Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Krullend geel blad, vlekjes, vervormd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Krullend geel blad, vlekjes, vervormd

    Korting op 420shop
    Hoi iedereen,

    Ik ben hier net nieuw dus voor jullie allemaal een dikke Hooi

    Een vraagje over mijn buitenplantjes:

    Mijn plantjes zijn nu 5 weken uit en groeien naar believen, enkel heb ik de laatste tijd gemerkt dat een paar bladeren die in het begin al een beetje vervormd waren
    dat deze met groter worden beginnen omkrullen en gele vlekjes beginnen krijgen, de rest van de blaadjes komen ook met een geelachtige gloed...
    mn andere 2 planten groeien goed maar hebben vervormde kartels op het blad...

    Ze staan gewoon buiten in grote potten, het heeft de laatste tijd wel goed geregend en redelijk wat onregelmatige temperaturen. Kan dit er wat mee te maken hebben?
    Ze staan ook in gewoon grond voor de moestuin met 1 maand toegevoegde voedingsstoffen.
    Van PH weet ik op dit moment niets want ik heb zo geen metertje...
    Vorig jaar deden we het ook gewoon in potten en ging dit goed, we hebben ze na een tijdje wel binnen gezet om beter overzicht te hebben.

    Als iemand me kan helpen zou dit eecht zeer geapprecieerd zijn.
    Peace en thx

    #2
    Buiten hoef je normaal niets aan de pH te doen.
    Misschien kun je wat foto's uppen om het probleem te laten zien ?

    -
    Jonge plantjes in grote potten mag je best een beetje afschermen tegen regen.
    De plantjes kunnen daar wel tegen -het is zelfs goed voor ze- maar de aarde zou je een beetje kunnen afdekken zodat ze niet in de blubber staan.

    Bijvoorbeeld door de pot in een vuilniszak te zetten en als je regen verwacht en de grond is nog nat, dan trek je ff die zak omhoog.
    Plastic bordjes kan ook. Het is alleen om het meeste water tegen te houden. Lucht moet er nog wel bij kunnen.
    Plastic oefent wel een grote aantrekkingskracht uit op naaktslakjes, dus daar moet je af en toe wel op checken.




    potparka.JPG paraplu-plant.jpg
    Last edited by QnQ; 21 May 2019, 23:15.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • SweetMango
      SweetMango commented
      Editing a comment
      Hahaha, die paraplu xD

      Hoezo trekt plastic naaktslakken aan?:O

    • Harm420
      Harm420 commented
      Editing a comment
      Kijk, allemaal manieren om de regen tegen te houden die ik zelf nooit bedacht zou hebben erg blij mee.

    #3

    Comment

    Bezig...
    X