Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren en gele hoofdnerf

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren en gele hoofdnerf

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Zo te zien naderen ze hun eind nog niet eh, die moeten nog minstens een week of 6.

    Ik zie wat verschillende dingen.
    heb je wat meer info, onder welk licht staan ze, wat is de afstand lamp-plant ?
    Hoe groot is de pot waar ze in staan ?
    Welke voeding heb je gegeven, hoe vaak, hoe veel ?
    Pas je de pH aan ?
    Heb je geen extreme temperaturen ?

    Je hebt al uitgesloten dat ze te nat staan ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ze staan onder een mars hydro 192 ledlamp, de pot is 15 liter. De afstand van lamp tot plant is tussen 80-50cm ze zijn niet allemaal even lang. De voeding is hy-pro terra groei/bloei voeding. Ik heb ze vanaf week 3 tot week 7 0,5ml voeding op 1 liter water gegeven, 3 x per week. Hier ben ik mee gestopt omdat ze verbrande bladerpunten kregen. Ph heb ik altijd afgezuurd naar 6.3. Temperatuur blijft tussen de 19-25 graden. Ik geef ze om de 2 dagen 350ml water.

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        De hoge naar beneden binden en dan de lamp wat lager!?

      #4
      Het schema van hypro geeft 3ml/L aan in de groei. Da's wat veel in het begin misschien, maar om dan maar 15% daarvan te geven lijkt me weer te weinig.
      Dat wetende zou je meteen zeggen voeding tekort. Da's een logische conclusie.

      Maar hoe komt dat andere blad zo groen dan, terwijl ze in lightmix staan ?
      Hoe droger ze staan, hoe groener ze vaak zijn, maar aan het bollende blad te zien staan ze ook niet droog.
      Daarom snap ik het niet zo...

      1 Lijkt Mg tekort, 2 stikstof tekort?
      3 is ook een mooie. Mijn eerste gedachte is fosfor, maar waarom zo geel dan? Dat zou dan bruin/paars moeten zijn. Misschien komt dat nog.

      Zit al dat blad niet erg ver van het licht af ? Te ver misschien ?
      Want dan haalt de plant het zelf leeg, ze past zich aan aan haar omstandigheden.
      In dat geval hoef je niet zoveel te doen, zou wel een paar keer per week voeding gaan geven.
      Misschien als extraatje een schepje bitterzout (epsom) daar aan toevoegen.

      Ik vind het een moeilijk verhaal, en die 3e foto intrigeert me, dat zou ik wel willen weten.
      Hopelijk kan iemand anders hier nog iets zinnigs over zeggen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Ik vond het zelf ook weinig voeding maar de bladeren waren donkergroen en de punten aan het verbranden. De conclusie op dit forum was overvoeding. Ik ga vandaag beginnen met 0,5ml voeding te geven, even kijken hoe het gaat.

        Het blad van de 3e foto hangt wat lager ja die zit meer naar onderen en hangt zon 1m van de lamp af.

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Yeah, ik zie het, heb even je vorige topic doorgekeken.
          Dat was inderdaad overvoeding.
          Raar toch...dan zou je bijna gaan twijfelen of er wel lightmix in die zak zat.

          Oke, hou ze even een paar dagen in de gaten.

        #6
        Ja het waren toch echt plagron light mix zakken..ik zal updates plaatsen!

        Comment


          #8
          Overvoeding waar ik aan denk.
          Misschien een keertje uitgeschoten?
          Afjes hebben zeker niet veel voeding nodig hoor!

          Comment


            #9
            Hey Jeustness,

            Als ik deze foto's hier bekijk zie ik dat het allemaal wat oudere delen van de plant zijn toch, die verkleuren? Ik denk namelijk dat het een magnesiumgebrek is. De bladstelen kleuren paars, er treedt chlorose op, bladranden sterven af.. Dit kan meerdere oorzaken hebben. Het kan een simpel gebrek zijn wat op te lossen is door meer voeding te geven, maar het kan ook te veel voeding zijn. Wanneer er te veel stikstof, kalium en calcium in je bodem zit kunnen deze zich binden met magnesium. Hierdoor is de magnesium niet langer opneembaar. Kan je de runoff meten wellicht? Als je EC waarde van de runoff erg hoog is weten we meer.

            Gr

            Comment


              #10
              https://www.amazon.de/dp/B075J888J7/..._N3p4Cb21W9CY9

              Het is onmogelijk bijna zonder deze waarde om de gaan gokken. Dit setje heeft mij vorig jaar ook gered. Werkt echt verrassend goed voor de prijs.

              Comment


                #11
                Ik heb 1ml voeding gegeven maar de situatie is verslechterd (zie foto). De bladeren worden leeg getrokken en verschrompelen. Ik heb geen ec meter, ga deze maar meteen aanschaffen als ik nog op tijd ben..
                ik had nog een zak plagron light mix staan, heb een paar handen light mix bij de potten gedaan en gespoeld met water.
                Attached Files

                Comment


                  #12
                  Oei.. Ik zie wel wat problemen met kalium, fosfor, magnesium.. Ik ben benieuwd wat je EC meter gaat zeggen. De plant heeft last van heftige zoutstress in ieder geval. Misschien is je bodem te 'heet' geworden, waardoor water uit de plant onttrokken wordt. Maar zonder EC waarde blijft dit heel lastig.

                  Als je je EC-meter hebt, verzamel dan wat grond uit de potten en doe dit in een beker met demi-water. Filter de grond vervolgens van het water en meet de EC daarvan.. daar worden we ook een stuk wijzer van.

                  Comment


                  • Ipie
                    Ipie commented
                    Editing a comment
                    Wel een kleurrijk velde!
                    Misschien met een mooie foto
                    kun je nog een prijs winnen ( grapje)
                Bezig...
                X