Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vervormde groei hydro thin mint cookies

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vervormde groei hydro thin mint cookies

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen,

    Ik zit met een voor mij raadsel.

    Ik heb hier een aantal stekjes van thin mint cookies, maar ze groeien helemaal vervormd. Ik kom er niet uit met de info van de websites als groweedeasy.
    ze groeien in een wilma kweekbak van atami. De ec waardes zijn volgens instructies. Er wordt canna hydro veg gebruikt. De PH schommelt tussen de 5,5-6,2 en wordt naar behoren bij gestuurd.
    Verder gebruik ik rhiztonic en is er vorige week wat hydroguard toegevoegd aan het water.

    Wie kan mij helpen

    grt mr mamba
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Nog een foto
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Hi...

      lamp?
      hoogte lamp?

      lv? Temp?

      LV denk ik veelste laag hierdoor kunnen ze niets drinken.

      of lamp te laag ofzo? Verbranding?


      of of kapote ec?

      succes


      even aangepast...


      of iets net je hydro? Schimmel? Weet ik het... geen ervaring mee!

      groet,
      Ricky

      Comment


        #4

        Wat meer info zou wel handig wezen idd.
        Ad usum proprium!

        Comment


          #5
          Ik zie zo op het eerste gezicht meteen al verdampingsproblemen en lichtstress, misschien zelfs al reveg

          Is het te warm in je hok of heb je een fan op de planten gericht ?

          De lamp moet elke dag op precies dezelfde tijd aan en uit.
          Gebruik je een timer en zo ja, heb je gechecked of die nog klopt ?
          Als dat allemaal klopt dan is het tijdens lamp-uit niet 100% donker in de kweekruimte.
          Misschien ergens een lampje van een kachel of iets anders ?

          Je hebt stekjes of komen ze uit een zaadje ?
          Dat is niet hetzelfde. Er zijn stekken en zaailingen, dat is een flink verschil.

          De pH moet veel preciezer.
          5.6 tot max 5.8 ofzo
          Gebruik je een goeie pH meter ?

          Je volgt instructies.
          Welke instructies en van wie ?
          (ik zou persoonlijk daar aankloppen als de instructies niet goed zijn, maar oke

          Fotos aub zonder licht van kweeklampen, en als laatste waarom heb je dit niet in het hydro forum geplaatst, of eigenlijk nog beter; de helpdesk ?

          Ik ben benieuwd

          ------

          *** topic verplaatst naar de helpdesk.
          Last edited by QnQ; 7 November 2019, 20:57.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Rickysticky View Post
            Hi...

            lamp? Kingbrite QB v2 250 watt
            hoogte lamp? 100cm

            lv? Temp? 50% 24 graden ( ga ik morgen even dubbelchecken)

            LV denk ik veelste laag hierdoor kunnen ze niets drinken.

            of lamp te laag ofzo? Verbranding?


            of of kapote ec? Ga ik morgen dubbelchecken, van de week een andere ec meter er naast gehad, was in orde.

            succes


            even aangepast...


            of iets net je hydro? Schimmel? Weet ik het...

            was een vd opties die ik in mijn hoofd had

            groet,
            Ricky


            thanks
            Last edited by QnQ; 11 November 2019, 06:13.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              Ik zie zo op het eerste gezicht meteen al verdampingsproblemen en lichtstress, misschien zelfs al reveg. Het lijkt inderdaad veel op reveg als ik de fotos erbij pak.
              de stekjes zijn pas gemaakt na dat de moeder plant een week op 12/12 stond.


              Is het te warm in je hok of heb je een fan op de planten gericht ? Geen fan, rond de 24 graden.

              De lamp moet elke dag op precies dezelfde tijd aan en uit.
              Gebruik je een timer en zo ja, heb je gechecked of die nog klopt ?
              Als dat allemaal klopt dan is het tijdens lamp-uit niet 100% donker in de kweekruimte.
              Misschien ergens een lampje van een kachel of iets anders ? Hier is het mogelijk mis gegaan. De stekjes hebben op licht onregelmatigheid wel wat te verduren gehad. Sinds een week is het daar nu wel stabiel. Er is geen lichtinval of lampje dat aan staat.

              Je hebt stekjes of komen ze uit een zaadje ?
              Dat is niet hetzelfde. Er zijn stekken en zaailingen, dat is een flink verschil. Stekjes

              De pH moet veel preciezer.
              5.6 tot max 5.8 ofzo ik had begrepen dat hij juist af en toe wat om hoog moet kruipen omdat er dan andere voedingsstoffen beter worden opgenomen? Wat is jouw visie daarop?
              Gebruik je een goeie pH meter ? Relatief ja, milwaukee mw100.

