Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Omhoog Krullende blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Omhoog Krullende blaadjes

    Korting op 420shop
    20190422_190706.jpg 20190422_190711.jpg 20190422_190730.jpg 20190422_190748.jpg


    5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

    #2
    Volgende keer beginnen in kleine potjes!

    Ze hebben nog niet zoveel water nodig, slechts iets van 50 tot 100 ml per dag.

    EN ZE HEBBEN ABSOLUUT NOG GEEN VOEDING NODIG!!!!!

    En doe je lamp in ieder geval niet lager!!!

    Je gaat te snel en wilt teveel!!!!

    Heb je wel eens verslagen gelezen??

    O, en hoe groot zijn die potten?

    Comment


    • DOBBELSTEEN
      DOBBELSTEEN commented
      Editing a comment
      Ze hebben niet veel water gehad. Kleine hoeveelheden voornamelijk gesprayed.

      Plagron adviseerd om week 1 al te voeden op half recept. Deze heb ik al overgeslagen en hem een week uitgesteld. Voor lightmix word gezegd 1 week voorbemest te zijn. Vooralsnog reageren ze er goed op naar mijn idee.

      Kleine potjes is inderdaad een goed idee voor normale plantjes. voor autoflowers absoluut niet omdat dit stress veroorzaakt waarvoor ze te weinig tijd hebben om van te herstellen.

      Ik lees wel eens een kweekverslag hier en daar.

      2 potten 25L
      3 potten 18L

    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Naja waarom niet in die potten en waarom kleinere potten juist goed voor autoflower grote pot en niet meer over potten
      @Rreppellsteeltjam

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Jaja, autoflower, lees daar weleens overheen, kuiltje maken en zaaigrond in doen.

    #3
    Het eerste blad bedoel je??

    ik zie niks waarop ik uitmaak dat er teveel warmte is of dat de bladeren omhoog krullen

    de eerste blaadjes gaan altijd een beetje krommen/bobbelen
    verder staat het er gewoon goed bij hoor

    let je wel even op met je ventilator dat die niet te laag staat in het begin

    succes
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


    • DOBBELSTEEN
      DOBBELSTEEN commented
      Editing a comment
      De bovenste blaadjes vertonen lichte vorm van. Ik kan me dit niet herinneren bij mijn andere kweek en schiet dus gelijk in de stress

      De ventilator staat boven het blad gericht. Dit lijkt vanaf deze hoek een beetje raar.

    #4
    Lightmix is 1 week voorbemest, maar de eerste 1-2 weken gebruiken ze dat nauwelijks.
    Je kunt dus na 3 weken met de voeding beginnen, als ze goed gegroeid zijn.

    Ik vermoed dat het daardoor komt.
    Je hebt geen vliegjes in de tent ? Je ziet dit ook weleens als er varenrouwmug rondvliegt.

    De lamp hoef je niet lager te hangen.
    Als ze niet strekken kun je 'm eventueel zo laten en dan groeien ze er vanzelf naartoe.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • DOBBELSTEEN
      DOBBELSTEEN commented
      Editing a comment
      De symptomen vertoonde ze al voor t voeden. Maar ik stel het voeden dan toch nog maar even uit. Begin ik dan gewoon de aanbevolen dosering te gebruiken? Of zeg je eerst halve doses en opbouwen?

      Ik zat zelf later nog te denken dat ik in paniek de lamp gauw omhoog heb getrokken maar dat de lamp wellicht toch iets te vroeg er te dicht boven heeft gehangen? En dat gewoon nog de schade is waarvan ze moeten herstellen?
      Of is dit heel dom wat ik nu zeg.

      Met er de dicht op bedoel ik dan 40cm


      Nee geen vliegjes of andere rare insecten in de tent!!

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Luister nu goed wat Q geschreven heeft, er bestaat geen'
      aanbevolen dosering iedere situatie is anders met planten!
      Als wij samen naar een sportschool gaan krijg ik van de
      instructeur waarschijnlijk ook een ander schema om mee
      te beginnen...Dit is bij iedere situatie waar plantjes groot
      gebracht worden ook het geval!......Succes!!

