Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Zaailingen 6 weken oud - verkleuring, verbranding, trage groei etc.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zaailingen 6 weken oud - verkleuring, verbranding, trage groei etc.

    Korting op 420shop

    20191125_154333.jpg 20191125_154359.jpg

    Selina (Bubble Kush, overwegend Indica)
    Groeit de laatste tijd traag, blijft dun en fragiel. Onderste bladeren hangen en sommige zijn verkleurd aan de punt. Bovenste bladeren hebben over blije puntjes. Groen alg te zien op de grond.

    20191126_231516.jpg 20191126_231346.jpg 20191126_231318.jpg
    20191126_231424.jpg
    ​​​Sara (Shining Silver Haze, overwegend Sativa)
    Groeit ook langzaam, maar groeit wel. Kreeg op een gegeven moment verschijnselen dat op roest leek. Nu krijgen de onderste bladeren ook bruine puntjes en misvormen sommige bladeren. Groen alg te zien op de grond. Moet nodig overgepot.
    20191125_154519.jpg 20191125_154545.jpg 20191126_231504.jpg 20191125_154609.jpg 20191126_230939.jpg
    Attached Files
    Last edited by Sp4ceman; 27 November 2019, 09:28.

    #2
    hoe lang zitten ze al in die 1 liter potjes ?

    op het eerste zicht te warm opkrullende blaadjes ( lamp te dicht ) weet natuurlijk niet welk merk het is van led ?

    hoe maak je uw voedings water ? ( gedestilleerd water zeker niet goed ! ) gewoon kraantjes gebruiken en afzuren met citroensap of PH -

    voor cocos medium gebruik je BV : Plagron Coco A+B of van een ander merk als het maar A+B is

    dat zal de reden zijn van de tekorten die je planten vertonen .
    PH tussen de 5.8 /6.2
    Last edited by Jura; 27 November 2019, 07:32.

    Comment


      #3
      Bedankt voor je reactie!

      - Ze staan er vanaf het begin in... Te lang dus. Aan de onder kant zie je de wortels al in de pot lopen door de gaatjes. Maar wilde eerst even reacties afwachten zodat ik weet wat ik doe met mijn voeding.

      - te warm leek mij ook inderdaad. Maar de lamp hangt op 40 cm. En is een (goedkoop) ding van Amazon, merk Niello. Op alleen veg stand haalt hij de 300watt niet eens. Nog hoger hangen?
      Ook heb ik een clip on zwenkventilator hangen om te koelen en windje.

      - ik gebruik nu 1L kraantjes, voeg daar 1 ml Appelazijn aan toe, schudden en meten. En daarna de BIOBIZZ erin.

      - "Voor cocos medium gebruik je BV : Plagron Coco A+B of van een ander merk als het maar A+B is" < wat bedoel je daar mee? Dat is om aan te zuren?

      - Ja die pH daar zit ik ook aan te denken.
      Last edited by QnQ; 27 November 2019, 10:17. Reden: citaat verwijderd

      Comment


        #4
        is voeding specifiek voor coco medium
        eerst voeding maken dan pas afzuren
        zeker overpotten !!!
        indien mogelijk lamp hoger beginnen met 10 cm per zien naar resultaat indien nodig terug 10 cm

        1.20 m is natuurlijk zeer laag

        Comment


          #5
          Wow...daar gaat erg veel mis.
          Mag ik vragen waar je tot nu toe al de toegepaste kennis vandaan hebt ?

          * ik ga je topic in de helpdesk zetten. Ik moet alleen even over de titel nadenken, hoe ik alle fouten en problemen kort ga omschrijven.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Jura

            Waarom eerst de voeding maken? BIOBIZZ adviseert eerst het broodnodige aan te zuren en daarna de voeding toe te voegen. Als ik eerst de voeding maak reageert het medium erop en heb ik meer appelazijn nodig.

            Met de lamp en overpotten ga ik aan de slag

            1,20 is klein maar wel te doen met training
            Last edited by QnQ; 27 November 2019, 10:18. Reden: citaat verwijderd

            Comment


              #7
              QnQ

              Internet, RQS, CNNBS, Zamnesia, Dutch head shop, BIOBIZZ, forums. Heb me krom gelezen en besloot het op een gegeven moment gewoon te doen.

              Ik vindt het niet erg als er dingen fout gaan, wat als rookie onvermijdelijk is, maar wil er wel van leren!

              Bedankt QnQ. Ik zou graag ook weten wat er mis gaat.
              Last edited by Sp4ceman; 27 November 2019, 10:37.

              Comment


                #8
                als je eerst afzuurd naar 5.8 en daarna voeding bijvoegt en PH stijgt met 1.0 PH zit je op 6.8 te hoog , dus moet je terug afzuren naar 5.8 .
                dus kan je beter eerst voeding maken en dan pas afzuren

                wat je ook eens kan testen is de PH waarde van je medium
                potje vullen met cocos afgezuurd wat van 5.8 in gieten het water dat er uit loopt opvangen en meten met PH meter dan weet je direct wat de ph waarde is van je medium kan goed zijn dat deze vrij hoog ligt .

