Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Plantjes hangen er droevig bij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plantjes hangen er droevig bij

    Korting op 420shop
    beste kwekers,
    ikzelf ben een beginnende kweker.
    momenteel 2 kweken achter de rug zonder problemen eb toch mooie resultaten.
    nu met de 3 de kweek heb ik bij alle 3 de planten, hetzelfde probleem.
    naar binnen hangende bladeren.
    ik dacht eerst teveel water, na 2 dagen geen water is het probleem er nog altijd.
    ik heb nog niets van voeding gegeven behalve 1ml rootz van plagron op 1L water. medium is lightmix van plagron.
    mijn 3 planten zijn autoflowers(haze,diesel en OGkush)
    als julie een vermoeden hebben zou het mij enorm helpen,
    ik begin mij toch zorgen te maken.
    mvg, anonieme kweker

    20191004_230401.jpg
    Attached Files
    Last edited by anoniemekweker; 4 October 2019, 23:38.

    #2

    Comment


    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      O, enne.....snel gedaan 3 kweken sinds april!!!
      Hoe ging het met de led lampen?
      nog spaarlampen bij gehangen?

    #3
    waren 2 kweken excuses .
    en ja hoor ik til ze op, leek mij niet nodig afgelopen 2 dagen water te geven,daarnet 300ml water gegeven aan elke plant.
    ph staat tussen de 6 en 6.5. net zoals 2 voorafgaande kweken.

    over de LEDs,dikke brol.hebben er nog 8 spaarlampen bij gehangen. eindresultaat van de 2 planten onder de leds was maar rond de 25g droog

    Comment


      #4
      lightmix is voor een week voorbemest denk dat ze honger hebben

      Comment


        #5
        Zouden ze geen slokje water
        nodig hebben?

        Comment


          #6
          Ik zal het topic even naar de helpdesk verplaatsen en de titel aanpassen.
          Als je dan vandaag of morgen wat foto's kunt maken zonder HPS-licht, dan kunnen we misschien iets meer zien.

          Slap hangend blad, is in eerste instantie te nat of te droog.
          Welke het is kom je vrij makkelijk achter als je de pot even optilt.
          Alsie net zo zwaar als een vrachtwagen is, dan staan ze te nat, en alsie hetzelfde aanvoelt als je portemonnee kan er een plens water in.

          * wat Jura hierboven zei kan ik ook mee instemmen. Je mag met groeivoeding beginnen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #7
            oke,ik zal vandaag dan beginnen met voeding. fotos zal voor vanavond of morgen zijn. heb dan wat meer tijd.

            heb zojuist elke plant 333ml water gegeven met 1ml rootz en 1ml terra grow.(op een liter).
            benieuwd of ze beter worden, zal wel moeten hoop ik zo.
            Last edited by anoniemekweker; 5 October 2019, 17:06.

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Dus ze stonden niet te nat ?
              Dat hangend blad komt niet door voeding tekort eh, maar dat had ik hierboven allemaal al gezegd.

            • anoniemekweker
              anoniemekweker commented
              Editing a comment
              neen stonden niet te nat,heb gisterenavond nog gewacht, vanmiddag lichte pot dus water gegeven.
              ik heb ook advies gevraagd aan een zeer ervaren kweker en die zei dat het door de voeding of PH kan liggen.
              vandaag een eutech PH1 besteld. dus wachten tot ik hem binnenkrijg om nog eens de PH te meten. is de eerste keer dat ik dit tegenkom met 3 planten in een nieuw medium,dus kan maar aan de voeding, ph of medium liggen denk ik.

            #8
            Lijkt wel heel veel op....

            Veeeel te warm en toch te nat.

            Maar goed vertel eens meer over wat en hoeveel eten je ze geeft, hoeveel water geef je en wat is daar de ph waarde van?

            Welke aarde is er gebruikt?



            Comment


              #9
              aarde: lightmix plagron,potten van 7L
              voeding: vandaag eerste keer terra grow (1ml op 1liter)
              vandaag na 2 dagen 330ml per plant water gegeven.
              ph:tussen de 6 en 6.5. dinsdag komt PHmeter toe (eutech PH01). dan weet ik de exacte meting.
              licht: cree cxb3590, 20u licht,4u donker
              temperatuur: tussen 20 en 25graden. met de lichten uit kan dit zakken tot een 18,17 graden.

              alle 3 de planten zijn toegepast met LST.
              Last edited by anoniemekweker; 6 October 2019, 01:06.

              Comment


                #10
                Nu weten we nog niet hoe je bepaald hebt dat ze te droog stonden. Heb je je vinger erin gestoken om te voelen? Een sateprikker gebruikt? Heb je ze opgetild en gewogen, met de hand of je keukenweegschaal desnoods? Ik vraag dit omdat dit altijd mijn nr. fuckup was tijdens een kweek; water geven terwijl ze eigenlijk al nat genoeg staan of geen water geven terwijl ze eigenlijk gortdroog staan.

                maar goed, hoop dat je goed zit zo. Succes

                Comment


                  #11
                  ik heb gevoeld met de vinger,voelde droog aan, til ook de potten op.
                  potten waren licht, na water geven voelden ze weer zwaarder aan.
                  ik geef ook water langs de onderkant. na een uur verwijder ik terug de water moest het niet opgenomen zijn door de plant.
                  ik probeer ook niet teveel water te geven in 1 keer,momteel 300ml de plant. planten zijn bijna 1 maand oud.

                  Comment


                  • Meglow
                    Meglow commented
                    Editing a comment
                    Ok, prima! Dat gaat vast goed komen zo. Die watervraag gaat nog omhoog, dus blijf checken!

                  • QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Het water onderop wordt niet gelijk door de plant opgenomen maar door de aarde
                    Een plant drinkt niet net als een mens zo gauw je ‘m wat geeft.
                    Zou het toch wat korter doen 10-15 minuten is ruim voldoende voor de grond om nat te worden.

                  • anoniemekweker
                    anoniemekweker commented
                    Editing a comment
                    oke QnQ, ik zal er op letten om dit sneller te doen. alvast bedankt

                  #12
                  ja weet ik, zal anders in de toekomst kijken voor een goeie tensiometer.
                  heb juist een goeie phmeter besteld. kost allemaal al redelijk wat geld
                  maar liever wat meer geld dan elke maand opnieuw te kopen

                  Comment

                  Bezig...
                  X