Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladpuntjes uitgedroogd, geel blad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladpuntjes uitgedroogd, geel blad

    Korting op 420shop
    Hey medekwekers heb een probleem heb 3 mooie plantjes staan 1 og kush 1 honey cream en 1 auto diesel maar bij de og kush is er momenteel een tekort van iets denk ik ze zijn geel kleurig en
    de puntjes zijn uitgedroogd en bruin/zwart
    ik denk dat het calcium tekort is maar ben niet volledig zeker dus vraag het even aan de personen met meer ervaring
    De plante zijn nu byna 2 weken in 12/12 gezet
    alvast bedankt
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Waar staan ze in ?
    Welke voeding hebben ze gehad, hoeveel, hoe vaak ?
    Welke voeding krijgen ze nu ?
    Nee het is geen calcium.

    - topic in de helpdesk gezet, daar is de helpdesk voor -
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Ze staan in een kast met 2 kleine ventilators
      onder een 300w viparspectra led lamp met radiator folie tegen de muren
      alles is met plagron dus momteel word er terra bloom, power roots en pure zym ze krijgen elke maandag 50ml van de bloom en 10ml van de andere gemixt in 10l water dat verdeelt word onder de 3 planten

      Comment


      #4
      Nee heb de ph waarde van het water nog niet gemeten maar ga mij is eentje aanschaffen kan je dat ook doen met van die vijverstripjes ?

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ja, maar zoiets kan je ook bij de apotheker krijgen.

      • Dacauw
        Dacauw commented
        Editing a comment
        Ben nu idd beginnen denken dat het probleem misschien ligt bij het water want ik gebruikte eerst water van beneden in de garage waar er geen filter op staat en de laatste weken gebruikte ik het water van de badkraan was gemakkelijker dan altijd met een volle gieter naar boven lopen en denk dat er wel iets van een waterverzachter/filter mee verbonden is kan het daaraan liggen

      #5
      foto van hele plant en met gewoon licht zou helpen denk ik.

      Comment


        #6
        Hier nog een paar fotos het is de linkse plant heb ng geen foto zonder de lamp aan zal morgen een paar zetten
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #7
          Koop een ph meter, zijn relatief goedkoop en onmisbaar bij de kweek. Bij een foute ph kan de plant de juiste voeding niet opnemen en krijg je tekorten of overschotten. En je moet je water 24u laten luchten, dan is de chloor en al die nest deruit en is de ph van je water stabieler. En is 10liter voor 3 planten niet teveel? Ze staan misschien te nat.

          Comment


            #8
            denk dat er wel iets van een waterverzachter/filter mee verbonden is kan het daaraan liggen
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Dacauw
              Dacauw commented
              Editing a comment
              Bedankt zal het water voortaan eerst in een emmer laten staan en van beneden pakken zodat het niet gefilterd word zal ook mss de voeding meer verspreiden dat het niet allemaal in eenkeer wordt gegeven ph meter ga ik ook maar eens aanschaffen en ja idd de lamp heeft een 1a 2 dagen heel dicht bij de planten gehangen waardoor er hier endaar wat verbrande bladeren zijn maar heb ze nu toch op een 30-40 cm hoog gehangen maar had gisteren nog eens gekeken en wat ik ook raar vond is dat enkel de bovenste toppen en eigenlijk grotendeels vanboven dit blad aantoont vanonder de plant is alles nog mooi groen dus is het mss de lamp maar dan zouden mijn andere planten het ook moeten aantonen en de andere staat er gezond bij ga de stappen al ondernemen die jullie my hebben verteld en afwachten ben gwn wat bang omdat de planten in bloei staan en dan deze verschijnselen tonen
          Bezig...
          X