Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Nieuw blad wordt fel geel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Nieuw blad wordt fel geel

    Korting op 420shop
    Beste kwekers,

    Ik ben sinds enkele weken begonnen met het kweken van wat plantjes en heb sinds een week een probleem met 1 van mijn plantjes.

    Heel vreemd is dat ik aan alle plantjes dezelfde voeding heb toegepast, maar bij 1 ervan toont hij problemen aan. Heb al overal gezocht, maar niet echt een eenduidig antwoord gevonden.

    In eerst instantie dacht ik aan ijzer tekort, maar hoe komt het dat de andere plantjes niet hetzelfde vertonen?

    echter denk ik dat het aan iets helemaal anders ligt, namelijk mijn luchtbevochtiger. Mijn luchtbevochtiger stond namelijk telkens op dezelfde plaats en door de ventilator denk ik dat het ene plantje te veel aan beneveling heeft gekregen ivg met de andere; aangezien de andere planten geen problemen vertonen. Sinds een week zet ik mijn luchtbevochtiger telkens op een andere plaats. Ik heb dan ook een verbetering gezien, maar ik merk toch dat hij serieus wat vertraging heeft ten aanzien van mijn andere plantjes.


    kweekkas 1 x 1
    water: elke dag 200 ml
    voeding merk GOUT:
    - enzymen 0.5 /1000 ml
    - wortelvoeding 1 /1000 ml
    - basisvoeding 3/1000 ml
    Ph waarde altijd tussen 6 - 6.5
    luchtvochtigheid tussen 50 en 60%
    temperatuur: 24 - 29 (door warme weer is het soms wat moeilijk koeler te houden); daardoor heb ik eens enkele uren met airco proberen koeler te houden doorheen het net van de kweektent; wat misschien ook niet bevorderlijk was voor het 'ziek' plantje? (Dit gebeurde trouwens vooraleer hij lichtgroen werd)

    sinds 07/08 in een pot van 13l en onder HPS 400
    (Dus nu zit ik in derde week groei).

    Het lichtgroen vertoon hij nu al iets meer dan een week en de groei was gestopt. Nu groeit hij opnieuw langzaam.

    De vraag is of jullie misschien iets meer weten; zie ik iets over het hoofd, of zal het inderdaad door de luchtbevochtiger zijn dat hij daardoor te veel energie heeft verloren?

    Een nog belangrijker vraag is of de plant er nog zal doorkomen om genoeg buds te genereren? Of zou het misschien slimmer zijn om de plant er gewoon uit te halen en zo meer ruimte geeft voor de andere gezonde planten?

    onderstaand enkele foto's van mijn planten (blijkbaar kan ik slechts 1 foto uploaden; dus de foto van mijn ziek plantje)

    Hopelijk kunnen de ervaren onder jullie mij helpen/adviseren?

    Alvast hartelijk dank

    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Dit is een ander plantje van dezelfde soort als het 'zieke plantje'; girl scouts cookie
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Deze is een andere soort maar in dezelfde tent black domina die er ook heel goed uitziet.. de twee foto's die volgen zijn van dezelfde soort

      En zoals u kunt zien staan die allemaal behoorlijk goed.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Dit zijn ze allemaal.

          Dank je voor uw reacties
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.

          Comment


            #6
            Waar staan ze in ?
            Als dat geen lightmix is moet je pas beginnen met voeden 10-14 dagen na het overpotten.

            Als je ziet dat een plantje achter blijft, dan kun je die niet hetzelfde als de andere blijven geven.

            Een luchtbevochtiger heb je niet nodig.
            Een hoge LV geeft luie wortels.

            Welke pH geef je ? Tussen 6 en 6.5 is teveel variatie denk ik, probeer het eens te houden op 6.2 of 6.3
            Als je kraanwater gebruikt is het geen ijzertekort, want dat zit al genoeg daarin, dan is het een blokkade.
            Ik zou eens een tijdje wat lagere dosering voeding proberen. Meestal groeien ze hier vanzelf wel overheen.

            Mijn beperkte mening, hopelijk komen er meer
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

              Comment


                #8
                Geen reacties meer?

                Hulp gevraagd...

                Thanks

                Comment


                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Je ging je ph en voeding toch bijstellen ? Dat is 2 dagen geleden, zie je al veranderingen ?

