Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad, " glanzende " vlekken op bladeren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad, " glanzende " vlekken op bladeren

    Korting op 420shop
    Heren,

    Ondertussen staat m'n automazar 3 weken in bloei. Wat betreft de toppen etc gaat alles goed naar mijn gevoel. Enkel heeft de plant toch wel wat problemen. De onderste bladeren beginnen stuk voor stuk te vergelen en uiteindelijk te sterven. Dit wijst naar een stikstof tekort hoogstwaarschijnlijk omdat de grond vrij vochtig is van onder en de wortels weinig kans hebben om zuurstof etc op te nemen.... Ik heb bij de growshop iets van bloeivoeding gekregen, hier staat ook een bepaalde hoeveelheid stikstof (2%) is dit voldoende?

    Het 2de bladprobleem vind ik persoonlijk iets heel raars, een soort van glanzende vlekjes over heel mijn plant ik zou eerst zeggen dat het slakkensporen zijn maar ook deze heb ik niet gezien.

    Iemand enig idee?

    Mvg

    Super
    Attached Files

    #2
    Tsja... dat is wel een vrij lichte kleur die je plantje heeft, niet alleen beneden. De gehele plant hoort in mijn beleving wat donkerder te zijn. N-tekort is inderdaad het probleem. Ik denk dat dit in de groeifase al fout gegaan is en dat los je eigenlijk niet meer op in de bloeifase door er extra N bij te gooien, zeker omdat het een autootje is die je niet even terug in groei kunt zetten.
    Wat nu te doen?? Hmmm... ik persoonlijk zou een groeivoeding geven, zodat als de plant nog N wil opnemen, dit ook beschikbaar is in voldoende mate. Maar verwacht geen wonderen meer nu. Aan de andere kant heb je die fles bloeivoeding nu al in huis en we praten hier niet over een plant die heel veel op gaat leveren... dus ...

    Die plekjes lijkt mij in eerste instantie niets ernstigs. Soms drogen druppels op bladeren zodanig op dat ze een grijs/witte aanslag achterlaten, door kalk in het water of omdat het een tijdje droog weer geweest is en al het stof/vuil zich verzamelt in de laatste druppels die achterblijven op bladeren.

    Comment

    Bezig...
    X