Gekrulde bladeren

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Lekkerwietje
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Jun 2018
    • 17

    #1

    Gekrulde bladeren

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal. Ik heb in de tuin 2 wietplantjes staan (Northem light van royal queen seeds en gorilla glue van fastbuds) Ze zijn ruim 4 weken oud. Geplant op 11 april toen het zo warm was. Maar de northem light heeft gekrulde bladeren. En lichtgroene vlekjes. De guerilla glue ziet er daarintegen goed uit. Ze zitten in een 50l pot met plagron light mix En ik geef ze terra groei. 3ml per plant 3x per week tot nu toe. Heel sterk opgelost imv het velen regen wat er valt. ​​ Weet iemand waardoor de gekrulde bladeren komen? Te lagen temperatuur? En hoe moet ik dat oplossen. Als hij naar binnen gaat gaat hij te veel strekken ben ik bang. En he kan ik ze genoeg voeding geven. Want het is heel erg regenachtig de laatste tijd. Als ik er nog opgeloste voeding bij doe worden de wortels te nat ben ik bang. Mag ik de voeding heel erg concentreren of is het beter om minder voeding te geven.


    Graag wijze raad,
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Ipie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2016
    • 2241

    #2
    Verlopig maar een weekje rust......
    Z'n klein plantje verbruikt nog niets qua voeding.
    Zeker niet gaan denken, hoe meer voeding, hoe
    beter voor de baby!
    Of kreeg jij toen je 2 jaar was ook bier met een berg patat?

    Comment

    • Harm420
      Advanced Stoner
      Member
      • May 2017
      • 63

      #3
      Ik weet niet of je de plantjes in de avond wel binnen zet, maar naar mijn mening lijkt het me 's nachts toch nog net te koud voor de kleine plantjes. Als het kan zou ik ze dan 's avonds nog even binnen zetten. Wat Ipie ook zegt, je kleine plantjes hebben nu nog geen voeding nodig hoor. Als ik jou was zou ik ook proberen de regen te vermijden met je kleine plantjes, want ze krijgen al snel te veel water. Probeer ze als het regenen even binnen te zetten of onder een afdakje (buiten tafel of iets dergelijks kan ook). Als ze wat groter zijn maakt het al wat minder uit, maar kleine plantjes zijn kwetsbaar.

      Comment

      • Lekkerwietje
        Junior Stoner
        Nieuw Lid
        • Jun 2018
        • 17

        #4
        Bedankt voor de tips! ik heb ze tot nu toe altijd buiten gehad omdat ze zo zwaar zijn. Dus ze hebben het wel eens tot 3°c gehad. Ik zal ze 's nachts binnen zetten en als het wat minder koud is buiten laten staan.
        iemand enig idee wat de krullende bladeren betekenen?

        Comment

        • Ipie
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Feb 2016
          • 2241

          #5
          Zijn vele dingen, plantjes rekenen
          op goede verzorging maar plaats
          over een week een nieuwe foto, daar
          kunnen we meer mee oké? ..
          Vaak te droog maar in jou geval sluit ik dat uit.........

          Comment

          • Ketelhuis
            Advanced Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Apr 2019
            • 1014

            #6
            3 graden is wel koud voor de plantjes 16 graden zoiets anders is t nadelig voor de groei

            die krullende bladeren kan genetisch zijn , heb zelf ook ene met misvormde blaadjes maar ff wachten tot de volgende blaadjes want die zagen bij mij wel goed uit.

            Wat ipie zegt ff weekje afwachten
            Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

            Comment

            • DwarfGuy2019
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Mar 2019
              • 155

              #7
              Het kan een genetische probleempje, ik heb dat aanloopprobleem gehad,eveneens van RQS, een AFje RoyalDwarf.

              Maar kan ook door koud of overvoeding.
              Tip: eerst de plantje geen voeding meer geven, en met mate de water geven. De plantje teert voedingsstoffen uit eigen lobjes. Geef pas de voeding als de lobjes opgebruikt en verkleurt.

              Succes.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Als ze al 4 weken 24/7 buiten hebben gestaan moet je ze niet opeens nu binnen gaan zetten omdat iemand dat zegt.
                Afgelopen maand is het hier 's nachts al kouder geweest dan het nu is, dus dan zouden ze er ondertussen wel tegen moeten kunnen.

                Voeding zou ik nog even beperken inderdaad.
                3ml/L is echt al voor planten die 8-10 bladeren hebben.

                Dat soort krullend blad zie ik hier meestal als er een beestje in woont.
                Soms zit er een rupsje die zichzelf in het blad heeft gerold, of een spinnetje, er zijn ook andere beestjes die dat doen.
                Dus, pak er een vergrootglas bij en probeer binnen in dat gekrulde blad te kijken of je iets anders ziet dan groen.

                En als daar niets ziet...

                Hmz, tja, genetisch? idunno...
                Mogelijk. Ik heb dat niet eerder gezien, maar ik koop ook geen rqs

                Het kan ook een vroege en hevige uiting van TMV zijn, maar dat komt ook nauwelijks voor bij plantjes uit zaad.
                Dan blijft alleen de overdosis voeding over. Komende 1-2 weken even zonder.
                En als je water geeft, probeer dan ruim van de stam af te blijven.
                Als het rond de stam regelmatig nat is wordt de kans op stamrot groter.

                Wat eerder gezegd werd: Kijk naar het volgende bladpaar.
                Als dat komende week ook raar gaat krullen is er wel iets aan de hand.

                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Lekkerwietje
                  Junior Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Jun 2018
                  • 17

                  #9
                  Het zijn ook allebei autoflowers ( ben ik vergeten te zeggen)
                  Heb gekeken maar er zit niks in de blaadjes. De plant doet het echt zelf Maar einde van week word het een stuk beter weer, en het gaat voorlopig even niet regenen. Ik denk en hoop dat hij er wel bovenop komt.
                  De guerilla glue ziet er daarintegen heel goed uit.


                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  • Ipie
                    Ultra Grower
                    MemberLucky Member
                    • Feb 2016
                    • 2241

                    #10
                    Ik kweek alleen maar afjes maar
                    staan ze niet veel te droog?

                    Ik geloof niet dat hier iets bijzonders
                    mee is......Blijf je volgen en eens kijken
                    hoe het gaat lopen,

                    Veel succes!

                    Comment

                    • exmember47012
                      Wicked Stoner
                      Member
                      • Oct 2018
                      • 221

                      #11
                      Hey lekkerwietje,

                      Ze lijkt het al iets beter te doen volgens mij? Ik zou nog niet zo veel voeding geven inderdaad.

                      Comment

                      • Lekkerwietje
                        Junior Stoner
                        Nieuw Lid
                        • Jun 2018
                        • 17

                        #12
                        Hey de Northem light ziet er niet beter uit. Het lijkt erop dat de nieuwe blaadjes ook krullen ( zie foto).
                        Maar het is afgelopen 2 nachten niet koud geweest. Het heeft alleen vanochtend wat geregend maar voor de rest ook niet. En heb ze ook geen voeding meer gegeven.

                        ​​​​
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 1 photos.

                        Comment

                        • Lekkerwietje
                          Junior Stoner
                          Nieuw Lid
                          • Jun 2018
                          • 17

                          #13
                          De guerilla glue groeit lekker. Maar ik denk dat er allemaal eitjes op zitten ofzo. Het zijn allemaal zwarte puntjes. En 1 nieuw klein blaadje is half grijs (zie foto).
                          You do not have permission to view this gallery.
                          This gallery has 1 photos.

                          Comment

                          Bezig...