Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Kalium probleem (op hydro !!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kalium probleem (op hydro !!)

    Korting op 420shop
    Dus na mijn algenprobleem te proberen optelossen ben ik nog niet zeker of het helemaal goed is nu. Mijn ph blijft wel staan op de 5.5 soms eens een daling naar 5.3 of een stijging naar 5.7 nu dat is onder de controle te houden. Mijn water temp is 25 graden celcius . De temperatuur van lamp -> kop bladeren = 27.5 graden celcius

    Dus de ph is 5.5 Ik spoel nu iedere keer veel meer en doe er waterstofperoxide bij ik meet niet hoeveel gewoon een scheutje van uit de fles . maar het probleem lijkt me toch maar te verergeren en ik weet eigelijk geen raad meer wat ik moet doen . Zou ik beter extra kalium voeding kopen of hoe pak ik dit nu het beste aan . Heb veel gelezen op internet en zeggen dat het bijna niet voorkomt op hydro. En natuurlijk heb ik daar dan weer last van

    grtz

    Attached Files

    #2
    zou water temperatuur naar 22/23 brengen ( bij een te hoge water temperatuur neemt de plant bepaalde voeding stoffen niet op ! )
    als het indicas zijn zou ik blad temperatuur rond de 22/23 houden
    het algen probleem zal waarschijnlijk te weinig zuurstof in het voeding water zijn ( water gewoon in beweging zetten met fontein pompje , geen bruis steentje daar gaat je water van schuimen )

    het fontein pompje niet in het voeding vat zetten enkel toevoer en uitvoer darmpje in het voeding vat , want pompje warmt ook op !

    aanzuig op bodem / uitgang bovenkant vat
    dan heb je een mooie circulatie ( beweging is zuurstof )

    Last edited by QnQ; 2 July 2019, 09:32. Reden: 3 post samengevoegd (je kun je posts ook wijzigen ;)

    Comment


      #3
      Jura bedankt voor je uitgebreide reactie.

      Het water wordt continu gecirculeerd
      Er staat een pompje in het voedingsvat en die stuurt het door buisjes en in die buisjes zitten gaten die sproeien over de wortels dat is het systeem kort uitgelegd .
      https://www.nomercyshop.nl/Potten_va...400-nl-nl.html

      dit is het .

      Nu dat terzijde kan ik niet ergens anders een circulatie pomp of dergelijke zetten of dan moet het tussen de wortels van de planten

      ik heb de kast van g tools dus er word in het midden aangezogen. En bovenaan word het uitgeblazen.

      Ik denk het ook dat het iets met de temperatuur te maken heeft maar ik weet helaas niet wat ik er kan mee doen een chiller zetten heb ik al gedacht maarja ? ... het zijn die warme dagen die me water zo warm laten komen

      Comment


        #4
        is dit het systeem
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          de afvoer van lucht komt deze in de ruimte terecht waar je kast staat ?

          Comment


            #6
            Neen dit is het systeem

            https://www.nomercyshop.nl/Potten_va...400-nl-nl.html

            yes de afvoer komt idd in de kamer terug. Je moet wel weten dat de kamer er continu een raam openstaat voor verse lucht

            Comment


              #7
              Ik denk als ik niet snel handel dat alles kan kapot gaan en dat wil ik natuurlijk niet

              Comment


                #8
                dit pompje kan je op het vat zetten


                http://www.nikoi.nl/vijverproducten/...g-pomp-hx-6520

                Comment


                • OG Skywalker
                  OG Skywalker commented
                  Editing a comment
                  Op mijn pomp zit nu een verdikking dus ik weet niet of deze pomp me kan helpen met water insturen ik kan het moeilijk uitleggen hoe de pomp is nu aangesloten maar zeg maar dat er een verdikkingsring op de kop zit en de pomp moet ik onder de buis steken en dan naar boven doen in het voedingsvat en dan zit de pomp vast in het buisje die het verdeelt over de andere buisjes

                  Ik ben niet een van de beste mensen om iets uit te leggen

                  Jammer dat er ook geen filmpjes van zijn op youtube. Nu heb ik wel me lesje geleerd en ga geen dingen meer kopen waar ik bijna niets over vind of dat er een echt goed systeem uit ziet .

                  Het is gewoon jammer dat ik bijna alles heb geprobeerd met ijsblokken maar is alleen maar tijdelijke oplossing

                  Grtz bedankt om helpen een oplossing te zoeken

                #9
                kan je een foto maken van je systeem

                eens goed gelezen uw systeem nu snap ik het , voorraad van voeding zit in de draagbalken
                dus de temperatuur van je kast speelt een enorme rol van je water temperatuur en ook de algen aanslag

                dus het geen ik heb uitgelegd met het pompje buiten je vat gaat niet gaan

                wat is de temperatuur in de kamer ?

                hoe ververs je het voedingswater in dit systeem ? en hoe lang gebruik je hetzelfde water
                Last edited by Jura; 2 July 2019, 16:51.

