Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Buiten - gele vlekken in bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Buiten - gele vlekken in bladeren

    Korting op 420shop
    Ik kom er niet helemaal uit wat het kan zijn.

    Ik heb 3 planten buiten staan;
    1. in een pot, mooi in de volle zon
    2. in volle grond, mooi in de volle zon
    3. in volle grond, in een niet zo zonnig deel van de tuin.

    Grond is eigen compost van de composthoop, gemengd met de grond uit de tuin ( mix van zand en leem, voor meeste andere planten erg vruchtbaar ).
    Enige bemesting is dat ik 1x kippenmestkorrels heb toegevoegd, handjevol per plant.

    Ze gaan op zich allemaal best lekker, behalve die in de schaduw. 2 planten zijn al 1m hoog, die in de schaduw ongeveer 70cm, maar ze ogen allemaal erg gezond tot een paar dagen terug.

    Nu komen echter de problemen. Bij plant 3 heb ik gisteren voor het eerst gele stippen geconstateerd, op de onderste bladeren.
    Vandaag zijn ze uitgebreid tot wat hogere bladeren.
    Vandaag heb ik ook bij plant 1 een paar kleine gele stipjes opgemerkt.

    Iemand een idee wat dit kan zijn? Ik heb het hele internet al afgestruind, maar word er niet veel wijzer van, er worden zoveel verschillende conclusies verbonden aan deze symptomen....
    Zie onderstaande foto voor het fenomeen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Na het nemen van deze fotos heb ik op advies van mijn vriendin alle bladeren met het fenomeen weggeknipt, ik ben erg bang voor schimmel of vervelende beestjes, wat zich gaat verspreiden.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Ik zou het niet weten. Misschien iets van vraat?

        Als ik zo naar de bladproblemen oplosser kijk lijkt het het meeste op calcium tekort. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...bleem-oplosser
        Mocht je dit nog niet gelezen hebben kan het erg handig zijn!
        Maar verder zien de planten er nog gezond uit.
        Met buitenplanten heb je altijd wel dat er ergens een vlekje of plekje op zit. Ik zou me nog niet al teveel zorgen maken, maar wie weet denkt een van de pro-growers hier daar anders over .
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #5
          Hou ons op de hoogte of je t kan oplossen!
          veel succes ermee.
          When i smell weed my lungs get horny

          Comment


            #6
            Heb je goed aan de onderkant van je bladeren gekeken?

            Comment


              #7
              Ja, maar weet niet precies wat ik daar zie.. Zo zien ze er van onderaf uit:
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


              • Slome Joop
                Slome Joop commented
                Editing a comment
                Dat weet ik ook niet. Ik ben zelf ook nog een redelijk groentje om eerlijk te zijn. Misschien dat iemand anders dit herkent.
                Heb je een vergrootglas? Dan zou ik zeker eens daarmee een verdere inspectie doen.

              #8
              Kleine update.

              zoals ik hier boven al had gezegd, heb ik alle bladeren waar de vlekken zaten weggeknipt. Ik had het vermoeden dat er iets van beestjes/larbem/eitjes in zaten.

              Tot nu toe heb ik geen nieuwe vlekken gezien, dus het lijkt opgelost. De plant doet het verder best goed, ondanks de slechte locatie

              Comment


                #9
                Het komt toch weer terug, ondanks het wegknippen. Misschien dan toch een calciumtekort?
                iemand ideeen? Ik denk er aan om er nu niks mee te gaan doen, en lekker zijn beloop laten
                Attached Files

                Comment

                Bezig...
                X