Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Geel blad onderaan begin bloei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Geel blad onderaan begin bloei

    Korting op 420shop
    Attached Files

    #2
    Laat de complete plant eens zien.

    O, en die 20ml pk 13/14 op 2.5 liter!?
    Dat is iets van 7.5 ml per liter!!!

    Lijkt mij een ietsiepietsie teveel.
    Last edited by Rreppellsteeltjam; 2 September 2019, 19:20.

    Comment


      #3
      Hoe groot is je pot ? Kan het zijn dat ze te nat staat ?
      Een dag zonder wiet kent Flip niet.

      Comment


        #4
        Die PK lijkt mij inderdaad ook mega teveel.
        Ik gebruik dat niet meer tegenwoordig, maar decennia geleden deed ik hooguit 2ml/L volgens mij.
        En natuurlijk alleen tijdens week 5 of week 6 van de bloei. Niet eerder en niet later. 1 week.

        Mgoed, ik ga de titel van dit topic weer veranderen, en het daarna verplaatsen naar het forum bladproblemen.

        Succes.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Beowulf had ooit gehoord over 5 ml/l, maar die kweker had het langzaam opgebouwd.

        #5
        Dan pas ik die pk hoeveelheden aan , ik heb enkel de eerste hoeveelheid van 3ml toepassen en dan best daarbij blijven? Is het ook een goed idee om verder in de 2de week van bloei dit al te toepassen?Ook heb ik enkel water gegeven als hij droog stond en de bladeren begonnen slap te hangen , de pot is iets groter dan 18l en volledig met wortels tot van onder.

        Zou ik voor het blad probleem dan stoppen met het geven van alga bloom?

        (Zie ook hieronder een foto van de voledige plant .
        Attached Files

        Comment


          #6
          Stop maar gewoon even een week of 3 met die PK.
          Daar is ze nog lang niet aan toe.
          Als je de plant zo bekijkt, dan zie je ook dat die pot te klein is.
          (onder de grond kan een plant net zo groot worden als boven de grond, mits voldoende ruimte en goeie grond)

          Ik zou nog even groeivoeding blijven geven.
          Hoe meer ze drinkt, hoe minder voeding je erbij doet.
          En over een weekje misschien met bloeivoeding beginnen, mits ze uitgegroeid is.
          Twee-drie weken daarna pas de PK.

          - Ik moet erbij zeggen dat ik een ander merk voeding gebruik dus misschien kan iemand me nog verbeteren -
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            Bedankt voor de reactie en de hulp , wel moet ik zeggen dat ik de plant altijd enkel water en niets van voeding heb gegeven (zonder het rekenen van 2x toe dienen van alga bloom en 1x pk 13-14 ).
            Wel ga ik onmiddelijk stoppen met de alga bloom en pk13-14 en er nog even mee wachten.
            van de pot is die idd veel te klein , 2 maanden al geleden tilde ik hem op en zag van onder de wortels uitkomen, ik zou zeggen om hem te overpotten maar daar zal het wat laat voor zijn. Ik weet in ieder geval wat te kopen voor volgend jaar.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Gewoon overpotten. Kleine speciekuip een idee?
          Bezig...
          X