                #9
                Hey Flip!


                Ja Ph waarde aangepast naar 6.2, als ook voeding aangepast. Maar geen verbetering. Hij groeit wel, maar heel langzaam ivg met de anderen.

                Vandaag bladvoeding gaan halen van Olega. Eens zien wat dat doet.

                Laatste wapenfeit; zo niet haal ik hem er uit om meer plaats te gunnen aan de andere gezonde plantjes.

                Heb wel opgemerkt dat de andere plantjes een licht magnesium tekort tonen; daarvoor heb ik kieserite gaan halen. Iemand ervaring in hoe het toe te dienen?

                Comment


                  #10
                  mijn duiten, for what it's worth...

                  Ik kan weinig details vinden over die DCM, terwijl het toch een veel verkocht product is. Ik meen me te herinneren dat in sommige soorten Ecoterra ook cocos wordt bijgemengd, wat mogelijk een Ca/Mg tekort kan geven (het verhaal is dat de Ca/Mg zich hecht aan de vezels en het vervolgens niet afgeeft aan de wortels). Verder zou het kunnen zijn dat die aarde niet zo homogeen gemengd is, waardoor sommige potjes wellicht wat te basisch of zuur worden. In een grote bak maakt dat niet zoveel uit, de wortels gaan waar ze het 't fijnst vinden, maar in een relatief kleine pot heb je wel een probleem.

                  Misschien verstandig om een foto te plaatsen van wat jij als 'licht magnesium tekort' diagnosticeert. Wie weet heb je het mis.

                  Comment


                    #11
                    Thanks Meglow

                    Ja misschien heb ik het mis.

                    Bij deze een foto in bijlage.

                    Deze is er het 'slechts' aan toe. Valt al bij al mee hoor. De andere vertonen veel minder van dit probleem.

                    Ja best wel grappig om te zien dat ieder plantje zijn eigen kuurtjes toont. Maakt het er niet makkelijker op.

                    Wat denk jij?


                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                    • Rreppellsteeltjam
                      Rreppellsteeltjam commented
                      Editing a comment

                    • Meglow
                      Meglow commented
                      Editing a comment
                      Als ik moet kiezen, dan gok ik ook op een beginnend Mg tekort. Durf het niet met 100% zekerheid te zeggen, maar daar heeft het wel 't meeste weg van.
                      Dat herstelt niet volledig zover ik weet. Als het onderliggende probleem is opgelost zul je zien dat het zich niet verder uitbreidt en mogelijk een gedeeltelijke verbetering.
                      Een te lage pH kan dit probleem veroorzaken, een matige samenstelling van de grond ook. Zie je trouwens ook bruine vlekjes (Ca tekort)? Of niet?
                      Aardige kans dat je strakkere pH regime al voldoende zal helpen. Zie je het "probleem" de komende dagen toch verergeren, dan kun je nog overwegen de pH naar 6,5 brengen voor het geval dat je grondje aan de te zure kant is en dat de oorzaak is (??).
                      Wordt het desondanks toch erger dan doe je er wellicht goed aan om iets met die kieseriet (vnl. Mg-sulfaat) te gaan doen in je watertje. De dosering weet ik niet, maar is vast wel te vinden op internet (Engelse term is geloof ik Epsom Salt). Helpt dat niet dan zou een Cal-Mag additief een tweede mogelijkheid zijn.

                    #12
                    Hier nog een update van het plantje waar het topic eigenlijk eerst om ging.

                    Is enkel bergaf gegaan en vrees dat ik te laat hebben kunnen ingrijpen.

                    Ik zal hem dan ook uithalen. Ik geloof niet dat het nog de moeite is om hem te laten staan.
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                    #13
                    Ik ben een buiten kweker en als ik dat plantje zie, dan zeg ik te weinig voeding.

                    Probleem is dat ik niet kan zien of dat komt door een blokkade. Gezien de andere die het wel goed doen, lijkt het daar namelijk wel op.
                    Ik zeg dus niet dat je meer voeding moet geven.

                    Misschien over potten in verse aarde, maar zelfs als dat werkt haalt ze de achterstand niet zo maar in.
                    Last edited by Gps; 6 September 2019, 20:59.
                    Lets not criticize but legalize

                    Comment


                      #14
                      Attached Files

                      Comment

                      Bezig...
                      X