Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

verkleuring bladeren + slaphangende plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    verkleuring bladeren + slaphangende plant

    Korting op 420shop
    Me plantjes staat er zo de afgelopen dagen bij. Heb niet 1,2,3 kunnen vinden wat er aan de hand is. Misschien dat een van jullie het weten.
    Oja, ik heb hem maandag met bodemleven van ecokuur gegeven omdat ik last had van varenrouwmuggen. Dit had ik ook met mijn Royal Kush gedaan maar met hem gaat het nog uitstekend.
    Het gaat trouwens om een Northern Light autoflower.



    #2
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Bodemleven van Ecokuur ken ik niet. Bedoel je Ecokuur bodeminsect concentraat ?
        10ml in een liter water oplossen. Geschikt voor buiten staat erbij, dus het zal wel stinken.
        Dat zou normaal wel moeten werken.

        Foto's zijn niet te zien : Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

        Wat heb je afgelopen 5 dagen precies allemaal gedaan met die plant ?
        Zonder dat je vertelt wat je allemaal gedaan hebt is niet precies te zeggen wat de oorzaak is.
        Zoiets als met je auto naar de garage rijden en vragen hoe die deuk erin komt.

        Hangend blad = veel te nat, of veel te droog of beschadigde wortels, bijvoorbeeld door onvoorzichtig overpotten.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Kzie geen foto.

          Comment


            #6
            Ik dacht echt dat ik ook foto's van de bladeren erbij had gedaan.
            Maar bij deze alsnog.

            Nog wat meer info:
            Ik bedoelde inderdaad bodeminsect concentraat, en ik ga er ook van uit dat dit gewoon geholpen heeft. Ik heb 2,5 ml gebruikt voor 2,5 liter water. Het resterende water wat uit de pot in de schotel kwam heb ik weg gegooid en heb de pot uit laten druipen.
            Ik heb de planten nu definitief buiten staan (dag en nacht).
            Na de behandeling met ecokuur heb ik ze nog 2 keer water gegeven in totaal ongeveer 1,5 liter per plant over de 2 keer water geven. Ik geef me planten meestal 1 keer in de 2 dagen water.
            De vlekjes die op de bladeren zitten zijn geel-/bruinachig. De laatste foto van de mini bud laat zien dat er vergeling is vanaf het begin van het blad.
            Attached Files

            Comment


              #7
              Maar als je op aarde kweekt mag er toch geen water onder uit de potten komen ?
              Als dat gebeurt geef je veel teveel.


              Deze foto kan duiden op wortelrot.
              Dat krijg je als ze te lang nat staan.
              Hopelijk is dat niet al te erg, da's een kwestie van afwachten.

              Zou ze ff een paar dagen niks geven.
              's Ochtends en 's avonds alleen ff de pot een stukje optillen om te voelen hoe zwaar ze is.
              Als ze echt flink lichter wordt pas weer water gaan geven.
              Minder water en vaker geven, dan staan ze ook niet lang te nat.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Even een update voor misschien mensen uit de toekomst?
                De plant heb ik nu al een tijdje geen water gegeven en ze hangt totaal niet slap meer.
                Dus alles gaat prima

                Oja, bedankt voor alle reacties

                Comment

                Bezig...
                X