Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem gele randen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem gele randen?

    Korting op 420shop
    Beste mensen ik zit nu in de bloei en kwam erachter dat de bladranden geel worden waardoor zou dit kunnen? Is bij verschillende bladeren aan het gebeuren.
    alvast bedankt
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ondervoeding?

    Vertel es wat over voeding, groeimedium, soort lamp enzo, foto van de plant.

    Comment


      #3
      Lijkt op pH schommelingen.
      Die je iets aan pH ?
      Wat precies en waarmee ?

      Je moet wel even alle info geven want anders wordt het een gokspelletje.

      Welk meduim, hoeveel, welke voeding geef je en hoeveel en hoe vaak, welke lamp hangt er boven etc etc etc.

      Teveel info is niet erg, te weinig info kunnen we weinig mee.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik gok paardenmest en onder een zoeklicht.

      • Grower18
        Grower18 commented
        Editing a comment
        Voeding canna a+b
        Medium coccos
        Lamp philps master sont 600 w
        Afstand 50 cm
        Ec waarde wat ik nu geef is 1,50 is altijd wel beetje rond 1.30-1.50 ph 6,0

      #4
      Heb je de EC en pH van je runoff weleens gemeten ?
      Anders kun je dat eens doen, dan weet je al meer.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #5
        Heb dat op mn gorilla's (gehad). Na omstandigheden heb ik hun grow knap om zeep geholpen. Ze hebben bar weinig voeding gehad en eenmaal in de nieuwe verse en gebooste grond hetzelfde effect (zo op het oog iig).Ze moeten zich aanpassen en dat vanaf ondervoed naar 5 sterren voer. Gaat nu weer goed gelukkig. Heb geen herstel gehad dmv bladvoeding voor zover ik heb kunnen merken. Inmiddels heb ik die bladeren gesnoeid met het idee dat het alleen maar energie zou kosten die ze beter ergens anders kan gebruiken. Hoop dat je er wat aan heb want zo'n pro ben ik niet

        Comment


        • kroket
          kroket commented
          Editing a comment
          Als een plant sommige bladeren afstoot, haalt ze daar eerst alle 'energie' uit voordat ze eraf vallen. Dergelijke bladeren zelf verwijderen kost de plant juist energie, die ze vervolgens ergens anders moet weghalen

        #6
        Zag ze gewoon mee groeien dus vandaar dat ik ze gesnoeid heb.. Weegt het wel af als je bijv. wat blad snoeit zodat het licht beter bij lager gelegen toppen/bladeren komt?

        Comment


        • BudKiller
          BudKiller commented
          Editing a comment
          Moest eigenlijk een comment zijn

        #7
        Doe de pH maar op 5.7!!

        Comment


          #8
          Jaa mag ik eens vragen wat is de perfecte ph waarde op cocos ik heb hem namelijk altijd afgezuurd op een ph waarde van 6

          Comment


          #9
          Maar zou dat dan ineens kunnen in de bloei gaf altijd ph 6,0 dus ik zelf zat te denken aan een kalium te kort daar zat ik eigenlijk aan te denken

          Comment


            #10
            Heb even een grondmonster genomen om te kijken waar de ph waarde op staat en dit is 5,7 en ec waarde 1,67 is hier veel mis mee?

            Comment


              #11
              Zat dat blad boven of onderaan ?
              Als het bovenin zat kan het ook lichtstress zijn.
              Voor 600W is de minimumafstand 60cm, waarom hang je 'm dan op 50 ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


              • Grower18
                Grower18 commented
                Editing a comment
                Blad is idd boven aan en de bovenste blaadjes worden ook heel licht groen van kleur dus zou idd lichtstress kunnen zijn ga meteen de lamp hoger hangen 60cm.
                Wanneer moet je beginnne met het geven van pk 13/14 want ferro geeft aan vanaf de 2 de bloeiweek tot het einde oogst maar dit kan toch niet ofwel?

              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                PK13-14 is extra fosfor en kalium.
                In de bloei geef je bloeivoeding waar ook al extra P en K in zit.
                Het heeft imo dus alleen zin als die bloeivoeding niet toereikend is, meestal rond de 6e week van de bloei, en dan zou ik het 1 week meegeven.
                Mgoed ik ben geen voedingsproducent, en als ze dat aanraden kun je dat ook volgen als je wil.
                Hou er wel rekening mee dat je voldoende tijd overhoudt om te "spoelen" op het einde, zou daar wel een dag of 10 voor uittrekken.

              #12
              Oke bedankt voor je info.

              Comment


                #13
                Beste mensen ik ging zojuist kijken en vind het steeds erger worden de bladpunten worden nu ook paars/bruin en de bladeren worden maar steeds lichter van kleur sommige zijn al haast helemaal geel? Het is nu bloeiweek 6 ph 5,8 ec waarde rond de 1,6 .
                wat zou het kunnen zijn?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 2 photos.

                Comment


                  #14
                  Foto’s met hps kunnen we niks op zien.
                  Enige wat ik zie is te warm, dat zijn de bladkarteltjes die overeind staan en waarschijnlijk overvoeding, dat zijn dan de puntjes.
                  Maar zonder kleur valt het niet mee.

                  Heb je de runoff al gemeten?
                  Cocos = alles meten

                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #15
                    Heb het gemeten jaa maar kwam niks geks uit
                    wat ik we raar vind is dat de ene wel veel zuipt en de andere niet Zo degene die niet veel zuipt zijn duidelijker groener dan de gene die veel zuipen.

                    ik zal is een foto maken met de lamp uit.

                    Comment


                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Het zou raar zijn als ze allemaal hetzelfde nodig hadden.
                  Bezig...
                  X