Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Calcium probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Calcium probleem?

    Korting op 420shop
    Hey kwekers,
    Ik heb sinds gister wat blaadjes ontdekt op mn plant wat rechtsachter staat.
    Heb het probleem alleen met die plant geen andere en geef ze allemaal zelfde voeding en hoeveelheid water.

    Ik kweek op cocos/perliet en geef ze de hesi coco voedingslijn.
    Verder geef ik ze voeding met iedere waterbeurt a 500ml verspreidt over de dag afgezuurd op pH 5.8

    Heb de drain gemeten en die staat op pH 5.9

    Hangt een 250w hps boven op 30cm zoiets

    Volgens mij lijkt t op calciumtekort?
    Planten zijn trouwens autoflowers hindu kush en ze zitten nu op dag 29 boven de grond.
    F075A046-AF23-43DA-A885-098BA42D819E.jpeg 4296DED7-3FA4-46B0-9114-422D48037234.jpeg 8C91168D-C775-4E48-AE5F-D68A393A14B1.jpeg D08A6C3C-CB6C-44D3-BA3C-12456F5388D1.jpeg 2FCA7BB2-EAE4-4114-95D2-E06C9C4C5EF7.jpeg
    Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

    #2
    Wat is je temperatuur en luchtvochtigheid?
    5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

    Comment


      #3
      Temperatuur is 25 max en 18 min .. lv rond de 55-60%

      Is alleen op de bovenste bladeren.
      Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

      Comment


        #4
        Hmm her had ook een schimmel kunnen zijn. Maar met deze Lv en temp lijkt me dat eigelijk niet kunnen.

        Hoe is je ventilatie?je hebt er een nieuwe tent om heen gezet toch laatst? Is de airflow in de tent voldoende? (Aangezien het het blad helemaal achterin de tent is)
        5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

        Comment


          #5
          Dit is van teveel water of van teveel variatie in pH
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Ik denk teveel water dan, ik zorg voor een stabiele pH5.8 vanaf het begin kweek.
            Als ik water geef dan zorg ik voor een kleine drain wanneer ik 500ml geef.... ik zal het de komende dagen eens rustiger aan doen met watergift en zien wat dat doet

            Ps het andere topic had geen nut, een trippende telefoon was de oorzaak....

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ah allrite.
            Als je dan ff op de reportknop klikt volgende keer krijg ik een melding en kan ik ‘m aanpassen of verwijderen als dat nodig is

            Met cocos/perliet zou je niet te nat kunnen kweken maar misschien is het wat ingezakt ofzo?
            Deze vlekken zie je precies zo als je op aarde eens een keer teveel water geeft vandaar.

            Ik neem aan dat je je aan het voedingsschema houdt dus dat zou dan goed moeten zijn.

          • Ketelhuis
            Ketelhuis commented
            Editing a comment
            Ja kan best dat t beetje is ingezakt, geef nu water met een beker want me gieter past niet meer onder t frame..

            Ik heb nog slangetjes liggen denk dat ik die ga gebruiken met een trechter voor wat rustiger water te geven voor inzakking te voorkomen, wellicht dat t helpt als het is wat je zegt.

          #6
          Ja airflow zou goed moeten zijn heb 1 fan wat over het bladerdek heen blaast en een kleine onder het scrogframe wat onder het bladerdek ventileert.

          Is echter alleen maar bij die plant , zijn pakweg 4 blaadjes.. ik weet niet of het nu al reden is voor paniek maar anders evt de pot goed flushen?
          Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

          Comment


            #7
            Nou, als het is wat Q zegt. En die kans is groot.
            Zou ik niet gaan flushen maar gewoon even wat milder zijn met je watergift.
            5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

            Comment


            • Ketelhuis
              Ketelhuis commented
              Editing a comment
              Ja kga idd ff rustig aan doen en hopelijk was dat t dan ook bedankt iig voor de reacties mannen
          Bezig...
          X