Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Vaag groeiende bladeren traag groeiende plant.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vaag groeiende bladeren traag groeiende plant.

    Korting op 420shop
    D3CBE26F-4ECC-4969-9ADF-542C068FB330.jpeg7DE07FBC-A301-4378-B82D-684DFAAA5A13.jpeg18456FB5-9EEF-4259-B908-3897540BC175.jpegHallo, iemand enig idee wat hier aan de hand is ?

    zit in de 1e week bloei, heb ze een paar dagen geleden gefimmt. Nu lijkt het alsof de tempo er compleet uit ligt. Daarnaast groeien er een paar heel vreemd.

    2x 600 watt hps
    voeding van bio canna,
    temp ong 29 graden

    EE3CB675-7DB7-438C-A462-CA8BAABA59AB.jpeg

    #2
    Jezus, wat heb je daar mee gedaan ?

    Van bloei is nog geen sprake, er zijn geen toppen. Als je fimt doe je dat als ze nog groeien en geef je ze de kans te herstellen voordat je de lamp om zet.

    Er is veel mis gegaan, geen idee wat want je bent erg summier met info geven.

    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


    • Robbie010
      Robbie010 commented
      Editing a comment
      Dag Flip,

      Op de beschrijving van de canna voeding stond, 3 weken groei en daarna in de bloei zetten. Dit is precies wat ik gedaan heb. Vandaar dat ik zeg dat ze in de 1e week bloei zitten. Fimmen heb ik een dag of 3 4 geleden gedaan. Weet niet zo goed welke informatie je precies nodig hebt.. ik ben een beginneling weet niet wat er gebeurd is ..

      Dit is trouwens niet bij alle planten zo, maar een aantal die vreemd gedrag vertonen.

      Groeten

    #3
    Soort grond,soort lamp,soort plant,zaad of stekken,ruimte die zooi allemaal.En stel je eerst even voor op de introductietopic
    The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
    5 lekkere grieten onder de zon

    Comment


    • beowulf
      beowulf commented
      Editing a comment
      Beestjes breng je mee binnen, tis niet omdat het zaadplanten zijn dat ze geen beestjes kunnen hebben. Die laatste twee foto's dat lijkt heel hard op schade van spint, daarom vroeg ik naar een foto zonder hps licht. Is ook gewoon te zien aan de structuur van die planten dat het geen stekken zijn en dat ze geen licht tekort hadden was te zien aan de internoden. Stond ook in de eerste post, 2 keer 600.
      Of ze nu voeding kunnen gebruiken of binnen x aantal weken lost ook het probleem niet op.

    • Jamzieman
      Jamzieman commented
      Editing a comment
      Amai da van die lampen had ik ni gezien haha.Hoe meer info hoe meer ik leer,ben nog ni zo ne pro als a eh Beowulf

    • Robbie010
      Robbie010 commented
      Editing a comment
      Spint is gelukkig niet het probleem, denk gewoon overvoeding omdat ik ze en voeding gaf en ze nevelde 2 tot 3 x.

      Nu is dit dag 3 zonder voeding en ze zien er een stuk beter uit, niet meer zo donker en de paarse stelen zijn ook aardig verdwenen.

      Morgen wil ik ze weer gaan voeding geven denk dat het dan hoogste tijd is, alleen wil ik stoppen met de canna bio lijn en dat gemix allemaal. Kan ik gewoon die plagron terra bloom in huis halen en die geven?

      Daar zit als het goed is alles in voor de bloeifase toch?

      Groeten robb

    #4
    Dit is ''zeker'' geen normaal gedrag en kleur!
    Wat hier mee gebeurt is mag Joost weten maar
    moet Flipje toch gelijk geven.

    Wil niet negatief zijn
    maar alles is een beetje fout gegaan!
    In mijn ogen zware ''overvoeding''

    Menselijk gezien lijkt dit op een zware drugs-
    verslaafde met een alcohol probleem in haar
    laatste jaar........

    'zeker geen beschrijvingen meer geloven'
    In mijn ogen komt dit niet meer goed maja,,
    wie is Ipie? Hopelijk zijn er mensen die daar
    anders over denken....................................

    Sterkte!!!

    Comment


    • kelderkastje
      kelderkastje commented
      Editing a comment
      Joost? Zit die hier op het forum?

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Wil je hem even spreken @kelderkastje
      Hij zit naast me
      06-112346788056554933833

    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Ik geloof je 100% Robbie010 en snap je
      denkwijze ook maar wat denk jezelf wat fout
      is gegaan?

      ( vriendelijk bedoelt hoor)

    #5
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #6
      Wat is de PH waarde van je voedings water

      Comment


        #7
        Kijk is aan de onderkant van je bladeren

        Comment


          #8
          Ofwel zijn die kapotgespoten met iets ofwel zit je met een spintplaag. Tis lastig te zien onder hps licht, als je eentje apart pakt zie je dat meteen veel duidelijker. Overvoedingsprobleem is het niet volgens mij, maar dat kan nog komen als je nu al voeding aan het geven bent wat dat hebben ze in die eerste drie weken niet nodig.

          Toppen en direct omschakelen kan perfect. Ik plant ze over, top ze en zet een dag later de klok om. Die pot is op het einde compleet ingeworteld. En je hoeft praktisch niks bij te voeden.

          Comment


            #9
            Hallo,

            heb ze indd een aantal keer geneveld met wortelsimulator en bio vega,

            beowulf, wat geef je dan de 1e 3 weken puur alleen water ?

            onderkant van de bladeren niks geks te vinden..

            ph van voedingswater is 6.2

            Comment


            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Die hebben idd niks meer dan water nodig. Hooguit 1 keer wat sporenelementen oid. Micromix van BN of iets gelijkaardigs.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Afhankelijk van de grondsoort, lightmix/allmix of gewone potgrond, kan het 3 tot 10 weken duren voor ze voeding nodig zijn!
              Dit geef je in het begin met een lichte dosering en kijkt dan hoe de plant reageerd.

