Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gele vlekken, bruine spikkels

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gele vlekken, bruine spikkels

    Korting op 420shop
    Ik heb een aantal kleine blad problemen.

    Ik weet niet precies of dit een blokkade betreft of een te kort.

    aangezien ik ruim 2 weken geleden gele verbrande puntjes begon te krijgen (overvoeding) ben ik nu gestopt met voeding alleen afgezuurd water gegeven (PH 6,6)

    de problemen die ik heb lijken erg veel weg te hebben van een cal/magnesium te kort.

    ook las ik dat je een blokkade kan krijgen van te veel water geven.

    Ik weet nou niet zo goed wat ik moet doen en wat er aan de hand is.
    ik wil eigenlijk aankomende dagen de bloei in gaan en voordat ik dat doe wilde ik alles een mengsel van 500 ml voeding geven
    10ml/L orgatrex
    1 gram bactrex per Liter water.
    en eventueel 2 ml/L liquad seaweed
    Dit wordt ook geadviseerd in het kweekschema van Biotabs
    behalve de liqued seaweed niet.

    Alle fotos van de problemen heb ik al toegevoegd aan mijn kweekverslag.

    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...42#post1490442

    Iemand eventueel advies hoe ik betere fotos kan maken zonder HPS licht ?
    zonder de planten al te veel te laten stressen.
    Alvast bedankt voor het meedenken
    Last edited by GreenFuture; 12 April 2020, 10:34.

    #2
    ( aangezien ik ruim 2 weken geleden gele verbrande puntjes begon te krijgen (overvoeding) ben ik nu gestopt met voeding alleen afgezuurd water gegeven (PH 6,6) )


    als je met biotabs werkt moet je toch enkel water geven niet afgezuurd !

    Comment


    • GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      volgens het schema wel maar meerdere leden gaven aan dit beter wel te doen.

    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      weet niet of je dit filmpje al gezien hebt dus zet ik het er maar eens op
      denk dat extra voeding mengen met biotabs niet verstandig is , maar goed ieder zijn gedacht

      https://www.youtube.com/watch?v=IcVnd0rBgx4

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment

    #3
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • GreenFuture
      GreenFuture commented
      Editing a comment
      de link die er bij zit staan alle fotos,
      maar ik zal ze dan ook gelijk even in dit topic plaatsen ik dacht scheelt dubbele fotos.

    #4
    Help!!!


    Ik kijk net f in mijn tent een uurtje voordat de lamp uit gaat
    tref ik weer 2 planten aan die enorm dorst hebben gehad.
    terwijl ik vrijwel elke dag water geef en gister avond de potten nog redelijk zwaar aanvoelde
    de criticals hebben nergens last van maar de hazes wel.
    ook heb ik te kampen met enorm lage LV hoe het komt geen idee ???
    ik heb zelfs een lucht bevochtiger continu aan staan die ik 2 x in 24 uur moet vullen (4 liter tank)
    Ik heb net met spoed allebei de haze 450 ml voeding gegeven en de top laag bij de Criticals nat gemaakt


    12-04-20 Dorst.JPEG
    12-04-20 Dorst 2.JPEG

    Blad problemen......

    Deze fotos zijn van gister avond
    11-04-20 Geheel.JPEG
    11-04-20 AH Blad.JPEG
    11-04-20 AH Blad 2.JPEG
    11-04-20 C1 Blad.JPEG 11-04-20 C1 Geheel.JPEG 11-04-20 PH Geheel.JPEG 11-04-20 PH Blad 2.JPEG 11-04-20 PH Blad.JPEG
    Attached Files

    Comment


    • Ipie
      Ipie commented
      Editing a comment
      Planten ( bladeren) halen het vocht uit het
      water alleen stekjes hebben het nodig........(LV)

    #5
    Interessant filmpje die gepost werd, top.
    ook benieuwd hoe dit verder af gaat lopen. Heb je de afzuiging niet te hard staan? Ik merk dat dat bij mij ook zorgt voor t snellere opdrogen van de aarde. Die foto van de purple haze lijkt wel meeldauw.?. Hoop dat je er uit kan komen. Succes iig

    Comment


      #6
      Lijkt Calcium en magnesium probleem he...
      Laatste foto purple haze is van te nat staan.

