Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

    Korting op 420shop

    #2
    Re: gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

    Van welk merk is die voeding voor kamer planten?
    Kan je mss een fototje posten?

    Bedoel je met 6 maanden niet 6 weken?

    Peace

    Comment


      #3
      Re: gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

      'Bedoel je met 6 maanden niet 6 weken?'

      waar heb ik het gehad over 6 weken al dan niet maanden...? too much blow makes your head dizzy...

      Comment


        #4
        Re: gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

        Als 'medium' potaarde met zes maanden voeding;

        Peace

        Comment


          #5
          Re: gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

          neen hoor; potgrond met zes maanden voeding; staat toch zo op de zak beschreven; komt van een tuincenrum hier in de buurt; kleine gele korreltjes zitten erin en lijkt me heel lekkere grond moest ik wietplant zijn...
          uiteraard komt een wietplant zolang niet aan z'n trekken; inderdaad na een 8-tal weken moet ik gietwater bij'kleuren' dan doe ik bij de 'groeiplanten' (moeders en opgroeiende stekken) voeding voor kamerplanten. In het bloeihok is het uiteraard andere voeding. Aarde lijkt me niet het probleem; toch al goede resultaten mee gehad; wanneer moet ik kalk toevoegen...?
          mijn excuses voor de verkeerde interpretatie van je vraagje...

          Comment


            #6
            Re: gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

            in bijlage foto.

            Comment


              #7
              Re: gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

              jeet,

              door hier wat rond te struinen denk ik de oplossing van het probleem gevonden te hebben. Enerzijds een calciumtekort; anderzijds misschien een te weinig licht (4tl's van 18W; waarvan er eentje een couveuselampje is (blauw licht; planten blijven kleiner). De planten op foto zijn er die voorlopig onder die lampen staan; misschien zijn ze al te groot voor tl...?
              Jullie spreken hier van spaarlampen voor meer licht; werkt dat dan verder dan tl's...? ik hoorde van tl's maar een centimeter of 20.
              Ivm calciumtekort; mag ik daar nu gewoon gips(poeder) over de grond kappen... in combinatie met water lijkt me dat uit te harden ???

              dank bij voorbaat

              Comment


                #8
                Re: gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

                Planten zijn idd te groot geworden om optimaal van tl licht gebruik te maken, tl licht heeft geen diepte straling zodat je eigenlijk de plant laag moet houden. Spaarlampen hebben iets meer diepte straling.

                De gips in kleine hoeveelheid over je aarde strooien, met het water geven spoel je die dan de grond in.

                Grtz

                Comment


                  #9
                  Re: gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

                  Die TL lampen langs de zijkant zouden dat probleem dan toch oplossen? (Dieptestraling)
                  Volgens mij kan je die kappen er beter af halen.

                  Peace

                  Comment


                    #10
                    Re: gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

                    Komt op het zelfde neer de zijwaartse stralling reikt niet ver genoeg of de lamp er nu boven hangt of naast. De kappen kunnen er idd beter af gehaald worden.

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: gekrulde bladeren langs de zijkant; verder tip top; ???

                      hoihoi,

                      wel een leuk forum hier; er komt tenminste (bruikbare) reactie. Er zijn ondertussen twee spaarlampen (20W) in het midden bijgekomen; verstelbaar in de hoogte en de kappen zijn eraf...
                      De grote planten heb ik buitengeplaatst en blijkbaar vinden de kleintjes het wel lekker nu; afwachten is de boodschap; ik hou jullie op de hoogte!

                      cheers!

                      Comment

                      Bezig...
                      X