Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nieuw blad vergeeld.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw blad vergeeld.

    Korting op 420shop
    Yup. Ik hier, alweer...


    Sinds gisteren is 1 van mijn planten gaan vergelen, van boven af. Groeit ook niet meer.
    Ik vermoed Ijzer tekort.

    Ph waardes gemeten, van boven af 6.8. Doorgespoeld met water ph 6.0. Na het spoelen onder gemeten en 6.2. moet goed wezen. Toch?

    Toen opeens keek ik net in het tentje en zag dat de andere plantjes ook licht beginnen te verkleuren. Nu wil ik natuurlijk zeker weten of ik het bij het juiste eind heb. Voordat ik zometeen al mijn autoflowers stil heb staan.

    Te nat staan misschien? Ze hebben wellicht 3 x echt water gekregen. Eerste week heb ik voornamelijk t water beneveld met een spuit.
    De waterbeurten zelf bestonden uit ongeveer 150-200ml water per plant. 1 waterbeurt bevatte voedingsstoffen deze is gegeven toen ze een 2 weken oud waren. Hiervoor ben ik al op mijn vingers getikt haha. Dit had nog niet gemoeten.

    Ze staan in Lightmix van Plagron.
    Voeding die ze hebben gekregen is 2.5ML/PL Plagron Terra Grow. +- 3L Verdeeld over de 5 Planten.


    Plant 1
    20190428_180336.jpg


    Overige planten:
    20190428_180526.jpg


    20190428_180327.jpg
    Attached Files
    5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

    #2
    Lijkt me niks bijzonders.
    Ze groeien hard, dan kleuren ze soms wat lichter groen.

    Als je denkt dat ze te nat staan moet je die potten even optillen, dan weet je zeker of dat zo is.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      En op die leeftijd, in dat volume grond kan je tekorten uitsluiten. Al zeker ijzer.

      Comment


        #4
        Eentje loopt wel vast. Die loopt nu extreem achter op de rest. Of zou ik dan een te maken hebben met een wat zwakkere pheno?

        Potten til ik op. Heb er alleen nog niet echt de feeling voor denk ik..
        5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

        Comment


          #5
          Ja, maar dat verschil wordt altijd groter, nooit kleiner.
          Ze hebben verschillend bladoppervlak.
          Dat bladoppervlak is bepalend voor de energie die een plant krijgt.
          Meer bladoppervlak = meer energie = snellere groei = snellere bladontwikkeling etc etc
          Als je er eentje hebt die iets achterloopt is de enige manier om die in te laten halen het bladoppervlak van de snellere verkleinen.
          Mja, da's onzin natuurlijk, dus lekker laten gaan, en die ene gaat wat langzamer, tja, dan doet ze dat maar eh

          Als ze te nat staan gaan ze ook langzamer.
          En als je dan allemaal net zoveel blijft geven, dan blijft die ene te nat staan.
          Daarom, als je de potten optilt, kun je best het verschil in gewicht waarnemen.
          --ik zeg niet dat deze te nat staat, maar het is een mogelijkheid.
          --als de pot zwaarder is kun je minder geven of misschien een waterbeurt overslaan.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Hey Dobbelsteen,

            Ik vind ze er helemaal niet zo slecht uit zien. Kweek je binnen of staan ze buiten? Ze lijken op binnenplanten. In dat geval vraag ik me af hoe warm het is bij je en onder welke lamp?

            Comment


              #7
              Eentje ( de eerste foto ) had wel degelijk ergens last van. Dit is inmiddels verholpen. Vermoed dat deze toch een keer te nat heeft gestaan.
              De andere planten hebben overigens toch nergens last van. Deze gaan prima!

              Ze staan inderdaad binnen, onder een 400W HPS lamp met een temperatuur tussen de 19 - 25 graden ( nacht / dag ).
              ​​​​​​
              5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

              Comment

              Bezig...
              X