Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Grijze - bruine vlekjes op de bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Grijze - bruine vlekjes op de bladeren

    Korting op 420shop
    Goede avond,

    Ik heb vandaag opgemerkt dat er kleine bruin/zwarte vlekjes op het blad komen, is moeilijk te zien met het oog, maar heb er een paar foto's van genomen maar heb wel
    hard ingezoomd met m'n telefoon camera (x6 of X7 ingezoomd). Zou ik teveel water geven, of is dit een teken van tekort aan voeding of zou het een andere reden hebben?

    Ze staan in een serre en kan daar wel 26 of 27 graden worden achter het glas, misschien ietsje te warm?
    Hopelijk komen m'n dames er niet door in de problemen, hou m'n hart al vast is namelijk mijn eerste keer en doe zo mijn best.

    Mvg Jef kweker

    Attached Files

    #2
    Het ziet eruit als opgespat vuil.
    Misschien aarde opgespat tijdens het watergeven ?

    Het is geen tekort of teveel in ieder geval.
    Als het niet gewoon vuil is dan is m'n 2e keus een schimmel ofzo, maar ik heb eigenlijk ook nog nooit een schimmel zo uit zichzelf zonder oorzaak zien ontstaan op gezond blad.
    -----

    Ze zien wel een beetje gelig.
    Mogelijke oorzaken daarvan : Te nat, of honger.
    Welke van de twee het is weet je zelf het best.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • jefkweker
      jefkweker commented
      Editing a comment
      Heb ze gisteren verpot in die 20 liter potten met verse universele potaarde.
      Misschien is het een beetje aarde of vuil die op de bladen gespat zijn... ja idd klein beetje gelig, zou ik toch al beginnen met een kleine portie groeivoeding
      of toch nog maar even afwachten??

      Ja ik vind ze er ook gezond uitzien krijgen in ieder geval genoeg licht en warmte.
      Dorst zullen ze wellicht niet hebben heb m'n vinger diep in aarde geduwd en voelde licht wakjes aan.

      Mvg

      Jefkweker

    • QnQ
      QnQ commented
      Editing a comment
      Als je ze gisteren hebt overgepot dan hoef je komende 2 weken geen voeding te geven. dan kleuren ze wel weer bij.

    • jefkweker
      jefkweker commented
      Editing a comment
      Okidoki zal wel goed komen.
      Alvast duimen he QnQ

    #3
    Goede avond,

    Joo medekwekers m'n babies doen het goed (denk ik)
    Ze zijn bijna 5 weken oud, maar de onderste bladeren beginnen beetje geelachtig te worden. Zou dit kunnen dat de voeding uit de aarde bijna uitgewerkt is?
    Zou ze graag wat groeivoeding geven van de 'Aveve, namelijk tomatenvoeding.

    Er staat 1/2de van de dop vermengen bij 2 liter water. Zou ik er al mee beginnen, (zou beginnen met 1/4 dop in 2 liter water)

    Of kan dit ook zijn dat ik ze te weinig water geef dat ze daar door geel beginnen te worden, ik wil ook niet overdrijven met m'n water..

    Graag jullie advies: foto's vind je hier onder

    MVG
    Attached Files

    Comment


      #4
      Nee, want je hebt ze net pas overgepot.
      Vergeling zal komen doordat ze te nat staan.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Afwachten maar. Laat er eerst maar eens toppen op komen.
        Tomatenvoeding gebruik ik niet. Een flesje all-in-one wietvoeding is nauwelijks duurder dus waarom zou ik dan tomatenvoeding kopen eh..

      • jefkweker
        jefkweker commented
        Editing a comment
        welk flesje raad jij aan all-in-one, heb die tomatenvoeding gekregen van een vriend die er niets meer mee is,
        maar misschien toch is kijken voor wietvoeding...

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ahja, als je het al hebt zou ik het de eerste keer gewoon daarmee doen, dat werkt ook.
        Maar nog even wachten dus. Ze moeten echt wel een stuk groter zijn voor ze voeding nodig hebben.
    Bezig...
    X