Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

ph probleem?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ph probleem?

    Korting op 420shop
    Beste,
    Ik dacht een algemeen voedingstekort (npk) te hebben (bladeren die naar beneden omkrullen/plooien, bladeren die beneden afsterven) en gaf daarvoor voeding (misschien niet de meest ideale).
    Nu denk ik dat ik misschien te veel voeding heb gegeven dat mijn ph niet meer ok is..
    Ik kwam daarjuist terug thuis na 4,5 dagen en vond dit:
    probleem.jpg
    Last edited by benj; 2 November 2010, 23:58.

    #2
    Re: ph probleem?

    Dit is een foto van 2 weken geleden, toen ik wel zag dat niet alles ok was, maar gewoon dacht aan algemene ondervoeding:

    probleembegin.jpg

    Comment


      #3
      Re: ph probleem?

      magnesium tekort.

      Comment


        #4
        Re: ph probleem?

        En nog een foto van 2 weken geleden waar er minder reflectie is van mijn lampen op de bladeren:
        probleembegin2.jpg

        Comment


          #5
          Re: ph probleem?

          ow das geen Mg
          sorry zag ff zo uit
          das wat anders
          . ff denken

          Comment


            #6
            Re: ph probleem?

            Duidelijk een kalium tekort

            Comment


              #7
              Re: ph probleem?

              zoek effe op hoe je een grondmonster moet nemen.als je dan je ph en ec waardes weet kunnen ze je hier verder helpen.

              Comment


                #8
                Re: ph probleem?

                snap niet waarom je extra voeding gaf, je planten stonden knalgroen twee weken geleden, en toonden al teveel voeding aan. Bladpunten die naar links of rechts draaien krijg je bij hoge voedingswaarden voor het overbemesting begint.

                gewoon es extra veel water geven zodat je wat drain hebt en overtollige voeding verwijderd. Daarbij gebruik je growshopvoeding of iets van een tuincentra... daarbij een haze gebruikt niet zoveel voeding, als je bladpunten verbranden moest je al minderen met voeden en wat extra drain creeeren

                Comment


                  #9
                  Re: ph probleem?

                  de bladeren beneden begonnen te vergelen, daarom ben ik met voeding begonnen..
                  beetje stom want achteraf gezien had ik zeker niet zo veel voeding moeten geven en meer aan de optie lichtgebrek onderaan moeten denken..
                  swat toch nog 20gr afgehaald en 10gr fzo mooi afval, vond het best wel ok voor een eerste kweekje
                  ben begonnen met een 23w cfl (840) en daar zijn 1x11w (827) met reflector en 2x23w (827) bijgekomen
                  zaadje(s) kwamen van bij jullie btw

                  volgende keer doe ik misschien een scrog, maar ben er nog niet zeker van

                  Comment

                  Bezig...
                  X