Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad

    Korting op 420shop
    Dames en heren,
    het probleem stelt zich voor bij mijn 8 weken oude fastberry,op zich leuke makkelijke plant maar sinds een week doet er zich een probleem voor !?
    Bladeren worden stelselmatig gelig,kleur word precies weggezogen van punt naar steel.Dit is niet enkel bij fan leafs maar ook bij jonge blaadjes boven en beneden.
    Ze staat in een light mix van PLAGRON en krijgt niet al teveel voeding over de gehele tijdspanne naar mijn mening.
    Ik bewater de ltste tijd om de 2 dagen als de pot licht aanvoelt met 500 ml spa gemengd met regenwater aangezien ik mij een prul ph meter heb laten aansmeren die niet correct is kan ik over de ph weinig kwijt.
    Ik dacht misschien aan een stikstof tekort of een blokkade.
    Ze moet ongeveer nog 2-3 weken dus is nog wel even.
    even wat pics en thnx
    Attached Files
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    #2
    Op Lightmix moet je na een week of twee wel regelmatig voeding geven ja.
    Minstens 4x per week.

    Dat Spa vervang je beter door kraanwater.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Thnx voor de reactie Q,
      Als ik de bladprobleemoplosser bekeken heb zou het ,stikstof tekort of zwavel nu ik vermoed stikstof tekort.
      Het probleem is ik durf niet teveel te voeden ik zie nogal snel verbrande puntjes en denk dan nog al snel overvoeding.
      misschien wat grow geven met bloom? Spa vervang ik door kraanwater.thnx
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #4
        als de ph waarde niet goed is neemt de plant niet voldoende voeding stoffen op
        kan je uw PH meter niet ijken ?

        Comment


          #5
          Dat is zoiets van 20 euro bij bol.com heb me laten vangen had beter wat recensies gelezen.
          Iemand van jullie misschien degelijke shop voor zoiets of betrouwbaar merk zou ongeveer tssn 50 en 60 euro iets willen vinden.
          heb vanmorgen wat groeivoeding gegeven en is kijken of de vergeling stagneert of niet.
          The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
          5 lekkere grieten onder de zon

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Ik heb een Milwaukee PH 55 en ben er erg tevreden over. Ik heb ook een EC 60 meter, kwam in een set (Mi5560). Koop ook calibratie- en bewaarvloeistof erbij voor de toekomst. En nog vloeistof om de elektrode te reinigen, danben je compleet.

          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            Ga hem bestellen Flip thnx

          #6
          Verbrande puntjes kan veel meer betekenen dan een voedingsoverschot. In sommige gevallen kan het een teken zijn van tekorten. Hoeveel voeding geef je precies? De voeding in de lightmix is na 8 weken zeker wel op.. Als je de pH en EC kan meten kom je zoals forumgebruikers al terecht zeggen veel sneller tot conclusies, hopelijk trekt ze nog wat bij!

          Comment


          • Jamzieman
            Jamzieman commented
            Editing a comment
            Ik denk in heel de periode 6 keer voeding ongeveer in stijgende lijn tot elke keer onder 1ml per l gebleven,denk ook te weinig voeding.
            Ik heb nu wat groeivoeding gegeven samen met bloom en pk en Het is precies gestabiliseerd.
            Blad word niet meer geler en toppen zwellen goed.
            Ze moet nog 2 weken maar dit komt goed,alvast bedankt voor de reactie

          • exmember47012
            exmember47012 commented
            Editing a comment
            Ik persoonlijk zou niet te veel van de 'kweektijd' afgaan, maar kijken naar wanneer de haren bruin zijn en de trachomen amber. Wat op de zaadverpakking staat klopt dikwijls niet.
        Bezig...
        X