Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele bladeren, watergift problemen met airpot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele bladeren, watergift problemen met airpot?

    Korting op 420shop
    Attached Files
    Last edited by Spacende Hollander; 12 October 2019, 11:26.
    Mijn kweekverslagen:
    https://tinyurl.com/yxmrfs8w
    https://tinyurl.com/y69gjs6g

    #2
    Doe een drupje vloeibare groene zeep bij het water, dan wordt het gemakkelijker door de ingeklonken grond opgenomen.

    Probeer elke dag wat water te geven, in de bloei mogen ze niet te droog staan!

    Comment


      #3
      enkel dagelijks kleine hoeveelheid water toevoegen zodat de aarde langzaam water opzuigt

      eventueel plastiek bekertje met wat gaatjes in de bodem op de aarde stellen en met water vullen zal langzaam leeg lopen
      wel kleine gaatjes prikken zodat het enkel druppelt !

      dit zonder zeep !!!!



      ​​​​​​​

      Comment


        #4
        Inderdaad zoals reppel zegt voeg een drupje groene zeep toe aan je grond dat neemt de spanning weg en dan neemt je grond makkenlijker alles op.

        vergeling wat van omder komt is meestal een tekort(let op meestal)
        en vergeling van boven is vaak een overschot(let op hier ook meestal).

        Hoeveel voeding krijgen ze en hoe vaak.
        hoeveel water geef je en hoeveel water komt er uit....

        je zou schotels onder de airpotten kunnen zetten die het water opvangen dan neemt de plant het vanzelf weer van onder op
        Last edited by Weske; 12 October 2019, 16:10.
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #5
          Dank voor jullie adviezen en tips!

          Ik vind hij inderdaad lastig om het voor elkaar te krijgen dagelijks water te geven. De ene keer heb ik het idee dat ze nog geen water nodig heeft, de volgende keer lijkt ze wel te droog te staan waardoor ik haar weer zoveel water moet geven, zodat ze de paar dagen erop weer niets nodig heeft.. Als ik jullie goed begrijp moet ik dus toch beter mn best doen om dit onder de knie te krijgen.

          het lastige aan airpots vind ik dat de bodem van de airpot niet op de bodem van de schotel eronder staat, alleen de randen van de airpot staan daarop. Het water wat eruit komt, wordt dan dus niet opgezogen want de grond komt niet bij het water. Ik heb dan ook schotels met hoge randen gekocht. Op deze manier kon ik een hele laag water in de schotel kieperen waardoor de grond wel bij het water kan en ik toch van onder kon water geven. Ik liet de planten max 15 minuten met de voeten in het water staan om wortel rot te voorkomen. De grond zoog dan wel zoveel water op, dat de plant dagen lang voorzien was...

          De manier met die gaatjes in die plastic beker, lijkt me wel wat. Ik heb gelezen dat water geven met airpots een uitdaging kan zijn omdat de grond van alle kanten uit droogt, ipv alleen van boven. Een druppelsysteem zou een goede oplossing zijn.

          de planten krijgen 2ml plagron bloei en 1 ml plagron green sensation. Daarbij een paar druppels ph min om tot ph 6.2 te komen. Verder heb ik cal/mag aangeschaft paar weken terug omdat ik dacht dat dat het probleem is. Ik heb een paar keer 0,5ml gegeven. Alle hoeveelheden per 1 liter water.
          Last edited by Spacende Hollander; 12 October 2019, 16:06.
          Mijn kweekverslagen:
          https://tinyurl.com/yxmrfs8w
          https://tinyurl.com/y69gjs6g

          Comment


          • Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Kan niet.goed zien maar zijn de fanleaves van boven nu ook geel of is dat het licht en worden ze echt geel of krijgen ze vlekken/kringen.....

            Een ideee voor het wateren zou inderdaad blumats zijn die werken met onderdruk dus er komt geen stroom aan te pas

          • Spacende Hollander
            Spacende Hollander commented
            Editing a comment
            De grote bladeren worden ook al geel ja, van onderaan de plant naar boven. In de bladeren begint het in de nerven, zoals bij magnesium tekort.

          #6
          Drupje zeep bij het water en blijven watergeven zoals je deed.
          Je kan niet halverwege de kweek overstappen op vanonder watergeven.
          De plant heeft zich helemaal aangepast en gesettelt op water dat van boven komt (zoals het hoort) alle haarwortels zitten bovenin en dan opeens komt er geen water meer.

          Airpots zijn kut.
          Maar dat heb ik al vaker gezegd en als ik het blijf herhalen zit ik weer te zeuren.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Spacende Hollander
            Spacende Hollander commented
            Editing a comment
            Soms is het wat het is, dank voor de heldere bewoording. Volgende keer weer terug naar de normale potten. Die airpots zijn inderdaad gewoon kut! Vast een paar voordelen, maar ook een heleboel nadelen.

          • QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Ok het is wat cru gezegd misschien.
            Laten we het er op houden dat het m’n mening is en geen vaststaand feit

          #7
          is gewoon een kwestie van traag water geven zodat de aarde het langzaam opneemt met het bekertje kan je ook te weten komen hoeveel water ze nodig hebben van zodra er water onderaan uitloopt na bevoorbeeld 2 bekers weet je hoeveel bekertjes de volgende keer mag geven

          Comment

          Bezig...
          X