Vlekken op het blad

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Donboe
    Bong Master
    MemberLucky Member
    • Aug 2019
    • 332

    #1

    Vlekken op het blad

    Korting op 420shop
    Hoi medekwekers

    Ik ben met mijn derde kweek bezig! 3 Autoflowers in een kleine kweektent (60 x 60 x 160) onder led. De eerste twee pogingen zijn prima verlopen en deze derde keer liep vooralsnog ook zonder problemen. Alleen zag ik vanmorgen bij het voeding geven dat een van de onderste bladeren wat vreemde vlekken vertoonde terwijl aan de andere bladeren niets ongewoons te zien is/was. Ik heb 3 bladeren gediefd (noem je dit zo ) Op de bijgevoegde foto zie je links het blad met de vlekken en twee andere willekeurige bladeren er naast. Wat zou dit kunnen betekenen? Graag jullie advies/gedachtes

    Alvast bedankt
    Attached Files
  • Ipie
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Feb 2016
    • 2241

    #2
    Niet te
    vroeg voor voeding?
    Te dicht bij het licht gehouden?
    Last edited by Ipie; 19 August 2019, 09:49.

    Comment


    • Donboe
      Donboe commented
      Editing a comment
      Hi Ipie. Bedankt voor je reactie. Ze staan al in week 8. Ze krijgen bloei voeding (Plagron Terra) en om de dag een beetje PK 13/14 toegevoegd. En zoals gezegd is het maar bij 1 of 2 bladeren die ook nog eens onder aan de plant zitten. Dan zouden toch veel meer bladeren het moeten hebben? Ik zal eens proberen om de lamp wat hoger te hangen. En zal je op de hoogte houden.

      Edit: Ik heb de lamp 15 cm hoger gehangen kijken wat er nu gebeurt!
      Last edited by Donboe; 19 August 2019, 11:32.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #3
    Dus ze moeten nog wel een week of 4-5
    Het lijkt een calciumprobleem maar of dat veroorzaakt wordt door overvoeding of te nat staan mag je zelf kiezen.
    Het blad ziet er erg donker uit en het zit niet meer aan de plant.
    Met blad eraf halen los je het probleem niet op eh

    Nee heeft niks met de lamp te maken.
    Ze zaten toch onderaan de plant
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Donboe
      Bong Master
      MemberLucky Member
      • Aug 2019
      • 332

      #4
      Hallo QnQ. Bedankt voor de reactie.

      Ja ze moeten inderdaad nog een week of 4 a 5. Ze staan niet te nat bij mijn weten (geef iedere plant maar 30cl per dag) met de de aangegeven hoeveelheid voeding(Terra en PK). Waarbij ik de PK maar voor een week zal gebruiken Ik zal proberen ze een dag of twee helemaal niet te bewateren

      Ik vond het blad zelf ook wat donker. Ze zaten inderdaad onder aan de plant. Ik had die bladeren er overigens afgehaald om een betere foto te kunnen maken. Wat kan ik volgens jou het best doen?

      Alvast bedankt
      Last edited by QnQ; 19 August 2019, 21:35. Reden: citaat opgerookt

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #5
        Dat ligt eraan wat je denkt dat het is.
        Donker blad krijgen ze doorgaans van veel stikstof.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Donboe
          Bong Master
          MemberLucky Member
          • Aug 2019
          • 332

          #6
          Ik denk of weet wel zeker dat je gelijk hebt. Gelukkig kleuren en krullen de bladeren nog niet heel erg dus ik denk dat het een begin fase is. Wat raad je aan? Spoelen?

          Alvast bedankt
          Last edited by QnQ; 19 August 2019, 21:36. Reden: citaat opgerookt

          Comment

          • Rickysticky
            Grower
            MemberLucky Member
            • Jan 2019
            • 677

            #7
            Hey hey...

            Het lijkt me het beste nooit te spoelen op aarde... althans als je flushen bedoeld?

            je planten lopen zo schade op door de enorme hoeveelheid water.

            stopen met voeding is wel raadzaam... of die pk even achterwegen laten..

            Succes
            gz Ricky

            Comment

            • Donboe
              Bong Master
              MemberLucky Member
              • Aug 2019
              • 332

              #8
              Dank je voor de reactie Ricky.

              Het is mijn eigen schuld een beetje geweest Ik heb de eerste twee weken geen voeding gegeven toen de eerste haartjes verschenen ben ik (minimaal) groei voeding gaan geven (twee weken). Dit had ik achterwege moeten laten. Ik ga wel even stoppen met de PK en zien wat er gebeurt en dan de laatste twee weken water zonder voeding.

              Thx again
              Last edited by QnQ; 19 August 2019, 21:36. Reden: citaat opgerookt

              Comment


              • Rickysticky
                Rickysticky commented
                Editing a comment
                Houdt ons op de hoogte!
            • Donboe
              Bong Master
              MemberLucky Member
              • Aug 2019
              • 332

              #9
              Zal ik zeker doen. Thx

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #10
                Je hoeft niet elke post te citeren eh..
                Je kunt gewoon onderaan typen en dan op plaats reactie klikken.

                Als het echt niet duidelijk is waarop je reageert kun je ook alias gebruiken.

                Thanks
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • Donboe
                  Bong Master
                  MemberLucky Member
                  • Aug 2019
                  • 332

                  #11
                  Zal er op letten

                  Comment

                  • exmember47012
                    Wicked Stoner
                    Member
                    • Oct 2018
                    • 221

                    #12
                    Een te veel aan P en K (Fosfor en Kalium) belemmert de opname van Calcium. Ik zou het iets rustiger aan doen met de PK, dan herstelt het zich vanzelf. Calcium zie je echter niet op de onderste bladeren als eerste. Heb je een foto van de hele plant?

                    Comment

                    • Donboe
                      Bong Master
                      MemberLucky Member
                      • Aug 2019
                      • 332

                      #13
                      Dit is een van de drie, voor een duidelijke foto genomen buiten de kweektent waar ze normaal ik staan.
                      Attached Files

                      Comment

                      Bezig...