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Jura View Post
                  als je eerst afzuurd naar 5.8 en daarna voeding bijvoegt en PH stijgt met 1.0 PH zit je op 6.8 te hoog , dus moet je terug afzuren naar 5.8 .
                  dus kan je beter eerst voeding maken en dan pas afzuren
                  Begrijp ik. Maar ik zuur aan van pH 8 naar ongeveer 6,7. Doe dan de voeding er in en die maakt het rond ph6,00.

                  Comment


                    #10
                    Je maakt erg veel beginnersfouten. Natuurlijk is dat niet erg, maar het is ook niet nodig.
                    Daardoor denk ik dat je vooral veel losse artikelen hebt gelezen terwijl je eigenlijk meer leert van complete en uitgebreide kweekverslagen.

                    Jura is al goed bezig met adviseren.

                    Overpotten, allemaal en snel.
                    Niet in cocosgrond maar gewoon universele potgrond. Eventueel mik je er 10-20% perliet bij.
                    De potten vullen tot de rand. Echte tot de rand. Het zakt nog wat in.
                    Ze staan nu in 1L potjes, maar er zit nog geen halve liter grond in.

                    Dan 7-14 dagen alleen water.
                    Geen demi water, geen gefilterd water, maar gewoon rechtstreeks uit de kraan.
                    Rootjuice, activera kun je eventueel minimaal toevoegen, 0.5ml/L ofzo.
                    pH kun je aanpassen naar 6.3.
                    De volgorde is inderdaad water in de emmer, daarna alle voeding erbij, en als laatste de pH aanpassen. (EC meten heeft geen zin)

                    Til de potjes elke dag op. 1-2cm is genoeg om de feeling te krijgen in het gewicht, zodat je weet wanneer ze water nodig hebben.
                    Runoff doen we niet aan. Als er water onderuit komt geef je teveel.

                    Azijn ben ik geen voorstander van, maar volgens beter onderwezen forumleden maakt het niet uit voor de werking en is het alleen wat minder stabiel.
                    Ik hou het bij pH- groei (salpeterzuur) als ik het gebruik.

                    Na die periode ga je bekijken of het zin heeft om door te gaan.
                    Hopelijk zijn ze dan weer bezig met groen blad aanmaken.
                    (al dit beschadigde blad gaat dood komende weken)

                    Dan ga je ook beslissen of voeding al nodig is.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11

                      Bedankt voor je reactie

                      Waarom niet kokos?

                      Universele potgrond bij de Intratuin vandaan?

                      Waarom zou BIOBIZZ dan aangeven om eerst aan te zuren en daarna voeding en te doen?
                      Last edited by QnQ; 27 November 2019, 12:11. Reden: citaat verwijderd

                      Comment


                      • Jura
                        Jura commented
                        Editing a comment
                        met coco's heb je een andere voeding nodig ( A + B )
                        maakt niet uit als het maar goede potgrond is
                        t'ja niet alles is altijd juist wat men schrijft !

                      • QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        Omdat jij het over cocosgrond hebt, en dat is wat anders dan cocos.
                        Het is een mix van grond en cocos, erg zwaar en compact als dat nat staat.

                        Over Biobizz; Ik weet niet waarom ze dat doen. Ik zou zeggen vraag het ze eens waarom ze anders adviseren dan alle 3000 andere voedingsmerken.
                        Een paar jaar geleden raden ze aan om de pH juist niet aan te passen

                        btw. je hoeft niet steeds iedereen te citeren. Je kunt gewoon alias gebruiken als je op iemand reageert of een klein gedeelte citeren.

                      #12
                      En,

                      Fijn die hulp en kennis.

                      Maar wat zeggen mijn dames?!

                      Wat zeggen de bladeren? Te weinig calcium, kalium of alles? Ik vind het op veel lijken.

                      Jullie hulp is fijn maar zou ik alleen maar doen omdat jullie het zeggen. Ik wil leren

                      Comment


                        #13
                        eerst en vooral overpotten keuze van medium maak jezelf ,kies je voor coco's dan met A+B voeding kies je voor aarde dan kan je uw biobizz verder gebruiken zo simpel is het


                        je dames hebben van alles tekort dat beginnen aanpassen is onbegonnen werk dus aan u de keuze , komt misschien wat moeilijk over maar dat is leren

                        Comment


                        • Sp4ceman
                          Sp4ceman commented
                          Editing a comment
                          Thanks. Weet jij waar ik kan lezen over kweken op cocos? Een forum, site, topic? Is biologisch kweken dan niet mogelijk op kokos?

                        • Ipie
                          Ipie commented
                          Editing a comment
                          Rechtsboven op deze site bij zoeken kun je honderden dingen vinden.....

                        #14
                        Biobizz kan ook op cocos volgens hun site.
                        Je kunt daar trouwens best veel info over hun producten en toepassingen vinden tegenwoordig zie ik. (hint)
                        Dat is weleens anders geweest
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #15
                          https://biobizz.com/wp-content/uploa...2019-01_OK.pdf

                          Comment

                          Bezig...
                          X