Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Achterlopende zaailingen rare blaadjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Achterlopende zaailingen rare blaadjes

    Korting op 420shop
    Hallo

    ben nu bezig met me eerste binnenkweek al ongeveer 1,5 week bezig met silver haze zaden. Aardig wat planten lopen achter heb 3 die het echt goed doen de rest loopt wat achter waarvan 5 er wel uitzien dat ze het inhalen. Alleen 3 anderen lopen erg achter waarvan een echt nog heel klein is en rare blad uiteinden begint te krijgen. Verklaart dit misschien wat er mis is met de andere achterlopende plantjes wat geeft dit aan ?
    Attached Files

    #2
    Zit er oud zaad soms tussen?
    Of krijgen ze ietsje minder licht?
    eh, o ja, niet bij het stammetje water
    geven dat geeft kans op stamrot....
    Last edited by Ipie; 26 October 2019, 12:17.

    Comment


    • Rattenplan
      Rattenplan commented
      Editing a comment
      Heb ze op wietzaadjes besteld 3 weken geleden dus of het oud is weet ik niet. ik weet ook niet of ze minder licht krijgen maar zo te zien krijgen ze allemaal evenveel licht sinds de lamp netjes in het midden hangt heb zelfs de kleinste nog op een paar cd hoesjes gezet zodat die wat dichterbij zit. Maar er is denk ik wat anders aan de hand want op het kleinste plantje beginnen vlekjes te komen op de puntjes zoals je in de foto kan zien. Deze planten hebben ook een lichtere kleur dan me grotere planten. Alvast bedankt

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Weet niet welke lamp je gebruikt maar
      de afstand lijkt me wel groot....

    • Rattenplan
      Rattenplan commented
      Editing a comment
      600 watt en hij hangt op 65 cm

    #3
    Ik heb even snel je kweekverslag gelezen en ik vroeg me af of je direkt in die universele potgrond hebt gezaaid of eerst in zaaigrond? En hoeveel water geef je ongeveer, en meet je de ph? (Sorry voor de vele vragen, heb het verslag maar rap rap gelezen ). En je kweekt vooral sativas, die hebben liever een lage ec.

    Comment


    • GanjaMan1
      GanjaMan1 commented
      Editing a comment
      De ene kan er misschien wat beter tegen dan de andere, 9 op 10 dat dit wel goed komt maar kan de vertraagde groei verklaren. Ik denk misschien in een aquariumwinkel dat je ze kan kopen (weet niet zeker) maar als je ff op google zoekt vind je er een heleboel. Ben je van plan om te scroggen ofzo? Die kunnen serieus groeien als je de klok op 12u gaat zetten :p ik ga ff je kweekverslag subscribe!

    • Rattenplan
      Rattenplan commented
      Editing a comment
      Ligt er aan als de achterlopers ietsjes bij benen kan ik scroggen ik wil ze al over 2 weken op 12/12 zetten als ze zo blijven doorgaan doe ik niks aan de achterlopende plantjes en laat ik ze hun natuurlijke gang gaan en top ik alleen de 3 grotere planten zodat deze geen grote uitschieters worden volgensmij voor 1,5 week zijn deze al best groot in verhouding wat ik bij andere kweekverslagen uit zaad heb gezien alvast veel kijkplezier

    • GanjaMan1
      GanjaMan1 commented
      Editing a comment
      Ja klopt, ze groeien best normaal volgens mij. Komt wel goed!

    #4
    .....
    Attached Files

    Comment


      #5
      Te hete aarde, en te nat.
      Hou ze droog in het begin anders blijven de wortels lekker op hun plek als ze overal water genoeg hebben.
      Als het droog is gaan ze harder groeien, op zoek.

      Als je ze meteen vanaf zaaien onder 600W hebt kan dat wel.
      Als je ze later onder 600W zet moet die lamp op 70-80cm want dan zijn ze gewend aan zwakker licht.

      Volgende keer 20-30% scherp zand door de potgrond dan is dat geen probleem.

      Je kan ze pas op 12/12 zetten als het gezonde planten zijn anders blijf je er de hele kweek achteraan lopen met lapmiddelen.
      Zo precies plannen leer je wel af als je wat langer kweekt

      * btw je reflector is erg ver gebogen, zo komt er veel licht op de wanden.
      Als je 'm koopt is-ie volgens mij veel minder bol. Dan gaat er meer licht naar beneden.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Ipie
        Ipie commented
        Editing a comment
        Wat jij schrijft krijg ik niet op papier, ik ben een
        leek daarin. Wil vaak alles afkorten, zou wel eens
        willen schrijven met jou kwaliteiten, top van je joh!!
        Chapeau voor je geduld en duidelijkheid!
        Last edited by Ipie; 26 October 2019, 15:08.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Ik schrijf gewoon wat in me opkomt Ipie.
        En daarna haal ik nog eens de fouten eruit en de scherpe kantjes eraf, haha
        Soms ga ik even koffie zetten tussendoor en ga daarna weer verder en als ik dan post hebben er ondertussen al 3 anderen gereageerd

      • Rattenplan
        Rattenplan commented
        Editing a comment
        Bedankt voor je uitgebreide info heb ze al vanaf het begin onder 600 watt. Heb de lamp ietsjes hoger gezet paar cm maar misschien is de aarde wel wat warm inderdaad. De reflector was in me doos al een beetje gebogen heb hem wat meer naar binnen gebogen nu dus hoop dat hij nu goed is ik plaats wel een fotootje

      #6
      Kijk eens aan
      Attached Files

      Comment


      • Rickysticky
        Rickysticky commented
        Editing a comment
        Hi...

        Die donkere streep is dat een schaduwlijn?
        Of ligt dit aan de foto?

        Gr Ricky

      • Rattenplan
        Rattenplan commented
        Editing a comment
        Is een streep als mijn camera op het hok gericht is zie je overal gekke strepen heen en weer gaan

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Komt door hps licht.

      #7
      En soms ook door ledlicht.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment

      Bezig...
      X