Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladeren hangen & lichte vergeling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladeren hangen & lichte vergeling

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik heb een 2 aantal Super Silver Haze planten staan , het gaat zo ver best goed. De 2 staan onder een 400W HQI 4500 k licht voor de groei, in Plagron Lightmix & krijgen als voeding Terra GROW ( 2,5 Ml per liter EC 1.1 & PH 6.0

    Nou hangen sommige bladeren iets omlaag. De grond is iets onder de bovenste laag gewoon vochtig. Zouden die bladeren hangen omdat ik ze teveel water heb gegeven ? Ook zie ik bij sommige bladeren heel licht vergeling aan de puntjes van de bladeren.. te weinig voeding ? Iets te kort ? Of juist teveel voeding ?

    Ik hoop dat mensen mij wat wijzer kunnen maken !
    Attached Files

    #2
    Hey STKJJ,

    Hoeveelste week is dit ongeveer? Ze zien er vrij groot uit, dus ik denk dat je met lightmix en een 1.1 EC niet snel zal overvoeden als ze al een paar weekjes oud zijn. Hoevaak en hoeveel water geef? De onderste bladeren zien er vrij gezond uit, bollen niet op en hangen niet voor zover ik dat zie. Te veel water denk ik dus niet. Als alleen de top van de plant deze verschijnselen vertoont zou ik het eerder zoeken In een tekort.

    Comment


    • STKJJ
      STKJJ commented
      Editing a comment
      Hallo Plagron,

      Bedankt voor je snelle reactie ! Het is zoals je zegt voornamelijk de bovenste bladeren. Ik geef ze ongeveer om de 2 a 3 dagen water. Het is de 4 week en ze zijn ongeveer 70 cm hoog al. Ze blijven in de groei fase staan want ze zijn bedoeld voor een aantal stekken eraf te snijden.

      Groetjes !

    • exmember47012
      exmember47012 commented
      Editing a comment
      In hoeveel liter staan ze? Ik zou je pH Iets omhoog brengen, 6.2 bijvoorbeeld. Ook iets meer voeding en water geven, volgens mij gaat ze daar wel van opknappen. Hoe warm is het in je ruimte?

    • STKJJ
      STKJJ commented
      Editing a comment
      Veeeelste kleine potten liter of 10, ze gaan een van deze dagen in grotere potten. De ruimte is 25 tot 27 graden met een lucht vochtigheid van 47 a 55. Wat zou je zeggen qua EC voor een moeder?

    #3
    Onderste bladeren vergelen wat erger
    Attached Files

    Comment


      #5
      Te nat of teveel voeding....

      Comment


      • STKJJ
        STKJJ commented
        Editing a comment
        Raar .. 2 weken de zelfde dosering

      #6
      Hey STKJJ,

      10 liter en een EC van 1.1 bij planten van meerdere weken oud, dit is niet te veel voeding. Dit is te weinig voeding, met een beginnend calcium probleem denk ik. Ik zou iets meer voeding geven. Houd je een schema aan? Je kan prima beginnen met 50% van de aanbevolen hoeveelheid voeding. Lightmix is na 3 weken wel op, dan hebben ze een EC nodig van meer dan 1.1. Probeer 1.3 eens. De echt gele bladeren worden niet meer groen, maar de nieuwe groei moet wel groen blijven dan.

      Comment


      • STKJJ
        STKJJ commented
        Editing a comment
        Bedankt voor je hulp. Ik zal het iets omhoog schroeven dan.

        Ik houd eerste week voeding op het schema 2,5ml op 1 liter + ec van kraanwater zou als het goed is rond de 1.1 uitkomen.

        Ik was benieuwd naar de aanbevolen hoeveelheid voeding voor een moederplant of evt welke week verstandig is om aan te houden.

        De nieuwe scheuten zien er mooi groen uit alleen de onderste bladeren vergelen steeds meer, het werkt van de onderste bladeren naar boven.
    Bezig...
    X