Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine vlekken boven- en onderop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine vlekken boven- en onderop

    Korting op 420shop
    20190521_184529_resized.jpg 20190526_104423_resized.jpg 20190521_184524_resized.jpg 20190526_104413_resized.jpg 20190526_104426_resized.jpg 20190524_204011_resized.jpg 20190521_184529_resized.jpg
    Attached Files
    Last edited by philly; 26 May 2019, 13:57.

    #2
    Lijken toch wat verschillende tekorten.
    De pH mag je wel iets strakker houden.
    Als je teveel varieert krijgen ze ook dit soort vlekken.

    Je geeft een EC van 1.9
    Wat is de EC van het water ?
    Hoe lang bloeien ze ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      thx voor je reactie Q!

      kan indd mss wel verschillende tekorten zijn. maar welke?
      Bij plagron adviseren ze: "de pH-waarde van je voedingsoplossing moet tussen de 5,5 en de 6,0 zijn. "
      Ph, zit dus echt in de perfecte range, schommelingen daarbinnen zijn totaal geen probleem, het probleem zit ergens anders.

      Ec van m'n kraantjeswater is 0.6. Ik up naar 1.8 a 1.9, ook volgens voorschriften.

      het zijn auto's, ze zouden op 60 dagen klaar moeten zijn, maar dat zal beslist meer zijn, mss 5 weken bloei ofzo.. heb er geen idee, van, ze zijn allemaal dezelfde soort, maar onderling merk ik veel verschil.

      Soit, ik heb 2 opties denk ik... verbeter mij als ik mis ben...

      Ofwel is het een schimmel; ofwel is het een Ca tekort...
      Wat wel vreemd is want er zit normaal ruim voldoende Ca in de basisvoeding.
      MAAR; ik ben aan het einde van mijn voedingsflessen... mss is de oplossing al te oud, en is er daardoor een probleem met de ca opname?
      mss is de calcium neergeslagen en mengt het niet goed meer met de B component. speculaties...

      Wat heb ik nu gedaan:

      Comment


        #4
        Topic is ook nog geen 24 uur oud eh, niet iedereen zit de hele dag hier Misschien komen er nog meer reacties.

        Hydro is ook wel een andere tak van kweken.
        Veel zitten op aarde, en de oplossingen die je op aarde zou aandragen zijn niet dezelfde als met hydro.

        Ok, ik denk dat je met die maatregelen wel goed zit.
        Je hebt dan wel verschillende dingen aangepast, maar het is wel gericht op dit probleem.
        Ik ben ook geen hydrokweker, maar dit zijn wel de mogelijke oplossingen waar ik ook aan dacht.

        Een schimmel is dat niet, dus dat kun je wel uitsluiten.
        Het zal wel moeilijk te zien zijn of het opgelost is.
        Al die kleuren gaan niet meer weg, wat nu een beetje bruin is zal zeker doorzetten, misschien ook omkrullen en afsterven.
        Dat proces is begonnen en stopt niet meer.
        Je kunt alleen kijken of het komende weken niet gaat doorzetten naar gezond blad.

        Bedankt voor de massale reacties trouwens , ik vind het teleurstellend, sorry hoor guys
        Tsja, met zo'n attitude maak je ook geen vrienden.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Kweek niet op hydro kan je helaas niet helpen philly hopenlijk komt er wel meer animo van mensen die wel verstand van hebben
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


            • philly
              philly commented
              Editing a comment
              thx, weske, ik hoop dat het al een beetje zal stabiliseren, we zien wel

            • Weske
              Weske commented
              Editing a comment
              Enige wat ik zou zeggen is fosfor tekort verder heb ik weinig idee eerlijk gezegd.
              hopen dat de oplossing snel komt philly

              Er zit wel genoeg zuurstof in het water?
              Last edited by Weske; 27 May 2019, 11:32.

            #7
            Kan ook wortel problemen hebben? Zien we vaak over het hoofd.
            Lijkt erop dat je met meerdere problemen zit zoals Q aangaf. Ben er niet zeker van Ik probeer gewoon mee te denken..

            Dit lijkt het meest op wat ik op jou fotos terug zie.
            mul-block.jpg

            Te weinig calcium/magnesium
            Teveel Fosfor
            Teveel Kalium
            Te hoge RLV

            Hopelijk kan je hier wat mee. Succes Philly!
            Ad usum proprium!

            Comment


            • philly
              philly commented
              Editing a comment
              Hehe, merci GG! Heeft er veel weg van.. Maar het wordt eerder bruin ipv bleek wegtrekken zoals op je foto.

              Ik hoop Ca probleem en RLV aangepakt te hebben, dus nu is het afwachten; ik geef het een dag of 4-5 om te evalueren.
              Maar gisteren keek ik eens en ik zie toch nog achteruitgang; mss wel iets minder snel... dus dat is al een goed teken na 1 dag..

            • philly
              philly commented
              Editing a comment
              de wortels zien er eigenlijk wel echt super goed en wit uit, het zou me verbazen moest daar het probleem zitten; maar het Kan wel natuurlijk...

            • ganjagast
              ganjagast commented
              Editing a comment
              Zou zomaar een fosfor tekort kunnen wezen en dan nog een hoge rlv. de kleuren van de vlekken maken het me moeilijk in ieder geval echte mindF
              Eerst kijken wat het gaat doen met een paar dagen..

            #8
            voorlopig geen beterschap te zien...

            Comment


              #9
              Ik volg mee want ik zit met het zelfde probleem denk ik.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #10
                hmm.. heeft er van weg; maar denk dat bij jou andere dingen aan de hand zijn... ik zie ook een plantje dat veel te veel strek vertoont bij u. ook hydro? Waarom zo'n kleine potten ? waarmee kweek je ?

                Comment


                • vleuie
                  vleuie commented
                  Editing a comment
                  Ja ze hebben een beetje te lang aan het raam gestaan voor ik ze onder mijn leds gezet heb. De kleine potjes zijn nog voor een dag of 2 daarna gaan ze in grotere zakken met klei ballen. Zal straks eens enkele foto's maken.
              Bezig...
              X