Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bruine bladtoppen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    En wat het overwateren betreft, ik weet niet wat ik hier verkeerd bij doe..

    Overal lees ik dat de bovenste laag droog moet zijn.

    Ik heb telkens gewaterd als de bovenste 1cm volledig uitgedroogd is. Ook heb ik de potjes opgetild om zeker te weten dat deze droog aanvoelt (gewicht).

    Comment


      #17
      Luister maar naar de wijze raad van bepaalde forumleden
      als je wat rondleest op dit forum weet je wie hier de kenners zijn en wie niet.
      Het feit dat je hier op JD zit maakt wel dat er intresse is van jou kant maar lees je wat in en leer vooral kritiek verdragen en leer uit de kritiek dan kom je verder
      The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
      5 lekkere grieten onder de zon

      Comment


        #18
        Last edited by CrDolan; 11 September 2019, 10:26.

        Comment


          #19
          Ze mogen wel wat droog komen ja. Als ze constant 'nat' staan dan worden de wortels lui. Staan ze wat droger dan gaan de wortels op zoek naar water en ontwikkelen ze zich beter.
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...20#post1540729

          Comment


            #20
            Waarheen dan ? Dat bodempje aarde is niet genoeg.
            De wortel van een zaailing zit na 2 dagen al tegen de bodem.
            Zaai-enstekgrond moet je ze niet langer dan een week in houden.

            Hoe meer grond hoe makkelijker het gaat.

            Dat van die voeding had je kunnen weten als je wat kweekverslagen gelezen had.
            Daar wordt elke update aangegeven wat men doet en wat men geeft.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Ok, bedankt voor de tips.

              Ik ga ze meteen verpotten nu.

              Ik had inderdaad wat kweekverslagjes kunnen lezen eerst. Wat ik allemaal op internetpagina's lees lijkt dus grotendeels dikke bullshit..

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Nouja niet alles is onzin, maar er zijn veel sites die belang hebben bij een product en daar kun je geen goed advies/review van verwachten.

              #22
              Rechtsboven kun je zoeken.
              daar staan honderden voorbeelden op.
              JD is daar ook voor bedoelt om kweekverslagen
              aan anderen te laten zien wat goed en fout gaat.....

              Comment


                #23
                vul 1 pot met aarde en weeg die. Dan doe je de aarde inwateren en weeg je nog een keer. Zet dan je plantjes erin.

                De volgende x kan je weer wegen en dan weet je ongeveer hoeveel water er is verbruikt, dan weet je ook hoeveel je moet geven.

                Iedere dag een beetje is beter dan om de dag heel veel.

                Verse aarde heeft ook verse voeding dus je hoeft in het begin niet bij te voeden.


                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment


                  #24
                  Dat ga ik zometeen doen, bedankt voor de reactie.

                  Wanneer weet ik dan dat ik moet bijwateren? gewoon als de bovenste laag droog is?

                  En enig idee hoelang de plantjes dan goed zitten met potgrond qua voeding?

                  & Mag er Rhizotonic wortelstimulator gegeven worden? Of is dit overbodig

                  Comment


                  • Flip Hasjkip
                    Flip Hasjkip commented
                    Editing a comment
                    Adhv het gewicht kan je bepalen of he water moet geven. Zware pot geen water, lichte pot water. Soms is de toplaag droog maar onder in de pot is het nog vochtig. Ik voel ook met mijn vingers in de gaten onder in de potten. Voedingsafgifte is afhankelijk van de gekozen aarde ; light mix heeft ca. voor 2 weken voeding, andere weer voor 6 weken of zelfs meerdere maanden (universele potgrond). Dat kan je op de zak lezen.

                    Probeer iedere dag net genoeg water te geven, niet heel veel water voor meerdere dagen.

                    Misschien heb je wat aan mijn kweekverslag ?

                    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-serious-seeds
                    Last edited by Flip Hasjkip; 11 September 2019, 17:22.

                  #25
                  Rhizotonic bij geven kan nooit kwaad. Sommige vinden het bijgeloof, anderen zeggen dat het werkt.

                  Comment


                    #26
                    Net de plantjes verplant naar 20 liter potten.

                    Zoals jullie zeiden heb ik ze inderdaad overmatig water gegeven.
                    De aarde die erin zat kon ik uitwringen als een sponsje.

                    Heb de aarde handmatig vermengd met water (niet te veel deze keer), zodat ze gewoon vochtig is.

                    De 3 plantjes die goed hingen hadden al aardig wat worteltjes.
                    Bij het overplanten viel 1 van de slechtere plantjes z'n aarde uiteen, hierbij zag ik dat het slechts een worteltje had van een 2-tal centimeter.
                    Ik hoop dat ze er nog door komen.

                    Bedankt voor jullie tips!

                    Flip Hasjkip , heb gisteren het volledige verslag doorlezen! Zal het zeker blijven opvolgen
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #28
                      ze zien er goed uit zo verder doen

                      Comment


                        #29
                        Heb recent opgemerkt bij beide plantjes dat er een omgekeerde kanovorm ontstaat bij sommige bladeren van de plantjes.

                        Ook hangen wat bladpunten naar beneden.
                        Ik lees dat dit misschien te danken is aan een teveel aan stikstof?

                        Ik geef geen voeding, plant vertoont (nog?) niets van tekorten.

                        Temperatuur is meestal wel wat aan de lage kant, ik wacht momenteel op wat warmtematjes om eronder te steken.
                        Zo'n 22 graden met lamp aan & zo'n 17 graden met lamp uit.
                        Ze staan reeds 1 week en 3 dagen op 12/12.

                        Voor de rest zien ze er behoorlijk gezond uit (volgens mij?)
                        Iets om me zorgen over te maken?
                        Blad1.jpg Blad 2.jpg Blad5.jpg
                        Attached Files
                        You do not have permission to view this gallery.
                        This gallery has 6 photos.
                        Last edited by CrDolan; 18 October 2019, 20:18.

                        Comment


                          #30
                          Lastig te zien met het blurple licht, maar klauwbladeren komt iig door een stikstof overschot

                          Comment

                          Bezig...
                          X