Verkleuring blad van binnen uit

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • wonker
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jun 2016
    • 13

    #1

    Verkleuring blad van binnen uit

    Korting op 420shop
    Ik heb een vreemde verkleuring op sommige blaren op verschillende van mijn planten.

    Ik keek even tussen de stickies maar vond niet direkt iets.

    Weten jullie toevallig wat het zou kunnen zijn.
    Alvast bedankt!
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Doe je iets aan de pH van het water dat je geeft ?
    Zo niet, dan lijkt het op zonnebrand.

    Wel apart dat het 1 blaadje is.
    Misschien een hotspot door een spiegel, raam of plastic?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • wonker
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Jun 2016
      • 13

      #3
      Ik geef enkel plagron bloom.

      Comment

      • exmember47012
        Wicked Stoner
        Member
        • Oct 2018
        • 221

        #4
        Hey Wonker,

        Dit lijkt mij verbranding door de zon. Als ik goed kijk heb je het op 1 of 2 bladeren, aan 1 bepaalde kant in 1 lijn. Zowel boven als onderin. Een tekort doet zich vaak voor op 1 bepaalde plek in de plant (boven of onder bijvoorbeeld). Ook lijkt het niet op een tekort of een overschot. Ik zou de slechte bladeren er vanaf halen als je, je eraan stoort en lekker verder gaan. De plant ziet er verder namelijk erg goed uit.
        Ga je de hele cyclus enkel Terra Bloom gebruiken, of ook nog iets van Green sensation/ PK?

        Comment


        • wonker
          wonker commented
          Editing a comment
          Ik heb alles in plagron batmix gezet en gaf enkel plagron bloom.

          Momenteel denk ik dat het toch iets met voeding te maken heeft. Omdat mijn planten volledig bladprobleem vrij waren tot ik met de voeding begon

          Ik heb de 1ste keer teveel voeding gegeven hier ben ik wel zeker van. De problemen zijn ook begonnen vlak na de "hittegolf". Misschien was de klimaat schok te groot?

          Ik ben wel aan het twijfelen om green sensation te geven omdat ik schrik heb voor verdere complicaties. Ik ben eveneens ook met plagron bloom gestopt

        • exmember47012
          exmember47012 commented
          Editing a comment
          Door de hitte kunnen planten inderdaad last ondervinden. Zijn het autoflowers? Zie voor een reactie over de paarse bladeren mijn onderste reactie
      • wonker
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Jun 2016
        • 13

        #5
        Screen Shot 2019-07-08 at 13.53.42.png
        Mijn planten doen het over het algemeen goed op de vreemde verkleuringen na. Ik heb geen idee of dit reden is tot paniek.

        De paarse verkleuringen op de rand van het blad vind ik vreemd dit heb ik alleen bij de royal dwarfs die er andere jaren dan ook weer veel beter bij stonden als dit jaar.

        Alvast bedankt voor jullie hulp.
        Attached Files

        Comment


        • exmember47012
          exmember47012 commented
          Editing a comment
          Dit is een fosfor tekort. Je zei Alga bloom te geven, hoeveel geef je precies? Ik zou zeker niet stoppen met voeding en een bloeistimulator zoals PK1314 of Green Sensation lijkt mij ook een goed idee. Ik vind die foto van de plant in de zwarte pot er ook verontrustend uitzien. Hoeveel water geef je? Volgens mij best veel, kan dat kloppen?

        • wonker
          wonker commented
          Editing a comment
          Ik geef eerder te weinig denk ik. 10 liter over 12 planten om de 2 dagen soms 3 en als het echt warm is elke dag. Ik heb meer water gegeven aan de plant in de zwarte pot en hij zag er ineens wel veel beter uit. Er zijn echter nog altijd verblekingen. Ik gaf de aangegeven hoeveelheid. Nu gaf ik minder soms niets omdat ik dacht dat het hieraan lag. Maar zal vanaf nu terug de aangegeven hoeveeldheid geven. Tenzij ik beter nog extra kan geven. Ik zal achter green sensation rijden.
      • Gps
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2014
        • 1988

        #6
        Het lijken vooral de oudere grotere bladen te zijn, die niet bij de bloemen zitten.

        Ik zou het lekker laten gaan, maar wel opletten of de kleinere bladen bij de bloemen die er nu goed uit zien er ook goed uit blijven zien.
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • wonker
          wonker commented
          Editing a comment
          Hey bedankt voor je antwoord zou je voeding blijven geven?

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Ik denk het wel nog even, maar niet te veel.

          Een week of twee voor de oogst helemaal geen voeding meer geven.
      • wonker
        Plantje
        Nieuw Lid
        • Jun 2016
        • 13

        #7
        Dit lijkt me op stikstof tekort de tweede foto. Wat denken jullie?
        Screen Shot 2019-07-10 at 09.43.58.png

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Lees de reactie hierboven van Plagron

        • wonker
          wonker commented
          Editing a comment
          oeps
      Bezig...