Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine bladtoppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bruine bladtoppen

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik heb momenteel 5 plantjes staan in een kweektent. Heb ze zo'n 2-3 weken geleden geplant en 3 van de 5 plantjes gaan redelijk goed (Amnesia). Echter 2 van de 5 gaan niet goed (AK47) en groeien ook heel traag. Ook vertoont het ene plantje bruine toppen op de bladuitenden. Ik heb er de Viper Spectra 600W LED lamp boven hangen op zo'n 70cm. Weet niet precies of dit bladburn is doordat de lamp te laag hangt aangezien de andere 3 plantjes wel degelijk goed en gezond groeien? Weet iemand een reden hiervoor?

    Grtz
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #4
        Het is enkele dagen wel meer dan 30 graden binnenin te tent geweest. Kan dit het probleem zijn?

        Comment


        • Ipie
          Ipie commented
          Editing a comment
          Het probleem is dat je foto's maakt
          met die lamp zodat we niets zien!

        #5
        Bij te warme temperaturen begint de plant idd vocht te verliezen langs de bladeren zoals wij zweten en dan durven de blaadjes wel eens uitdrogen
        ik denk dat je lamp ook wat te dicht staat voor een led lamp in de zaailingfase maar ben geen led expert ,kijk anders eens bij de ledgrowers succes verder
        The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
        5 lekkere grieten onder de zon

        Comment


          #6
          Hoe groot zijn die potten en waarom zijn ze maar half vol ?

          In welke aarde staan ze, geef je al voeding zo ja hoeveel en hoeveel water geef je ?
          Een dag zonder wiet kent Flip niet.

          Comment


            #7
            Potten zijn momenteel 1 liter potten, de aarde is gezakt door het water geven. De grootste plantjes heb ik wat aarde bijgestoken, maar aangezien de andere klein blijven is dit niet mogelijk.
            Ze staan momenteel in zaai- en stekaarde.

            Ik heb ze 9 dagen terug eenmalig Canna Terra Vega gegeven bij het wateren (3ml op 1 liter water). Dit ben ik uiteindlijk gestopt omdak in online las dat dit niet goed is bij zeer jonge plantjes. Is dit zo? of kan het geen kwaad? Ook geef ik Rhizotonic (2ml op 1 liter) om de 2-3 dagen bij het wateren.

            Ik geef ze water wanneer de toplaag droog is, dus de bovenste 0,5-1cm ongeveer uitgedroogd is.
            Last edited by CrDolan; 10 September 2019, 20:07.

            Comment


              #8
              Die stekaarde bevat geen of nauwelijks voeding. Hoe lang staan ze al in die kleine potjes ?

              Ik denk dat het tijd wordt om om te poten in verse aarde en grotere potten. Komen er nog geen wortels uit de gaatjes onderin ?
              Een dag zonder wiet kent Flip niet.

              Comment


                #9
                Ik zie momenteel nog geen wortels neen.

                Ze staan momenteel zo'n 3 weken in de potjes. Dusja de groei is wel erg traag, op die ene plant na.

                Zou ik voeding geven? Zo ja, hoeveel? En bij elke keer wateren? Of 1x per week?..

                Comment


                  #10
                  Ik zou ze ompoten in verse aarde, bijv. Lightmix. Die bevat voor 2 weken voeding.

                  Neem aan dat je dat toch van plan bent, dat ze niet heel hun leven in die potjes moeten blijven staan ?

                  Hoeveel water heb je ze in die kleine potjes gegeven en hoe vaak ?
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #11
                    Ik heb ze dagelijks water gegeven, en om de 2-3 waterbeurten Rhizotonic wortelsimulator toegevoegd.


                    Ik heb reeds 100 liter gewone potgrond gehaald. Zou het hiermee ook lukken? Ik was van plan om ze te verpotten in 20 liter potten.
                    Ik kan ze echter vanavond niet meer verpotten en ze staan redelijk droog. Zou ik ze water geven met voeding toegevoegd?

                    Sorry voor de vele vragen, maar dit is mijn eerste keer haha. Elke dag leer ik nog bij

                    Comment


                      #12
                      Misschien is het handig als je erst eens wat kweekverslagen van andere kwekers leest voor je een vermogen aan zaden verknoeit.
                      Al die beginnersfouten zijnniet nodig als je er een beetje tijd in steekt.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #13
                        Ik heb heel wat research uitgevoerd etc,.. Het is niet gemakkelijk om goed te beginnen kweken zonder enige ervaring. De een zegt dit en de ander zegt dat.

                        Om maar een voorbeeld te geven, op de ene site lees ik dat deze leds op 50 cm horen te hangen, de ander zegt minstens 90cm.

                        En dit gaat dan ook maar op alles door.

                        Alles is dan ook 'subjectief' en is er geen 100% correcte manier om te kweken, want iedereen doet het anders.

                        Besef nu ook dat ik misschien de eerste zaailingdagen de plantjes het best onder een CFL lamp had gezet ipv onder de sterke IR diodes van de LED.

                        Heb ondertussen de de potten op 90 cm gezet, de 3 die wel degelijk groeien op 70 cm laten staan.

                        Comment


                          #14
                          Dus je gaat het licht veranderen omdat zaailingen die je veel teveel water geeft, en zelfs voeding het niet goed doen ?
                          Dat terwijl er ook plantjes staan die het wel goed doen.
                          Misschien ligt het dan niet aan het licht ?

                          Je zult hier bijvoorbeeld nergens een kweker zien die z'n zaailingen voeding geeft, en anders wordt dat wel rap verteld in z 'n kweekverslag.
                          Ik neem dus aan dat je heel veel andere sites gezien hebt, en daar heb ik verder niet zoveel mee.
                          Ik kan ook wel raden welke, maar dat doe ik niet.
                          3ml zelfs, meteen ook een OD. En dat laten ze zien.

                          Toen ik begon was er geen internet. Toen was het pas moeilijk.
                          Nu is het simpel, iedereen kan wiet kweken als je je info bij de juiste bron haalt.

                          We hebben hier ook een introductieforum, misschien wil je jezelf nog even voorstellen daar ?
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #15
                            You do not have permission to view this gallery.
                            This gallery has 1 photos.

                            Comment

                            Bezig...
                            X