Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Calcium tekort of..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Calcium tekort of..?

    Korting op 420shop
    073_copy.jpg


    Ik geef alleen nog kraanwater mee en ben nu een weekje met voeding bezig. Afzuren doe ik niet.
    Ik denk zelf aan;

    Ph waarde grond te hoog --> Borium tekorten?
    Calcium tekort?

    Wat zou nou het probleem kunnen wezen, wat denken jullie?
    Last edited by ganjagast; 28 April 2019, 14:38.
    Ad usum proprium!

    #2
    PH waarde van de grond eens meten

    http://www.cnnbs.nl/wp-content/uploa...s_tekorten.png

    Comment


      #3
      Yow Jura

      Heb ik gemeten man, geeft een waarde van ph7 aan dus net te doen. Ik zou bij de eerstvolgende beurt spa blauw geven om de ph waarde wat te verlagen dit was ik van plan.
      Af zuren doe ik niet omdat het niet nodig zou wezen als je organische kweekt (!!??!!) Zit hier al tijden mee, sommige beweren dat het afzuren wel nodig is de ander weer niet zijn meerdere topics te vinden. btw Volgens de schema van BAC is het ook niet nodig.

      Waarom calcium het probleem niet zou moeten wezen; kraanwater. Zit voldoende in.
      Het enige wat dit soort symptomen nog laten opdoemen is bij droogte en kalium overschot. Beide vallen zowizo af
      Ad usum proprium!

      Comment


        #4
        Denk dat het toch je PH waarde is als deze te hoog is neemt de plant bepaalde stoffen niet op
        indien je het bio wilt houden kan je eventueel afzuren met vers uitgeperst citroensap

        Comment


          #5
          Heb ik vroeger ook gebruikt werkt goed is wel niet lang houdbaar vers citroensap

          Comment


            #6
            De reden waarom ik van bio ben afgestapt is net omdat ik wou afzuren. Bio werkt goed als je constant dezelfde water waardes kunt verkrijgen, zonder er aan te prutsen met PH-, want dit verpest je bodemleven. En het kraanwater en regenwater schommelt nu eenmaal hard.

            PH 7 is inderdaad wel te hoog. Kun je nergens geen regenwater opvangen?
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Citroensap kan ph fluctuaties veroorzaken dus gebruik dat liever niet, heb het ook eens eerder gebruikt trouwens.
              Idd dan kan het zijn dat er bepaalde stoffen niet meer werden opgenomen door te zure grond Een borium tekort zit er ook tussen lijkt. dat zou nu zomaar het geval kunnen wezen.

              Ik denk dat ik als eerst de ph waarde wat moet verlagen. kijken wat het gaat doen met de dagen.
              Thanks voor het meedenken Jura

              EDIT:

              Zie dat we gelijktijdig hebben gereageerd Modest

              T Lijkt er steeds meer op dat de grond warde te hoog is.
              Kan wel aan regenwater komen moet dan wel steeds met emmers heen en weer dat wil ik liever voorkomen. Woon in een drukke wijk
              Maar ph- raad je ook af? anders moet iki toch weer spa water aanschaffen elke week zou er vandaag aan beginnen
              Last edited by ganjagast; 28 April 2019, 16:24.
              Ad usum proprium!

              Comment


                #8
                Graag gedaan

                Comment


                  #9
                  Ik heb dit ook gevraagd bij growshop ivm vorige kweek(plantarium)

                  die lieten mij een schema zien dat met ph7.0 ook alles opgenomen kan worden...
                  Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

                  Comment


                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Die schema's zeggen geen drol.
                    Iedere voedingsfabrikant heeft zo'n schema en allemaal wijken ze van elkaar af.

                    In dit geval; Begin bloei pas met voeding begonnen.
                    Als er geen groeivoeding gegeven is, dan ligt het daaraan denk ik ?
                    Met bio/organische kweek moet je een beetje vooruit leren denken/voeren.

                  • Weske
                    Weske commented
                    Editing a comment
                    Ja zowizo q ben ik met je eens

                  #10
                  Hej Buddy !!

                  Heb hetzelfde zoals je gezien hebt op mijn topic.

                  Ga straks mijn PH meter nog eens ijken is al wel een tijdje geleden.

                  Dan ga ik de grond van deze plant is meten. Zien wat het zegt. Zuur altijd af met PH- tot ongeveer 6,2 iets meer iets minder??
                  Anders zou ik ook niet meer weten wat het is.

                  Als ik het goed heb was dat PH neutraal water 7 aanmaken. En dan 2 eetlepels van de grond erbij een half uurtje laten staan en dan van dit mengsel de PH waarde meten.
                  White Widow - RQS (1ste kweek indoor)

                  Comment


                  • Weske
                    Weske commented
                    Editing a comment
                    Yep water afzuren op 7.0 dan theelepel grond erbij tevens doe je evenveel water erin...
                    Goed doorroeren dan laten staan tot alle prut naar de bodem gezakt is dan met je ph meten het water meten

                  • ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    Yow buddy ol pal



                    En zolang het niet doorzet doen we iets goed!
                Bezig...
                X