Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Blad en groeiprobleem.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blad en groeiprobleem.

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    Een nieuweling op het forum en in de kweek hier.

    De eerste 2 weken na de ontkieming gingen perfect en was er vrij weinig aan de hand. Rond de derde week stagneerde de groei en werden een paar onderste bladeren wat geler bij de nerven en draaide de onderste bladeren. Zoals je kunt zien op de foto.

    Verder zien ze er prachtig en gezond groen uit alleen groeien nog steeds niet. Wel groeit de plant in de oksels, maar langzaam. Dit houdt nu al ongeveer een week aan. (Zit nu op week 4 na ontkiemen)

    Heeft iemand enig idee wat voor probleem ik hier heb? Mochten er vragen zijn of aanvullende info vraag maar raak. Heb ook foto's van het gehele proces.

    Aanvullende info:
    Soort: Bubblegum zamnesia.
    Afzuiging en aanzuiging: 40% van 250m3
    Temparatuur: lucht 22 graden wortel 25 graden (vloerverwarming)
    Luchtvochtigheid: tussen de 40 en 55% (meestal rond de 40%)
    Licht: LED lumeri PNLVB600 op 60cm
    Voeding: easy boost grondverbeteraar en easygrow tabletten van RQS (organic, de tabletten ben ik pas mee begonnen na 3 weken)
    Medium: kokos
    Water: wanneer de bovenste laag van 3cm droog is, meestal na ongeveer 3 a 4 dagen.
    Inhoudt potten: 14L
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Jizzgrow; 3 May 2019, 14:53.

    #2
    Volgens mij zijn het de eerste blaadjes van je zaailing die aan het afsterven zijn. Dat is normaal.
    Ik zou nog een week afwachten. Om de 3-4 dagen water lijkt me wat te weinig. Kijk je wel eens onderaan de pot dat ze daar niet te droog zijn? Ik weet niet hoe veel je per watergift geeft natuulijk.

    UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

    Comment


    • Green Mamba
      Green Mamba commented
      Editing a comment
      Meer foto’s posten is aan te raden zodat we een duidelijker beeld krijgen. Je zal er wel maar 1 per bericht kunnen plaatsen omdat je nieuw bent.

    • Jizzgrow
      Jizzgrow commented
      Editing a comment
      Done check reacties hieronder

    #3
    wat is de Ph waarde van je water

    medium : kokos , perliet is dit alles ?

    www.cnnbs.nl/zo-kweek-wiet-kokos/

    Comment


    • Jizzgrow
      Jizzgrow commented
      Editing a comment
      Dit is inderdaad alles samen met de voedingskorrels.

      PH waarde is niet van toepassing vanwege organisch kweken maar meestal rond de 6.5

    #4
    Hier zie je ook het onderste blad een beetje geel. Alle vier de planten groeien vrijwel niet behalve in de oksels minimaal
    Attached Files

    Comment


      #5
      Gedraaide bladeren onderin. Verder wel mooi groen
      Attached Files

      Comment


        #6
        Lijkt het medium te zijn. Heb je echt niet zitten mengen? Ik had precies hetzelfde toen ik potgrond met moestuin grond gemengd had. Waarschijnlijk heb je een heel klein wortel systeem. Zie je onderaan de pot worteltjes? Zo niet dan zal ik opnieuw beginnen. Als ik gewoon potgrond gebruik en een solide soortje kies zoals PP dan zijn mijn plantjes na dag 12 zo groot.

        Comment


        • Jizzgrow
          Jizzgrow commented
          Editing a comment
          Niks gemengd. Ook nog geen wortels aan de onderkant. Zou dat moeten bij een pothoogte van 25cm en een plantgroote van 12cm? Dan hebben de wortels de onderkant nog niet bereikt lijkt me toch?

        • Helemaal Top
          Helemaal Top commented
          Editing a comment
          Jizzgrow , Jaaaa, dan hoor je wel wortels te zien nu. Misschien is de grond wat te warm... Probeer dat eens naar 20graden ofzo. Maar ik zou opnieuw beginnen en dan zonder al te veel gedoe. Gewoon je plantje in een 1 liter bakje voor kweken in zaai en stek grond en daarna in een 14liter met potgrond. En wat voeding. Simpel werkt vaak het beste.

        #7

        Comment


          #8
          Kwekers die op kokos overstappen maken dikwijls de fout om het medium net zo te bewateren als ze gewend zijn. Kokos is echter veel luchtiger dan aarde en dient ook veel vaker bewatert te worden. Waar je bij de kweek op aarde wacht tot de bovenste laag aarde droog is, mag kokos eigenlijk nooit uitdrogen. Je moet het minimaal iedere dag bewateren, liefst twee keer per dag.

          Comment


            #9
            Ik zou je vloerverwarming ook wat dimmen, wortels houden van 21-22 graden, alleen extreme schommelingen houden ze ook niet van dus rustig dimmen.
            ik kweek ook op cocos en deze plantjes zijn jonger als die van jou ;pkan natuurlijk aan genetics liggen , dit zijn HinduKush autoflowers huismerk
            3BC85494-F395-4DA8-B2AD-E49897577D05.jpeg
            Last edited by Ketelhuis; 3 May 2019, 18:02.
            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment


            • Jizzgrow
              Jizzgrow commented
              Editing a comment
              Als ik dit zo zie denk ik dat ik de boel maar wegknikker en eventjes opnieuw ga beginnen.

            • Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Ik denk dat het probleem bij je voeding ligt, ik heb die grondverbeteraar eens opgezocht en dit is geloof ik bedoeld voor aarde.
              Ik weet niet of het iets uitmaakt maar voor cocos heb je vaak aparte voeding en die geef je vanaf dag 1.
              Ik gebruik zelf de cocoslijn van Hesi maar er zijn tal verschillende maar is wel altijd een verschil tussen aarde voeding en cocosvoeding.

              Ze zien wel goed uit, alleen beetje klein voor 4 weken lijkt me.

            #10
            Sorry hoor, maar wat een onzin.
            Zijn toch prima plantjes?
            Als je ze elke keer gaat weggooien als er wat geel wordt ga je de komende 3 jaar niet oogsten.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Gaat om de hobby eh, heb zelf ook een voorvochtkindje en heb die apart gezet. Dat is het echte projectje.. wat in de tent staat groeit zichzelf

            • Jizzgrow
              Jizzgrow commented
              Editing a comment
              Ik snap je punt wel alleen ze groeien al 2 van de 4 weken niet. Zonder groei valt er vrij weinig te oogsten.

            • Helemaal Top
              Helemaal Top commented
              Editing a comment
              Ik heb dit keer meegemaakt en je kan wachten wat je wilt maar ze staan stil. Zonde van de tijd en aangezien hij met een lastig pakket is begonnen is het een slimmer idee om opnieuw te beginnen maar dan eenvoudig.

            #11
            Het ziet er indd een gezond plantje uit. Komt wel goed met een beetje hulp. Heb niets ervaring met cocos maar er zijn genoeg andere hobbykwekers hier die dat wel hebben.

            UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

            Comment


              #12
              Met kokos weken heb ik een broertje dood.
              Maar zoals Q zegt kan ik me geheel bij aansluiten!
              Is niets mis mee, ziet er gewoon goed uit................

              Comment

              Bezig...
              X