Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geelbruin blad; stikstoftekort of overbemestimg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geelbruin blad; stikstoftekort of overbemestimg?

    Korting op 420shop
    plamt staat sinds begin juni in deze pot, en heeft 2x een flinke mok met kippenmest gekregen (in het begin, en ongeveer 6 weken later. Ging eerst erg goed, maar krijgt toch steeds meer gele bladeren en nu zelfs bruin.

    als ik puur naar de symptomen kijk, dan lijkt het op stikstoftekort of op overbemesting. Die eerste lijkt me eigenlijk niet ivm de kippenmest.

    Heb ik zwaar overbemest, of is er iet anders aan de hand?

    plant krijgt elke avond of ochtend een flinke plens water met dit weer. Eerder 1x in de 2 a 3 dagen, als het niet zo warm is.

    (mijn 2 andere planten in de volle grond hebben evenveel mest gekregen, en hebben dit probleem niet. Maar ja volle grond is toch wel even iets anders. E343B7D2-9C29-42B7-B0B9-E6467DEA1B91.jpeg 98B7A54B-C1DB-40EC-8832-434105DD8573.jpeg EAA2FA04-8CC9-4B51-9D7B-E6B4CB18EDF8.jpeg
    Attached Files

    #2
    Stikstoftekortje en te nat. Geel en bruin.

    De pot is ook eigenlijk veel te klein voor een plant van deze omvang.
    Dan heb je zo een stikstof tekort, en je moet veel water geven, maar daardoor kunnen zo ook weleens iets te lang nat staan.
    Eigenlijk zou je ze 2 of 3x per dag een beetje water moeten geven in plaats van 1x heel veel.
    Mja, dat kan niet altijd dat snap ik ook.
    Beetje bijvoeren in ieder geval.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Bedankt voor je reactie

      Aha, te nat dus. Zal proberen of 2x per dag iets minder geven gaat werken.

      De plant is inderdaad erg groot voor de pot, maar ik hoopte juist dat de grootte vd pot voor een kleinere plant ging zorgen. Maar weet niet of dat nog gaat lukken.

      Wat betreft het bijvoeden, ik heb een flesje staan met groei- en bloeivoeding. Daarnaast heb ik ook nog de kippenmestkorrels. Het liefst gebruik ik zo min mogelijk flesjes en potjes en poedertjes, maar als het moet dan moet het. Maar zou ik het op kunnen lossen met alleen kippenmest?
      nog even opgezocht, de npk waardes;
      kippenmest: 4-3-3
      groei en bloei voeding: 2-5-5

      Heel erg bedankt voor je tips!
      Last edited by Saikedellik; 25 July 2019, 14:52.

      Comment


        #4
        Droge kippemest duurt wat langer voor het werkt.
        Je kan wel een handje in een fles water doen en een tijdje flink schudden.
        Dat werkt wat sneller, alleen hoeveel je moet gebruiken weet ik niet.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
            Droge kippemest duurt wat langer voor het werkt.
            Je kan wel een handje in een fles water doen en een tijdje flink schudden.
            Dat werkt wat sneller, alleen hoeveel je moet gebruiken weet ik niet.
            Dit heb ik inmiddels gedaan, maar ik vraag me inmiddels wel af of ik het goed begrepen heb. Ik heb een fles gemaakt met een handjevol kippenmestkorrels, met 1 liter water. Dit flink geschud, en alle mest is opgelost. Dit heb ik allemaal meteen in de pot gegoten, maar ik vraag me nu ineens of of dat wel de bedoeling was, of dat het een "voorraadje" had moeten zijn. Ik zal de verschijnselen van een stikstof-overschot maar eens opzoeken, en kijken of mijn plant die gaat vertonen
            Ik hou jullie iig op de hoogte of het gewerkt heeft!

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Dat was de bedoeling.
              Je kan dat niet bewaren

            #7
            Een klein afje gaat wel goed in een emmer
            van ( zo te zien) 10 liter denk ik.....
            Ja, je kunt het inderdaad rechts boven bij
            zoeken vinden en dan kijken wat het dichtst
            in de buurt komt, over wat je wel en goed gedaan
            hebt,,heb ik geen ervaring mee.......

            ​​​​​​​Succes!

            Comment

            Bezig...
            X