    #5
    Zou de voeding nog een weekje uitstellen ja.
    En daarna begin je met week 1 van wat Plagron zegt.

    Als je elke keer een pot optilt, gewoon even 2cm van de vloer kun je voelen of ze water nodig hebben.
    Als ze zo klein zijn verdampt er best veel.
    5cm uit de rand van de pot water geven, niet bij de stam.

    Als je de lamp vanaf zaadje op 40cm hebt, dan kunnen ze er tegen.
    Ik zelf hou meestal wel een extra 10cm aan.

    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #6
      Je gebruikt grond met voeding dus je mag zeker de eerst weken gewoon water geven. Zoals gezegd wil je inderdaad al teveel. Je wilt al lopen terwijl we nog aan het kruipen zijn. Hoe meer tijd je je planten geeft hoe meer liefde dat je terug krijgt. Je hebt toch ook niet graag dat je baas achter je staat en zegt komaan wat sneller, hier drink nog wat redbull dan werk je sneller..... dat werkt ook niet e :p alsk me niet vergis zijn dit de afletingen voor hps. 600watt = +- 40cm 400w= +- 25 cm en 250w = +- 15cm. Corrigeer me gerust als ik verkeerd ben :p
      ook je 27Graden baden me zorgeb. Dit is echt wel de maximum temperatuur en in bloei is dit zelf teveel. Als ik me niet vergis kan de indica meer warmte af dan de sativa. De sativa reageert goed rond de 25 grade terwijl indica tot max 27 zou kunnen gaan. Ik vermoed dat je met i dica bezig bent als ik zo naar de bladeren kijk maar raad je toch om deze temperaturen toch te laten zakken voor de bloeifase.
      er is ook een cannabis grow bible met veel tips and tricks die je zeker en vast kunnen helpen.
      Succes!

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        10 % van je wattage, dus 600 watt op 60 cm, 400 op 40 enz. Je kunt ook je hand eronder houden met de bovenkant naar boven. Te warm voor je hand is te warm voor de planten.

      • Extreemhigh
        Extreemhigh commented
        Editing a comment
        Flip dat klopt maar als je een goede afzuiging of cooling hebt kan je met je lamp dichter komen zodat er meer licht op je planten valt. :p

      #7
      Iedereen bedankt voor de hulp en informatie zover.


      Ik snap dat ik iets te gretig ben geweest met het voeden van de plantjes, echter dacht ik dat ik met 1 week later voeden dan volgens schema, goed bezig was. Nu weet ik dat ik voortaan eerder rond week 3 moet gaan voeden en niet rond 2. Weer wat geleerd!!


      Nu heb ik de volgende foto's even genomen om het een en ander te verduidelijken.


      Foto 1.
      Op onderstaande foto zie je het probleem nu iets duidelijker.

      Dit is volop in het licht dus met stralingswarmte!

      20190423_184620.jpg




      Foto 2
      LV is wat hoog omdat hij op natte voeten staat.

      20190423_193601.jpg



      Foto 3
      Algemeen plaatje. De 2 grootste kwamen 1.5 dag sneller boven de grond, dus die hebben terecht een voorsprong.
      De rest is gelijk op gegaan, en blijven dat wel aardig doen.

      Hoe lijkt het met de groei? ik heb niet genoeg ervaring om te weten hoe ver de plantjes ongeveer zouden moeten zijn.
      Het is nu bijna 2 weken geleden dat ze boven de grond zijn gekomen. Ik vraag dit omdat ik heel nieuwsgierig ben of ze nu zwaar aan het lijden zijn of dat het allemaal mee valt.

      (Let niet op de meters op deze foto, heb hier en daar wat lopen prutsen dus deze zijn niet accuraat)

      20190423_184745.jpg




      Foto 420190423_190625.jpg




      Foto 5
      De lamp hangt nu 20cm hoger dan voorheen. Op 60 cm om precies te zijn.
      Ze hangen wel richting het licht. Maar jullie herkennen een strekkende plant veel sneller als ik.

