Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladrijke toppen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladrijke toppen?

    Korting op 420shop
    Hoi
    Dit is mijn 2e kweek je met 2 big bud plantjes
    1 ervan krijgt geen wiet toppen maar bladirige toppen.
    Weet iemand hoe of waar dit door komt
    Mvg frezekweker
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Bestoven
    herma
    mannelijke plant
    stress
    verkeerde ph
    blokkade

    hoe lang zit je in de bloei?
    staat een plant niet stil vanwege stress of dergelijke?

    ben goed in raadspelletjes maar zonder info word ook dat lastig
    Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Deze foto was in groei 3 maand ver ongeveer
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.

        Comment


          #5
          Als ik het zo lees doe je er veel aan, wat mij betreft te veel, maar dat moet ieder voor zichzelf weten.

          1. Hoe hoog hangt de lamp ? (hoe ver is de dichtstbijzijnde plant?)
          Ze zien er ook nog niet klaar uit.
          2. Wanneer heb je de lamp op 12/12 gezet ?

          Bruine haartjes is zeker geen signaal om te oogsten !
          Het enige waar je naar kan kijken als nieuwe kweker zijn de trichomen.
          Dat zijn niet de "haartjes".

          Osmosewater is niet geschikt. Daarbij komen vaak tekorten voor.

          3. Gebruik je speciale voeding voor cocos ?

          Veel blad krijg je als er onvoldoende licht is, of als ze erg koud staan (10-15 graden)
          Het kan ook aan de soort liggen.
          4. Van wie komt deze BB?
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Beste

            Ja ik probeer er idd veel aan te doen

            In de motten heb ik purre Cocos aarde met Hydro korrels zonder enige voeding in de aarde daarom dat ik vloeibare voeding toevoegde

            Ben nu ook mij aan het in lezen qua pf en ecc waardes ofz

            Over mijn lamp
            3-5 dagen op 110 - 120cm
            Jong vegatief 100 - 110cm
            Vegatief stadium 80 - 100 cm
            Bloei 60-70cm

            Is volgens het boekje dat ik bij de belichting gekregen heb gedaan

            Verwarming wordt met thermostaat gedaan zoals in vorig bericht besproken

            Zaadjes komen van sensi seed's 10 besteld en al 2 op 7 zijn herma
            Dankj voor iedereen die me wil helpen

            Comment


              #7
              Ga nou niet te snel roepen dat je herma's hebt, want je weet niet wat dat zijn.
              Sensi is een goeie zaadbank, daar komen geen herma's vandaan.

              Dus je hebt cocosaarde ? Dat is wat anders als cocos en wat anders als aarde.
              Niet mijn ding, ik heb daar ook slechte resultaten mee geboekt. Beter gebruik je puur aarde of puur cocos.

              Hydrokorrels doen niks voor de plant. /Je kan een laagje van 1cm onderin doen dat is alles.

              Luchtvochtigheid hou je beter constant, zo hoog is zeker niet goed, ook niet in het begin. 50% is prima van begin tot eind.
              Zelfde voor de temperatuur. Constant 20 graden is beter dan grote dag-nachtverschillen en een kachel naast de planten levert heel vaak problemen op.
              De lamp heb ik geen ervaring mee, maar er zijn heel veel kweekversslagen met die lamp waar je ongetwijfeld kunt vinden hoe hoog men die houdt.

              Mja ik wil je niet teveel ontmoedigen, alleen omdat jouw manier niet op de mijne lijkt
              De planten zien er verder prima uit, alleen lijken ze nog lang niet klaar.
              Wanneer heb je ze op 12/12 gezet ?
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8

                Comment


                • QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  Onder mijn posts staan allerlei jaargetallen als het goed is, dat zijn linkjes naar mijn kweekverslagen op dit forum.
                  Ik kweek onder HPS dus daar zit wel wat verschil in.
                  Aan de planten te zien doe je het niet verkeerd, we hebben het over finetunen.
                  Als jij een paar kweekjes op deze cocosaarde hebt gedaan dan ben je zo ervaren dat je daar ook gewoon supertopwiettoppen op kweekt.
                  Maar mijn ervaring is dat het wat moeilijker is dan met gewone aarde, het kan even duren voor je het onder de knie hebt.

                  Oke, ik zal het dan maar verklappen : De Big bud van Sensi moet ongeveer 11 weken op 12/12 staan.

                #9
                Goede morgen

                Ik heb beslist om bij deze vrijdag mijn kweek af te ronden omdat ik depressief wordt van het resultaat haha

                Nu ik ga waarschijnlijk in 1 augustus mijn eerste ontkiemde zaadj weer planten deze keer 1 plantje dat ik mij ten volle kan concentreren op 1 plantje

                Nu in tussen tijd ga ik proberen een kweek programma samen te schrijven van dag tot dag met alles wat ik moet doen en op letten
                Van ph tot ecc en belichting
                ( als dit af is zal ik jullie dat zeker laten doorlezen)

                Ga helemaal van 0 terug beginnen

                Dus voor 1 big bud plant is een 17l pot groot genoeg of liever nog groter?