      Wat de oorzaak is weet ik niet.
      Kan een tekort zijn, maar ook een blokkade.
      Te nat staan kan ook allerlei blokkades veroorzaken.
      Ik ken die voeding niet, ik ken het schema niet en ik weet niet wat er precies in zit.

      Dus, pak het schema erbij, en kijk waar je bent afgeweken daarvan.
      Daar is het waarschijnlijk fout gegaan.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        als je met biotabs enkel water hoeft te geven kan er natuurlijk weinig fout gaan he
        natuurlijk als jezelf voeding wenst te mixen t'ja dan kan er wel een en ander fout gaan

      #7
      Thanks voor het filmpje!
      waar het dus eigenlijk op neer komt is dat met biotabs kweken gewoon harstikke saai is...
      ik heel vrolijk een rhizo en een seaweed er aan toe voegen haha wat voel ik me stom.
      Dit veroorzaakt dan waarschijnlijk blokkades.

      Mijn oog is daarom ook gevallen op de organische voeding van Advanced Nutrients.
      Iemand hier enig ervaring mee.
      De Biotabs ga ik denk maar gebruiken voor wat autoflowers die ik dan maar op mijn balkon ga neerzetten.
      Ik heb dit schema redelijk aangehouden behalve dan per pot 25 gram supermix toegevoegd en af en toe de rhizo en seaweed
      Bio_tabs Kweekschema1.JPEG

      zoals jullie in mijn bericht gister zagen is dat ik in de ochtend 2 haze aantrof met erg veel dorst dit komt omdat ik denk het erg lage lv heb 20-30%
      Toen ook gelijk allebei de haze 450 Ml voeding gegeven Orgatrex en bactrex.
      100 ml aan de Criticals gegeven.
      Gister avond voelde de potten nog redelijk zwaar aan dus geen water bij gegeven.
      Vanochtend dus weer 2 haze met enorme dorst nog extremer als gister.
      Potten voelde nog redelijk zwaar al maar wel een stuk minder als gister avond en toch hing vooral de purple echt helemaal slap.
      en ook de Amnesia had flinke dorst
      Criticals leken het nog steeds erg goed te doen
      Beide Haze dit keer ruim een Liter water gegeven. (hopelijk niet te veel)
      Criticals een klein beetje van onder water gegeven.
      Aangezien vele van jullie zeiden dat LV niet belangrijk was heb ik de luchtbevochtiger op minimaal gezet.
      LV was weer rond de 20-30% afgelopen nacht en temp rond de 29-30 op de meter die in de buurt van de lamp hangt en 25 -26 graden op de meter die in de pot staat onder een plant

      Afzuiger wordt gedimd naar 30% op het moment temp onder de 25 Graden komt dus met lamp uit .
      en draait vol op 100% als de lamp aan is.
      ik heb getest dit lager te zetten maar dan wordt de temp veel te hoog
      Afzuiger is eentje van PrimaKlima met 2 snelheden.
      Afzuiger PrimaKlima.JPEG

      Bij de laagste stand lijkt de Cli-Mate controller niet te werken en heb de afzuiger dan ook op stand 2 staan
      Wat ik me ook afvroeg is dat die gele sticker aangeeft de afzuiger niet electrisch verstelbaar is.
      lijkt me sterk aangezien dit bij een kweektent set zat met fan controller.

      Ingestelde waardes Cli-mate control

      Cli-Mate.JPEG

      Attached Files

      Comment


        #8
        Iemand eventueel advies hoe ik betere fotos kan maken zonder HPS licht ?
        zonder de planten al te veel te laten stressen.
        Als je duidelijke foto's wilt nemen met HPS licht aan dan kan je beter je instellingen aanpassen van de witbalans van je camera.
        Stel je het in als bewolkt of TL verlichting. Met de groei lamp kan je beter kiezen voor fluorcent en zonlicht.

        Je kan ook nog speciale brillen gebruiken om de planten beter te kunnen zien in zijn natuurlijke kleuren.
        Ad usum proprium!

        Comment

        Bezig...
        X