                  • Jura
                    Jura commented
                    Editing a comment
                    sativa's matig voeding geven
                    indicas sterkere voeding

                  #14
                  De planten zijn er weer bovenop gekomen, geen nieuwe verbrande bladerpunten meer en de nieuwe bladeren zijn goed bijgekleurd. Lag toch aan te veel voeding dus.

                  Comment


                    #15

                    Comment

                    Bezig...
                    X