              Je volgt instructies.
              Welke instructies en van wie ?
              (ik zou persoonlijk daar aankloppen als de instructies niet goed zijn, maar oke
              ik doelde op het voedingsschema van canna

              fotos met daglicht lukt niet daar is een erg donkere kamer. ik zal kijken of ik iets kan fixen met een gloeilamp erbij.

              ik dacht oprecht dat dit het juiste subforum was.

              ik typ ook alles vanaf mijn tel waardoor de layout soms wat rommelig is. Ben niet zo handig met computers


              Fotos aub zonder licht van kweeklampen, en als laatste waarom heb je dit niet in het hydro forum geplaatst, of eigenlijk nog beter; de helpdesk ?


              Ik ben benieuwd

              ------

              *** topic verplaatst naar de helpdesk.
              Bedankt voor je tijd

              Comment


                #8
                Allrite, het komt wel goed, maar het gaat een stuk langer duren dan het plan was.
                Door de reveg kun je al een week of 4-5 extra tellen en qua voeding en pH en lichturen zul je moeten stabiliseren.
                Op het kweekschema kun je de 2e week groei aanhouden voorlopig en dan zien of ze de komende maand opknappen.
                Voorlopig dus niet in bloei zetten, ze moeten hier eerst helemaal uit komen.

                (een klein voordeel van een plant die uit reveg komt is dat die veel groter en voller gaat worden)

                Ahja,op een gsm is het moeilijk browsen, ik herken dat.
                Als je wat meer over hydro wil lezen is hier het hydro deel van het forum : Hydro kweken

                Ik ben niet zo goed thuis in hydro kweken dus als er iemand met ervaring nu z'n hoofd zit te schudden, val gerust in

                Succes
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Canna hydro kan de pH tussen 5.2 en 6.2, meest gebruikt door kwekers is tussen 5.8 en 6.2.
                  In een vat kan de eerste dagen de pH oplopen, de eerste dag kan je pH beginnen op 5.5, want die loopt waarschijnlijk op tot 6.2 na 24 uur.
                  Daarna redelijk stabiel.

                  En ja, je kan de pH gerust laten oplopen, maar zorg dat je water wel kan weglopen uit de kweekbak.

                  EC beginnen de meeste op ec kraanwater + 1.0!
                  Even letten op bladpunten of ze niet teveel krijgen, verbrande punten is te hoog ec, dus dan de ec iets lager.

                  EC en pH van het kraanwater kan per gebied verschillen, goed meten dus!!!!
                  Last edited by Rreppellsteeltjam; 8 November 2019, 18:01.

                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Klopt. De pH loopt altijd wat op daarom moet je niet te hoog starten.
                  Als je op 6.2 begint zit je 24 uur later tegen de 7 (afhankelijk van welke pH- je gebruikt)

                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Klopt, geen biologische spullen gebruiken!!
                  Alleen ph- gebaseerd op fosforzuur of salpeterzuur/zoutzuur.

                #9
                Bedankt weer!

                Kleine update, EC gecheckt met een andere meter die klopt.

                Echter de RV is af en toe echt te laag (30-50)

                Ondanks dat lijken de plantjes de goede kant op te gaan, maar er wordt nog een luchtbevochtiger toegevoegd.

                Comment


                  #10
                  Bij stekken is alleen de eerste week een LV nodig van meer dan 70%
                  Daarna hebben ze wortels en hoeven ze geen vocht uit de lucht meer op te nemen.

                  Een lage LV bij hydro-kweek is apart.
                  Door al dat water is die juist meestal te hoog.
                  Druppel je ze niet veel te weinig ?
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  • dendroaspis
                    dendroaspis commented
                    Editing a comment
                    Het is een vrij grote tent, afzuiging staat ook fanatiek aan, omdat the hygrostaat tijdelijk moest wijken. Het is zo’n wilma systeem 1 plant heeft twee druppelaars de andere 1. Maar het water stroomt er echt volle bak uit. Het was ook erg droog de afgelopen dagen. Nu is de lv weer wat omhoog. Ik heb de stekjes wel eerst flink laten wortelen in een propogator voordat ik ze in de tent heb gezet. Maar de plantjes zijn gelukkig aan het herstellen. Zien er steeds beter uit gelukkig.

                  #11
                  Ja, ik zie 1 druppelaar bij je plantje, is dat genoeg op kleikorrels?

                  Maak eens een overzichtfoto van de kweekbak.

                  Comment


                  • dendroaspis
                    dendroaspis commented
                    Editing a comment
                    Heb zo snel geen foto paraat. Maar het is een wilma systeem met 3 bakken gevuld. In het verleden altijd goed gegaan.

                  • Rreppellsteeltjam
                    Rreppellsteeltjam commented
                    Editing a comment
                    Kijk na de oogst welke een beter/groter wortelsysteem heeft,dendroaspis.

                  #12
                  Ze trekken goed bij!

                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment

                  Bezig...
                  X