Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:

Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Big Bang autoflower opkrullende bladen en bladersterfte onderaan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Big Bang autoflower opkrullende bladen en bladersterfte onderaan

Korting op 420shop
    Hey vrienden groene vingers,

ik ben bezig met een eerste kweek big bang auto van greenhouse. ik kweek in een zeer kleine tent 40x40x120 hydroshoot met een 180 w spectrabox en een tt vent met regelaars en externe temp sensor. Ik voed met aptus plant care en werk met een basispotgrond met voldoende kokos en takjes zodat ik een goeie waterafvloeiing heb en ev overbewateren geen te lange gevolgen heeft.

De dame in kwestie is behoorlijk lang klein gebleven maar dan explosief gegroeid en nu iets groter dan een meter.

heeft steeds gestaan onder 24/24 en vond dat prima. na eerste bloeitekenen gestart met bloeivoeding en booster aan mét resultaat. Veel topvorming.

alleen heb ik sinds gisteren omhoog krullende bladen bij de toppen en wat gele bladen onderaan (die vermoed ik normaal zijn).

de bovenste top komt vervaarlijk dicht tegen de spectrabox maar blijft wel verder dan 5cm. Met de nieuwe generatie moet dat blijkbaar kunnen zeggen ze zelf. Maar het gaat niet alleen om die grootste top. De lager gelegen hebben het ook.

lichtstress? Van ineens naar die bloeistand te gaan. Is 24/24 toch te veel (ik wou testen of dat probleemloos zou lopen zoals ik op veel fora lees). Ik heb ze nu naar 20/4 omgeschakeld om Wat rust te gunnen en even alle voeding er uit gehaald, de laatste voeding voor problemen wellicht iets overvoed . Ik geef ook even weinig water.

maar na een dag nog geen verbetering.

iemand suggesties?

ik heb helaas geen ph ec meter maar weet wel dat de bodem zo goed als ph neutraal is (door een huis tuin keukentest).

of is dergelijke bladvorming gewoon normaal en laat ik alles ongemoeid?

wat bloeifase betreft zou die nog een kleine vijf weken moeten (wat me sterk lijkt)

hier onder wat fotootjes waarbij enkel bij de laatste die krullende bladen te zien zijn.

muchas gracias
    Bluecifer

Attached Files

Die ventilator moet je niet op de toppen richten, die krijgen daar stress van. Hij moet over de bladeren heen blazen.
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...n-tuintje-2020

Comment

• Bluecifer
      Bluecifer commented
      Editing a comment
      Die heb ik sinds die laatste foto inderdaad al aangepast maar had ie voordien nooit echt last van

Het is een te lage EC geweest. Door al die boosters had ik die laag gehouden omdat ik had gelezen dat auto’s vooral last hadden van overvoeding en daarom wellicht te voorzichtig geweest.

toppen doen het nu goed. Hoogste top knal tegen mijn spectrabox. Ik laat hem gewoon doen. Te laat om nog te buigen denk ik
    Attached Files

Comment

Zou dat toch wel ombuigen ofzo anders heb je zo witte toppen van de lightbleach.
      Dan hebben ze ook geen thc meer.
      Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Yup, wat ik vroeger deed is gordijnenhaakjes met
        gewichtjes eraan zodat ze gingen buigen.......
        Zeker niet gaan toppen nu als ze ik ze zie.......

Comment

Effe stukje touw of nieco-rol gebruiken.

Comment

Nog even jullie opinie. Ik sta vlak voor mijn eerste oogst en denk dat ik ei zo na moet beslissen. De microscoopjes die ik bestelde sijn al weken onderweg. Deze zijn door een loupe genomen. Ik zie al een zeer klein percentage amberkleirige trichooen maar ben nog niet voldoende overtuigd of de overige witte trichomen al verbleken of transparant zijn.

ik twijfel omdat ik ergens las dat sommige planten niet echt die verkleuring vertonen en ineens van transparant naar amber kunnen gaan. Ik dat geval ben ik dan te vroeg. Maar contrast met de groene blaadjes doet me dus twijfelen

wat jullie ?
            Attached Files

Comment

De 18 e mei zou hij 6 weken in bloei staan

Comment

Die kunnen nog wel even hoor. Ben je al gestart met spoelen?
                Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

Comment

• Jamzieman
                  Jamzieman commented
                  Editing a comment
                  die mag zeker nog wel even ongeveer nog tssn 2 en 4 weken pistels zijn nog allemaal wit

Ja nog even geduld.
                Als die microscoop over twee weken komt dan kun je ‘m nog gebruiken bij deze.

Trichomen kleuren niet van doorzichtig naar amber.
                Een aardbei gaat ook niet van bloem naar rood.
                Dat is net als met trichomen, dat is een rijpingsproces.
                Die andere site heeft het mis.

Comment

Bedankt voor jullie tips.

Maar ik ben helaas ten prooi gevallen aan de domste beginnersfout die er is. Door mijn loupe zag ik al redelijk wat verkleurde trichomen. Ik heb er dus helaas vroegtijdig het mes in gezet zie ik nu in. Het resultaat had nog indrukwekkender kunnen zijn.

Deze big bang Auto ging in een 40x40 hydroshoot tent met een 180 w spectrabox en een tt vent met dimmer en thermostaat. Aptus voeding in een 12 l pot.

Gisteren dus te vroeg geoogst. 464 gr nat aan de draad dus 100 droog gok ik. Niet slecht voor een eerste kweek. Wordt helaas vrees ik slappe wiet.

Volgende keer beter. Er staan nu twee gorilla auto in
                  Attached Files

Comment

Trichromes zijn eerst transparant, dan krijgen ze een melk kleur en daarna gaan ze verkleuren naar amber.
                    Dat duurt wel even zo snel gaat dat niet.

Ik kweek niet binnen, maar denk je iets te vroeg was als ik naar de plant kijk.
                    Lets not criticize but legalize

Comment

Het contrast tussen de blaadjes en de trichomen zoals in deze foto deed me vermoeden dat ze al milky waren.

als mijn microscoopje een dag vroeger was toegekomen had ik wsch gewacht
                      Attached Files

Comment

Wow zonde man pfff
                        Zonder de trichomen te bekijken kun je aan die top al zien dat die nog lang niet klaar was.
                        Nouja volgende keer beter dan maar.
                        Over 3 maanden weer een kans om ze netjes af te bloeien.
                        Eens gaat het lukken

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                        Bezig...
                        X