Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad IJzer te kort?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad IJzer te kort?

    Korting op 420shop
    Hallo hallo,

    Dit is de eerste keer dat ik wietplantjes heb.
    En ik heb geprobeerd mij in te lezen wat het probleem van mijn planten kunnen zijn. Na lang inlezen ben ik er nog niet helemaal uit wat er mis kan zijn met mijn dames.
    Ik dacht zelf aan te veel water waardoor ze een ijzer te kort hebben opgelopen. Maar misschien zit ik er wel zwaar ernaast.

    Ze staan in universele potgrond (I know niet de beste keuze). En gisteren heb ik er 1 over gepot naar de volle grond en ben van plan de andere 2 ernaast te gaan zetten.
    Het zijn alle 3 dezelfde stekjes van 1 plant. Bovendien hebben ze allemaal de zelfde behandeling gehad (zelfde grond en alleen water, geen voeding). Maar toch kleuren de bladeren van de planten net wat verschillend?
    Wiet plant 3.jpg Wiet plant 2.jpg Wiet plant 1.jpg
    Attached Files

    #2
    Ik zie geen ijzertekort.
    Beetje geel, waarschijnlijk door te nat ? Beetje paars, door de kou.
    Als je een maandje later begint heb je dat soort dingen niet

    Als het zo koud is drinken ze bijna niks, dan kunnen ze wel een paar dagen zonder.
    Ik weet niet of je de potten weleens optilt, dat geeft een goeie indicatie of ze water nodig hebben.

    Zou er niet veel aan doen, voeding geven gaat niet, want nat, dus even op laten drogen en de volle grond in.
    Dan moet die kleur wel weer bijtrekken.

    Ik raad nog weleens een flesje fishmix aan. De Biobizz 500ml kost +/- 5 euro.
    Dat kun je als groeivoeding gebruiken, maar het grote voordeel is dat het ook erg goed werkt als bladvoeding.
    Vooral buiten kan dat handig zijn, als de planten wat nat staan, slecht weer, regen etc...dan kun geen water+voeding geven, maar bladvoeding kan dan wel.
    Als de plantjes wat fletser van kleur worden, huppekee, een paar dagen wat fishmixoplossing nevelen en je ziet ze bijna groener worden.

    Brandnetelgier werkt ook zo goed en kun je zelf maken voor gratis.
    Da's wel wat experimenteren met de hoeveelheid omdat je nooit precies de sterkte van de oplossing weet.

    *** Wat me net oopvalt, denk ik...dat blad ziet er wel wat raar uit van boven, die 2e foto
    Is de groeipunt geblokkeerd, of lijkt dat maar zo ?

    * Mocht iemand zo'n flesje Fishmix aanschaffen, ga er niet meteen aan ruiken
    Ik weet, vaak is je eerste reactie om je neus erin te duwen en een flinke teug te nemen om te weten te komen hoe het ruikt, maar dat is geen goed plan bij fishmix.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ah dankje! Dan klopt de indicatie te veel water wel! Ze staan pas sinds deze week ook 's nachts buiten. Voorheen bij alleen goed weer overdag buiten.
      Ik had niet gepland om te beginnen, dit was een spontaan cadeautje van een vriend!
      En de 2e foto van de plant. Ik heb werkelijk geen idee. Die plant heeft in het begin wel struggles gehad, het leek alsof hij een instulping had waardoor opname werd geblokkeerd. Maar daar leek die goed overheen gegroeid te zijn.

      Haha en super bedankt voor de tip om mn neus niet in het fishmixje te gooien. Want dat zou ik waarschijnlijk wel hebben gedaan (':

      Comment


        #4
        Ik had dit ook kort geleden bij 1 van me plantjes. Inderdaad door wat te natte voeten.
        Even paar daagjes laten bekomen van het over bewateren. En ze staat er nu weer mooi bij.

        Succes met je kweekje!
        5x White Widow auto onder 400W HPS (Running)

        Comment

        Bezig...
        X