                Comment


                  #10
                  Het klopt helemaal wat je zegt een foto zal ik nemen als ik thuis ben . De temperatuur van de kast binnen is rond de 26-27 graden ja klopt het algenprobleem had ik dus ook daardoor temperatuur in de kamer 22-23 alles staat open. Dus er is genoeg verse lucht in de kamer ? Een airco kan ik ook niet gebruiken wat ik dan denk als ik een chiller koop is normaal alles opgelost

                  hoe ververs ik het voedingswater. Pompje in het reservoir met een slang naar een emmer. Emmer ledigen emmer vullen en voeding erin en afzuren. En pompje in emmer met slang naar waar het water moet ik deed het iedere week maar. Na 2-3 dagen is er echt al veel water weg de planten drinken goed Maar ja ze zijn nu al 3 weken in bloei en ik zie echt geen verschil dus denk ook dat ze door het kalium tekort stil staan .

                  Comment


                    #11
                    Wat je ook eens kan proberen is het onderste deurtje op een kier zetten zodat er meer koelere lucht in de kast kan
                    enkel als de led brand natuurlijk
                    gewoon om te testen dat temperatuur in kast zakt
                    als dat het geval is komt er te weinig verse lucht binnen in je kast

                    Comment


                    • OG Skywalker
                      OG Skywalker commented
                      Editing a comment
                      Slim ga ik zeker eens proberen ik hou je op de hoogte ! Ik ben benieuwd hoelang ik eigelijk heb tot heel mijn plant naar de (kloten) kan gaan het probleem is nu al 2 weken zo

                      Heb ook pk 13-14 besteld ? Op de hoop als ik wat pk erin doe dat mijn kalium goed komt goed idee ?

                    #12
                    PK 13/15 in week 5 van bloei meegeven max 7 dagen

                    zou PH meter ook maar eens ijken je kan maar zeker zijn

                    welke merk van voedingslijn gebruik en welke additieven.

                    ze zullen wel verder bloeien maar trager

                    op welke manier maak je uw voeding ( de verschillende stappen bedoel ik )
                    Last edited by Jura; 3 July 2019, 07:56.

                    Comment


                    • OG Skywalker
                      OG Skywalker commented
                      Editing a comment
                      Welk merk bio G power additieven niet echt iets gewoon hydro a+b

                      Welk manier maak ik me voeding. 25ml voeding en dan 5.5 ph water erbij en roeren dan naar het reservoir met B doe ik hetzelfde

                      Is het enig nut dat ik de bruine bladeren afknip ?

                    #13
                    de slechte bladeren mag je verwijderen hebben geen enkel nut meer

                    de manier van je voeding maken lijkt me toch niet goed denk dat daar iets mis is als ik het tenminste goed lees

                    ga je eens voorbeeld geven hoe ik het doe , dus je werkt met A+B voeding ja ?

                    hoeveel liter maak je per keer ?

                    Comment


                      #14
                      eh...je doet toch wel eerst de alle voeding bij het water, en als laatste de pH aanpassen ?

                      Je pakt een emmer water, daar doe je A in, daarna doe je er B in, en daarna de pH aanpassen.
                      Denk ik.

                      Jura weet dat gewoon
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                      • OG Skywalker
                        OG Skywalker commented
                        Editing a comment
                        Nuja kan zijn dat ik daar dan wel fout zat . wat ik deed was water afzuren naar 5.5 en dan pas voeding erin en dan in het vat Ik zal het eens aanpassen thanks dat kan wel een goede reden zijn ik schaam me dat ik me voeding niet goed maak

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Ghehe...beter dat je er nu achter komt dan over 2 jaar, fouten maken we allemaal weleens

                      • OG Skywalker
                        OG Skywalker commented
                        Editing a comment
                        Klopt wel!

                      #15
                      idd klopt

                      emmer 10 L voeding A toevoegen goed roeren
                      dan voeding B toevoegen goed roeren en dit 2 uur laten rusten

                      na 2 uur eventueel additieven ( bv wortelstimulator ( roeren ) bloeibooster ( roeren )
                      en dan pas afzuren met PH -

                      als je dit zo doet zit je zeker goed

                      emmer water 23 graden ( vergeten bij zeggen )

                      waar je ook rekening moet mee houden is als je voedingswater in je vat zit en de temperatuur stijgt of daalt met 5 graden schommelt je ph waarde ook is daarmee na nachtmodus dat je ph waarde gedaald is ( is natuurlijk niet simpel aangezien je vat in de kast zit )
                      Last edited by Jura; 3 July 2019, 12:32.

                      Comment


                      • Weske
                        Weske commented
                        Editing a comment
                        Oowjawel hoor dat kan makkenlijk jij dan 0.5 verschil meet (natuurlijk ook bij elke ph meter anders)
                        Maar ph kan best erg gaan schommelen met tempverschil

                      • OG Skywalker
                        OG Skywalker commented
                        Editing a comment
                        Weske Dan direct bijsturen en kan dit dan kwaad dat het voor neem nu 4-5u op een foute waarde heeft gestaan ?

                      • Weske
                        Weske commented
                        Editing a comment
                        OG Skywalker Nee die paar uur is niet zo heel erg als het maar niet te lang blijft dan komt er natuurlijk wel een blokkade tekort of dergelijke
                    Bezig...
                    X