      20190423_185033.jpg



      Als mijn tentje wel te warm is, dan hoor ik graag van jullie wat ik kan doen om het wat koeler te krijgen daar binnen.
      Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!! Alle andere suggesties zijn ook welkom!

      5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

      Comment


      • Extreemhigh
        Extreemhigh commented
        Editing a comment
        Ja je ziet het gewoon aan de hoeveel ruimte tussen u bladeren. Hoe korter op elkaar hoe beter. Wat ik bevoorbeeld doe voor de warmte onder controle te houden is men ramen open zetten. Ik heb 2 ramen links en rechts en daar dat deze open staan heb ik een goede luchtdoorstroom. Ik heb ervoor gezorgt dat deze ook afgesloten zijn met muggen ramen voor insecten buiten te houden. Nu kan ik de temperatuur extra regelen door men raam meer te opene of minder. Als het te warm word ben ik verplicht de airco te gebruike. Deze brengen ik met een buis naar binnen en ik probeer deze in het midden op te hange zodat de koelte als een deken naar beneden valt. Ook zet ik zuigers op men kappen zodat de warmte meer naar omhoog word getrokken. Jr kan investeren in kappen met ingebouwde afzuiginh. Kost wel 90eu denk ik maar dan heb je er al minder last van. Maar het beste is dat je de afgezogen lucht rechtstreeks naar buiten toe kunt brengen. Ook mijn afvoer van men afzuiging licht recht voor het raam zodat de warmte zoveel mogelijk nr buiten word geblazen.
        Ik hoop dat je iets aan deze tips hebt.
        Succes!

      • DOBBELSTEEN
        DOBBELSTEEN commented
        Editing a comment
        Heb je misschien een foto van je setup? Zodat ik iets beter kan begrijpen wat je hier bedoeld haha!
        Ik heb de kamer deur open, raam op een kier en de rest van het huis staat ook eigelijk altijd een raampje open. Dus doorstroom moet er genoeg wezen.

        Bedankt voor je snelle reactie!!

      #8
      Met de lamp 20cm hoger dan zou moeten hebben ze geen last van die warmte.
      Ze geven wel aan dat ze wat moeite hebben met verdampen.
      Ik zou voor de zekerheid de luchtstroom van die fans eens checken.
      Die omkrullende bladrandjes komen vaker voor als ze op de tocht staan.
      Dan ga je het verdampen forceren en dat kunnen ze dan niet bijhouden, dan rollen ze het blad op in een poging de verdamping te remmen.

      Mjah, verder is er niet zoveel mis volgens mij?

      Ohja, wordt die doos niet vochtig?
      Anders flikkert die fan straks voorover
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #9
        Ja hier zijn enkele foto's van die van mij maar die staat nu eigelijk niet volledig op punt(airco en zuigers niet aangesloten). Ook moet ik erbij zegge dat ik van die venster aan mijn tent heb zodat de koele lucht beter in men tent geraakt.
        zoals je in de foto kan zien heb ik langs onder kleine vensters en dat is echt ideaal. Ik heb dit zowel links als rechts van de tent dus deze zet ik open. En het goede is dat het ook stof tegenhoud dus gwn optijd afkuisen :p
        Attached Files

        Comment


        • Extreemhigh
          Extreemhigh commented
          Editing a comment
          Jha dat is op zolder ik heb hier soms temperaturen van 38graden als mooi weer is en da is hier heel goed geisoleerd dusja mijn probleem is vechte met de warmte 0.o vandaar die airco. Dan hang ik plastiek aan de raam en blaast dat de warme lucht buite en koelt de airco de kamer. Als het teveel word zet ik de airco met een buis op de planten. Maar dat doe ik liever niet want airco met de planten gebruike is geen goede combinatie. Daarom verkies ik voor in de winter te kweken xd maar ik kweek ook nog niet lang hoor. Dit is men 2de kweek maar had wat hulp en dan is dit altijd iets makkelijker e. Maar bekijk cannabis grow bible, google dat even je vind wel een online inkijk exemplaar. Voor derest kan je hier ook altijd veel info vinden en hulp vragen. Ook youtube filmpjes kunnen je helpen. Dan kan je verschillende tips opsteken van verschillende kwekers. Maar wel oppassen dat je hun foute niet overneemt :p
          Voor derest komt het wel goed. Het is onkruid wete, da groeit overal xd

