Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Paarsachtig blad en verkleuring andere bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Paarsachtig blad en verkleuring andere bladeren

    Korting op 420shop
    Beste,

    Weet er iemand wat dit kan zijn? Ik heb ook een kweekverslagje staan voor deze plantjes.

    De bladeren worden elke dag een beetje paarser en verkleuren.

    Ik heb nog geen ph meter maar vroeg me af of dit de oorzaak zou kunnen zijn? Ik geef nog geen voeding en ze staan in grond die voor 100 dagen bemest is.

    Het is de afgelopen week erger geworden .....

    Alvast bedankt voor jullie reactie!

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Wat is het? Een af of foto? Welke grondmix? Iets meer info a.u.b.

    Comment


      #3
      Link naar mijn verslagje met meer info ...

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-royal-ak-auto

      Comment


        #4
        Laat je de grond wel eens een beetje uitdrogen? Geef je niet teveel water? Oja, een af heeft maar een minimale hoeveelheid voeding nodig. Ik geef een kwart tot de helft van de aangegeven hoeveelheid. Meestal 1 tot 1,5 ml per liter.

        Comment


        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          Thx! Ja hoor, zo,et was de grond bijna uitgedroogd. Ze krijgen om de dag water maar zeker niet overdreven. Daar let ik van in het begin op omdat ik las dat dat veel gebeurd Grtzzzz

        #5
        Lamp te dicht erop? Kijk even bij remco zijn forum.... zelfde probleem geloof ik.

        sucses gz Rickysticky

        Comment


        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          Thx! Remco had me al geholpen ivm de hoogte van de lamp. Nu hangt ze op 50 cm van de toppen maar hoger kan ik niet meer gaan. 50 cm zou toch voldoende moeten zijn voor led dacht ik ... Grtzzzz

        #6
        de PH waarde van je water is belangrijk voor de voedsel opname van je plant

        Comment


        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          Thx! Dit weekend schaf ik me een meter aan! Maar weet dan niet hoe ik de grond kan meten want die meters van de growshop meten enkel vloeibare dingen ... Of gewoon het water meten en zien dat die een goede ph heeft? Grtzzzz

        • Jura
          Jura commented
          Editing a comment
          water temperatuur 22/23 graden

          Wietplanten kunnen hun voedingsstoffen het beste opnemen bij een pH waarde die ligt tussen de 5,8 en 6,3

          de planten eens goed water geven met het afgezuurd water zodat er het eruit loopt , als je dit water opvangt en meet kan je al een gedacht hebben hoe hoog je PH waarde is in je pot , normaal gezien het geen je erin giet moet eruit komen met ongeveer dezelfde waarde ( wel niet na de eerste keer want als de huidige waarde bv : 7PH is zal dat wel een paar water beurten duren eer dit gezakt is
          na een paar dagen zal je wel resultaat zien

        #7
        Als je een nieuw topic opent dan zet je daar ook alle gegevens in eh. Niet een verwijzing naar je verslag.

        Mgoed.
        Als je de te kleine potjes ook nog halfvol doet houdt het een keer op eh.
        Die 100 dagen voeding zegt dan niet zoveel.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Tsjara
          Tsjara commented
          Editing a comment
          QnQ ok, ik zal er rekening mee houden! Had het hier nog eens gezet, zal paniekreactie geweest zijn
          De potten hebben maar 2,5 cm over aan de bovenkant. Volgende keer tot de rand vullen dan maar ...


          Grtzzzz
      Bezig...
      X