              Zo te zien zijn ze niet erg groot, ik vermoed dat ze nog wel een paar weken groei hadden kunnen hebben.

              Misschien staan ze wat te nat, het optillen van de potten geeft een betere indicatie dan een sateprikker, vind ik.
              Zware pot- geen water, lichte pot- wel water.

              Bij bladvoeding zet je in zekere zin de wortels een beetje buiten spel, want ze krijgen van twee kanten voeding, dus dat is niet nodig, tenzij je plantje nog geen wortels heeft!

              Ik geef alleen bladvoeding aan stekken die nog geen wortels hebben!

              Dus kappen met sproeien, potten tillen/wegen, en ze hadden nog wel wat groeitijd kunnen gebruiken.

              Wat je wel kan sproeien is neemolie tegen eventuele beestjes.
              Dan hoef je ook niet steeds te kijken of je al beestjes hebt.

            #10
            120530B5-B302-4437-ADF6-5770E261D525.jpeg882DA8ED-17CE-428F-9C1C-58ABD1507562.jpegDit zijn de andere planten,
            wat me opvalt is dat de slechte planten paars donkere stelen hebben en de goeie dus niet..
            ik dacht dat dit genetisch was.
            zie hier de fotos van de planten die het goed doen. 89B50A42-AE06-44EB-9D49-EBD93CDF5519.jpeg

            Comment


              #11
              Verplaatst naar het helpdeskforum, naar de bladproblemen, omdat dit over bladproblemen gaat.

              Eerste wat mij opvalt is natte planten met het licht aan, daar gaat het al fout.
              Volgende is de voeding. Een schema begint vanaf het moment dat planten voeding nodig hebben en niet vanaf dat je ze zaait.
              De bloei begint pas als er ook echt bloei is, meestal 2 weken na omschakelen naar 12/12
              Vanaf dat moment of zelfs nog een week later begin je pas met bloeivoeding omdat ze er niks aan hebben als er geen bloei is.

              Raar gekruld blad is van het toppen.
              Witte rare dingetjes op het onderste blad lijkt TMV of spint.
              Check al het blad aan de onderkant met een vergrootglas om spint uit te sluiten.
              Spint is zo groot als een zandkorreltje en zit meestal tegen de nerven van het blad aan de onderkant.

              btw. beestjes zoals spint krijg je door met je buitenkleren bij je planten te gaan zitten.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Robbie010
                Robbie010 commented
                Editing a comment
                Dus je nevelt met de lampen uit?
                Ik dacht dat dan de huidmondjes gesloten waren omdat de planten dan slapen zeg maar, en het dam niet goed was om te nevelen. Ze zitten nu in week 4 1e week bloei dus nog geen bloeivoeding geven?

                Enig idee of de slechtere planten nog te redden zijn?

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Nevelen doe ik ongeveer 2 uur voor het licht aan gaat of 2 minuten voor het licht uit gaat.
                Nevelen doe je met bladvoeding of iets anders. Alleen water nevelen voegt niets toe en is misschien zelfs wel wat minder goed.
                Of het goed komt ligt eraan wat het is. Als je spint hebt gaat de rest het ook krijgen als je er niet rap wat aan doet, daarom eerst dat uitzoeken.

              • Robbie010
                Robbie010 commented
                Editing a comment
                Ik wil de voeding van plagron terra bloom gaan gebruiken voor de bloeifase, dit omdat mij dat het makkelijkst lijkt aangezien dit een alles in 1 fles is en ik niet meer hoef te mixen wat ik dus bij de canna bio voedingslijn wel moet doen.. is dit een optie ?

              #12
              Er zitten toch mooie exemplaren tussen steek daar je energie in die andere gaan toch achter blijven.succes verder.
              The dude with the AK420 sitting on his OG KUSHsion licking his GELATO41 and eating his GSC
              5 lekkere grieten onder de zon

              Comment


                #13
                Ik denk dat ik er een paar toch heb overvoed, kan ik de volgende voedingsbeurt beter alleen een keer water geven? En daarna weer normaal voeding?

                ik stop ook per direct met nevelen

                groeten robbie

                Comment


                • kees49
                  kees49 commented
                  Editing a comment
                  3x in de week voeding is genoeg en dan de helft van wat is voorgeschreven.

                #14
                Wat mij opvalt is dat steeds meer
                beginners vaak zo moeilijk gaan
                beginnen.......

                Comment


                • kelderkastje
                  kelderkastje commented
                  Editing a comment
                  Ach, we doen ons best.

                • Flip Hasjkip
                  Flip Hasjkip commented
                  Editing a comment
                  Inderdaad. Ik adviseerde al de KISS methode. Heb ook gemerkt hoe eenvoudiger je het houdt des te minder fouten er kunnen optreden.

                  Denk dat ik de meeste fouten heb gemaakt met water geven, voeding en PH. Geef nu water met de Blumat, begin met een kwart, dan een halve en dan een hele dosis voeding en zuur niet meer aan. Hebben er nog nooit zo goed opgestaan.

                #15
                Ik heb ze vandaag onaangeraakt gelaten en zal dit morgen ook doen, donderdag kijk ik even hoe ze er bij staan en zal dan voeden en zeker de helft van wat op de verpakking staat.

                tevens nevel ik niet meer, even kijken of dit gaat helpen.
                wat betreft ziektes of insecten op bladeren dat heb ik niet.

                Comment

                Bezig...
                X