        • DOBBELSTEEN
          DOBBELSTEEN commented
          Editing a comment
          Aha! Lastig altijd vechten tegen die warmte. Ik ben van Zolder verplaats naar een slaapkamer op het noorden. De temperatuur op deze kamer blijft vrijwel altijd rond de 20 graden als het echt warm weer is. Vorige kweek ook geen problemen ondervonden en dat was toen nog met die extreme temperaturen. Vandaar dus ook dat ik nu zo in de war was omdat dat ik meende met warmte te maken hebben terwijl de temperaturen eigenlijk niet extreem zijn in de tent.

        • Extreemhigh
          Extreemhigh commented
          Editing a comment
          Jhaa ik was hier ook over aan het nadenke maar ja die kamer hier sra vol met rommel van mij en mijn vriendin dat ik uit gemak daar wegblijf :p dusja nu ben ik iedere dag aan het open dat die hitte niet te snel terug komt :p hoe is het me de plantjes? Zie je al veel verbetering?

        #10
        Nu gaan er belletjes rinkelen!!

        Toen de symptomen ontstonden ben ik de fan gaan verplaatsen zodat ik de plantjes wat meer kon zien bewegen. Dacht dat wel eens kon helpen met wat frisse lucht.
        Er niet pal op, maar toch vlak er boven.

        Dat werkte niet en dus ben ik een 2de fan aan gaan schaffen. Deze heb ik de vorige 2 kweekjes niet nodig gehad, maar goed andere plant, andere benodigdheden.
        Bedoeling van de 2de fan was eigelijk om de warmte van de lamp af te koelen maar wellicht toch een tikkie overkill en stiekem iets te veel op de planten gericht.

        De vrouw tikte mij nog op de schouder vlak na het installeren en zei: 'Hey, het is erger als zonet.. hebben ze het niet gewoon koud??' 'Schat' Zei ik. 'Laat dit maar aan mij over'.. 'Dit is warmte, dat zie ik direct'. 3 kweekjes en 5 youtube filmpjes verder en ik denk alles te weten.. typisch ik weer. *zucht*

        Ik heb de Fan's bijgesteld. Na zon 30 minuten zag ik al kleine verschillen.

        Weske .. Jij zei het al. Ik had moeten luisteren haha.. Sorry.



        QnQ Bedankt! En nee, de doos word niet te vochtig. maar.. ik heb eerder geprobeerd eigenwijs te wezen en dat hielp niet. dus ik heb hem verwijderd en vervangen voor wat anders!


        Ik moet zo met de vrouw praten.. tocht is geen kou toch? daar gaan we mee wegkomen toch? straks moet ik haar nog gelijk geven ook..... haha

        Bedankt iedereen voor het mee denken!


        Voor

        na:

        Attached Files
        5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

        Comment


        • Weske
          Weske commented
          Editing a comment
          Kijk en dat weet je nu voor de volgende x....
          Uiteindelijk toch mooi zelf achter gekomen
          Ik zeg Goed bezig.

          Gelukkig gaat het beter
          Verder zien ze er goed uit volgens mij hoor.

          Inlaat ja dat s wat jezelf wil of achter de ventilator of op de grond...
          Natuurlijk gaat je lucht omhoog dus om ri de grond te richten lijkt me logisch

        • DOBBELSTEEN
          DOBBELSTEEN commented
          Editing a comment
          JA! en gelukkig niet te laat.

          Ik kijk het nog even aan met deze kweek. Voor de volgende bestel ik even een metertje langer.

          Nogmaals bedankt!!
      Bezig...
      X