                Vanaf nu luister ik naar de ervaren personen want ik zelf heb nu nog niet de ervaring en maak er toch maar een boeltje van

                Toch eens benieuwd naar jullie big bud resultaten want veronderstel dat 70gr op 900w niet veel lijkt

                ​​​​
                Mvg freze kweker

                Comment


                  #10
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                    #11
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #12
                      Waarom breek je dat af?
                      Ziet er prima uit maar moet zo te zien gewoon nog een paar weekjes staan
                      Lopend Verslag

                      Comment


                        #13
                        Hoi

                        Ze staan in bloei van 14 februari

                        Dus moeten idd nog paar weken bloeien normaal gezien aangezien ik met een blokkade zat heb ik nu deze week maar om de 2 dagen water gegeven zonder voeding zodat mijn potten weer beetje per beetje lichter kwamen op gewicht en voeding overschot ook opgebruikt is

                        Dusjij zou mijn plantjes og een paar weken laten staan begin ik dan nu weer lichtjes met voeding geven?

                        Thanx voor alle behulpzame mensen

                        Mvg freze kweker

                        Comment


                          #14
                          Nou ja, weggooien kan altijd nog en ik vind ze zoals ik al zei er niet slecht uit zien. Mooi groen op de foto's. Ik zou gewoon volgens schema verder voeden en lekker af laten bloeien maar misschien dat anderen er anders over denken. Moet er wel bij zeggen dat het wat makkelijker praten is als je nog een voorraadje hebt liggen

                          Maar staan ze sinds 14 februari in echte bloei of ben je toen omgeschakeld (bij mij was dat een verschil van ruim 2 weken in de laatste ronde). Als ik ervan uitgaan dat ze inderdaad sinds 14 februari in de bloei staan is dat pas zes weken. Uitgaande van 11 weken zoals QnQ aangeeft betekend dan dat ze nog minimaal een week of 4-5 moeten.
                          Geef je ook CalMag of een alternatief? Osmosewater is vrij van calcium en magnesium en het lijkt erop dat met kweken onder led de behoefte daaraan juist hoger is dan onder HPS (althans deze conclusie trek ik na het lezen van heel veel kweekverslagen, geen eigen ervaring met HPS).
                          Als ik dan de foto's bekijk zou ik dus eerder denken aan een tekort aan een van deze twee of beide. Ik heb in mijn ronde dat probleem opgelost door bitterzout en calciumtabletten toe te voegen maar ik heb voor de volgende ronde al wel CalMag besteld (iets makkelijker doseren).
                          Lopend Verslag

                          Comment


                            #15
                            Ik zou het zeker niet afbreken, ze bloeien nu bijna 6 weken, van de 9. (als 14/02 de omschakeling 12/12 was moeten ze nog iets langer)
                            Als je in augustus opnieuw begint, wordt het pas volgend jaar voor de oogst.
                            Ja, het duurt wat langer dan je dacht dit keer, vanwege de erg lange groeiperiode en wat problemen, maar het voordeel is dat het flinke dames geworden zijn en in die laatste 2-3 weken gaan ze pas echt dikker worden.
                            Iedereen komt weleens een probleem tegen tijdens de kweek, je hebt niet altijd alles in de hand.
                            Da's het leuke van kweekverslagen lezen, ook die van jaren geleden; Je ziet ook welke problemen men tegen komt en hoe ze dat oplossen, of niet
                            Elke situatie is anders, dus je kunt uit ieder kweekverslag dingen halen die voor jou van toepassing kunnen zijn.

                            Als je deze week alleen water hebt gegeven zou ik nog een dag of 7-10 voeding gaan geven, (geen OD, normale hoeveelheid) en daarna schakel je weer over op alleen water tot de oogst.
                            Je bent al zo ver, ik zou dat pH en EC verhaal dan laten voor de volgende kweek.

                            bytheway, het was dan 70gr op 400W.
                            Je moet wel rekenen met het echte wattage.

                            ((VoorhetEerst was eerst zie ik, ik ben even koffie wezen pakken tijdens het schrijven
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                            • Voor het eerst
                              Voor het eerst commented
                              Editing a comment
                              70 gram op 400 Watt is idd niet veel maar wellicht dat je er gewoon te veel aan doet. Ik merk zelf dat hoe minder ik me er druk om maak hoe beter ze het doen. Eerste ronde keek ik wel 5-6 keer per dag... Momenteel moet ik er echt aan denken dat ik even ga kijken (al is het alleen maar om water te geven). Dat lijkt wat saai maar anderzijds gaat de tijd zo wel veel sneller en je ziet verschillen die je anders niet ziet.

                            • Gijsch
                              Gijsch commented
                              Editing a comment
                              Voor het eerst; Tijd voor een nieuwe naam, dat zijn pro tips!

                            • Voor het eerst
                              Voor het eerst commented
                              Editing a comment
                              Dat heb ik inderdaad best snel geleerd ja...geduld
                          Bezig...
                          X