Eerste autoflower grow problemen: gele verkleuring

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vapert78
    Stekje
    Nieuw Lid
    • Apr 2019
    • 5

    #1

    Eerste autoflower grow problemen: gele verkleuring

    Korting op 420shop
    Dag allen,

    Sinds vorige maand ben ik vol enthousiasme begonnen aan een eigen kweekje. Helaas heb ik een aantal dagen geleden wat problemen gesignaleerd die na start bemesting met 40% aanbevolen dosis plagron terra grow nog niet aan de beterende hand zijn. Over het algemeen zien de planten met mijn leken-oog er goed uit, maar het geel worden dat zeer recentelijk is begonnen baart mij zorgen. Tot voor kort was de groei langzaam doch gestaag, hoewel de vorm van de plant (zeker de linker) voller is dan ik verwacht had met zeer korte afstanden tussen de nodes.

    k kan niet beoordelen of het hier gaat om bijvoorbeeld zwavel, magnesium of ijzer tekort (of anders), aangezien slechts de nieuwe groei aangetast lijkt te zijn.

    Mijn twee hulpvragen zijn de volgende:
    1. Geel worden van nieuwe groei: nieuw blad aan de zijtakken en beginnend bij de nieuwe bladeren van hoofdtop. Waar komt het door en wat raden jullie aan?
    2. Plant is heel compact en groeit misschien niet heel hard. Ik kan niet beoordelen in hoeverre deze groei abnormaal is. Wat denken jullie?
    Bijgevoegd wat fotos en onderstaande info

    Alvast bedankt voor jullie hulp!

    Groet,

    Vapert





    Planten:
    1x Blueberry autoflower
    1x Girl scout cookies autoflower

    Op dit moment zijn we op dag 25 vanaf opkomen zaadjes

    Kweekopstelling:
    Licht: "300w" mars hydro led grow light (124 watt opgenomen vermogen)
    Afstand licht-planten: 60cm
    Growtent: 60x60x140
    Lichtcyclus: 24/0
    Temperatuur: 27 graden
    Luchtvochtigheid: 40%

    Growmedium:
    kweek en stek grond (intratuin) 5/8 deel
    Perliet 2/8 deel
    Vermiculiet 1/8 deel
    Totaal ~14 liter van bovenstaande per plant

    PH waarde grond: ~6

    Bemesting:
    2 dagen geleden start met 40% aanbevolen hoeveelheid terra grow: 10ml op 5l water
    Water PH: ~6


    20190426_223327 - Copy.jpg 20190426_223533 - Copy.jpg 20190426_223412 - Copy.jpg 20190426_223506 - Copy.jpg



    Last edited by vapert78; 26 April 2019, 22:31.
  • Rreppellsteeltjam
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2018
    • 1955

    #2
    Nou, breng eerst maar je pH naar waarden tussen 6.2 en 6.8.
    En waarschijnlijk ook meer voeding want dat zit er niet echt in met slechts 40 % grond.
    Luchtvochtigheid moet wat hoger.
    En een beetje nachtrust zullen ze denk ik ook niet erg vinden, 1 of 2 uur is genoeg voor Afjes.
    ​​​​​als je lightmix had gebruikt, had je met een volle pot waarschijnlijk geen voeding nodig gehad.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Stekgrond is ook niet om een hele kweek op te doen.
      Gewoon te laat begonnen met voeding.
      Als je dat een weekje gedaan hebt moeten ze goed gaan.

      Als je volgende keer de potten tot het randje vult, dan staan ze niet in een ravijn en krijgen ze onderop meer licht door de reflectie van de wanden van de tent.
      Zou niet teveel veranderen verder, ja 1 of 2 uurtjes donker inderdaad..
      Volgende keer misschien wat echte planten ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • exmember47012
        Wicked Stoner
        Member
        • Oct 2018
        • 221

        #4
        Hey Vapert, met stekgrond is de kans groot inderdaad dat je wat te laat bent begonnen met voeden en wat moet inhalen. Dan herstellen ze wel als je nu wat bijstuurt met de voeding. pH waarde zou ik inderdaad ook wat hoger laten. Veel succes nog!

        Comment

        • Jonasvdw
          Zaadje
          Nieuw Lid
          • Mar 2015
          • 3

          #5
          en hoe is het er mee ?

          Comment

          Bezig...