Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailing heeft een paarse steel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailing heeft een paarse steel

    Korting op 420shop
    Zoals te zien is op de foto's, heeft mijn autoflower zaailing van 3 dagen oud een paarse steel. Ik heb online over de oorzaken van een paarse steel gelezen, maar ik kom er niet uit wat hier bij de oorzaak is, en wat ik dan het beste er tegen kan doen. De zaailing zit in een normaal plastic bekertje in universele potgrond. Aan de onderkant van t bekertje heb ik gaatjes geprikt. Ik heb de zaailing alleen af en toe beneveld met water toen ik zag dat de toplaag uitgedroogd was. Ik heb deze zaailing in dit bekertje gedaan om te kijken hoeveel de plant zal verschillen met een zaailing die direct in de grote pot is gegaan. Ik heb vorig jaar mijn niet-autoflowers allemaal ontkiemd in zulke plastic bekertjes en in universele potgrond en dat ging gewoon goed.

    Wat is er nu precies aan de hand dat het paars wordt en wat kan ik hier tegen doen?
    Attached Files

    #2
    Die paarse steel wordt veroorzaakt door dat zaadhoesje wat er nog op zit, het heeft niks met bekertjes te maken.
    Het zaadhoesje (en vliesje) moet binnen 24 uur na opkomen eraf.
    Als dat niet gebeurt, bijvoorbeeld doordat het zaadje op z'n kop is geplant dan moet je dat handmatig doen.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Wiu
      Wiu commented
      Editing a comment
      Bedankt, ik ga gauw het hoesje er af halen dan!
Bezig...
X