Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Onbekende verschijnselen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Onbekende verschijnselen

    Korting op 420shop
    High

    5 dagen geleden zagen ze er nog pico bello uit, gisteren ontdekte ik dat ze erg achteruit gaan. Maar waarom?

    Verlichting: HPS 250 Watt daglicht afstand tot toppen 30 cm
    Temp: Was schommelend 14 tot 28 afgelopen week door het weer. Nu kachel bij gezet. 19 tot 22.5 graden
    Rh: 55 tot 65 %
    Nacht: 06.00u tot 12.00u

    Medium: plagron royal mix

    Voeding: voorbemest 6 wk
    additives: plagron power roots en atami silicum

    1x pwk spray canna cure
    1x pwk spray vita race ijzer etc.
    andere dagen spray water silicum

    Het medium gespoeld voor gebruik met kraanwater.

    21 dagen geleden gepot.
    Autopot systeem aan 14 dagen

    Niet afgezuurd water met power roots en silicum

    Planten zijn getopt. Behalve de choc.

    20200430_115418.jpg 20200430_115547.jpg 20200430_115456.jpg 20200430_115441.jpg 20200430_115505.jpg
    Ik heb reeds bewaterd met 6.2 omdat de gemeten waarden in de pot ruim boven de 7 zit.

    Ondanks dat Plagron schrijft dat je niets aan de Ph hoeft te doen heb ik ernstig mijn twijfels.
    Zeker gezien de hoeveelheid optredende problemen.

    Iemand enig idee?
    Last edited by Pyroman420; 30 April 2020, 13:20.

    #2
    welk medium gebruik je ?

    Comment


    #3
    Wow wat een onnodig reclameverhaal

    En wat is het probleem precies?
    Op de foto’s zie ik prima plantjes.
    Als ze hard groeien zijn ze altijd wat lichter bovenin.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Pyroman420
      Pyroman420 commented
      Editing a comment
      Haha ja was ook eigenlijk de bedoeling dat alleen dat laatste stukje er kwam te staan ipv dat complete lulverhaal. Had tenslotte al gezegd dat ik plagron royal mix heb gebruikt

    • Pyroman420
      Pyroman420 commented
      Editing a comment
      Probleem is dat de nieuwe scheuten ontzettend mager zijn, licht wegkleuren en uitdrogen.. andere jonge bladeren zie ik dat ze vanuit de nerf geel worden. Sommige planten hebben een wat bronsachtige matte wolken op de oudere bladeren. En ik zie zowel bovenin als onderin paarse bladstengels. Maar vooral de jongste bladeren. Ze zien er heel ongezond uit. Niet wat ik gewend ben ook bij snelgroei te zien. Zoals bij de oudere bladeren.
      Wat ik zelf denk.. Is de Ph die compleet off is, tot aan 8.5 aan toe. De temp de afgelopen week enorm geschommeld heeft, kouder, minder verdamping, lager verbruik dus de potten langer nat, Ik gebruik auto pot natuurlijk. En dan ook nog getopt vorige week. Want als ik zo lees over silicum, kan het geen overdaad van metalen oid zijn bijv. Dus herleid ik alles naar die Ph.

      Maak me best zorgen zeg maar QnQ

    #4
    Ben je aandeelhouder bij plagron.??

    Comment


    • Pyroman420
      Pyroman420 commented
      Editing a comment
      Hahahaha hoezo. Heb wat ze opgaven voor de 100% Natural kweek met royal mix.
      Enigste dat ik extra gebruik is canna cure en atami silicum. Verder alleen wortel stimulator en bladvoeding met ijzer. Npk zit voor de groei er al in.

    #5
    Mijn Adblock blokkeert deze pagina telkens.
    Verder zie ik geen gekke dingen.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
      Als ze hard groeien zijn ze altijd wat lichter bovenin.
      Dat is toch weer handig om te weten.
      zat ook al eens met de vraag waarom het bovenop zo licht groen was maar had gelukkig zelf wel in de gaten dat het geen probleem gaf en later mooi donker groen werd.

      ​de temperatuur heb je mooi een stuk stabieler gekregen door het toevoegen van die kachel.

      Succes met je kweek


      Comment


      • Pyroman420
        Pyroman420 commented
        Editing a comment
        Thanx!

        In dit geval is het niet alleen de kleur maar ook de onderontwikkeling en het stretchen van de bladvingers. En sommige zijn al uitgedroogd en verschrompeld eer ze verkleurd zijn.

      #7
      Bij deze Runtz zie je de verkleuring vanaf de nerf ontstaan, wolkachtig, de bladeren wat gerimpeld

      20200430_153234.jpg
      Bij de choc zie je dat de jongste bladeren gestretched en mager zijn en beginnen te verkleuren en verdorren. Paarse stelen, gerimpelde jongere bladeren.

      20200430_153253.jpg


      20200430_153308.jpg

      En zo begon het 7 dagen geleden. Toen had ik al in Moeten grijpen. Duidelijk te zien dat er rimpels in de bladeren zitten. Maja ik dacht dat het wel goed zou komen. Waarschijnlijk toch 1 van de eerste tekenen.
      Screenshot_20200430-163554_Gallery.jpg
      Last edited by Pyroman420; 30 April 2020, 15:39.

      Comment


        #8
        Nu lees ik diverse forumposts zo ook deze over Plagron.

        Oorspronkelijk geplaatst door MWay View Post
        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Ciaz komt nog zelden.
        Dus ga ik je vraag maar beantwoorden.
        Ja je maakt het bodemleven dood zo.
        Batmix is juist zo samengesteld dat je niets hoeft af te zuren.
        Dit is ook met Royalmix en Allmix en de Promix van Plagron het geval.
        Dus vandaar de confusion ook. Doordat ik lees dat ik gewoon leidingwater kan geven zonder af te zuren. Hetgeen voor mij vreemd klinkt omdat ik gewend ben met mineraal te kweken op terra en altijd af te zuren.

        Verwarde man

        Comment


        • Gijsch
          Gijsch commented
          Editing a comment
          Jeesh...heb dat topic ook even voor een stukje gelezen. Dat gaat er tegenwoordig rustiger aan toe!
          Bult boze mannen daar!

        #9
        Dat paarse is waarschijnlijk de temperatuur (Heb ik ook last van), en bij je eerste foto (van de openings post 1 , de 2e van comment nr.7) dacht ik meteen aan lightbleaching.
        30 cm met HPS 250 watt? Geen verstand van HPS, maar mijn ledlamp van 295 watt moet 50 cm hebben...

        Eerste binnenkweek 2020
        Buitenkweek 2020

        Comment


        • EGSilver
          EGSilver commented
          Editing a comment
          Of deze.

          https://www.marijuana-seeds.nl/wp/wp...is-diagram.jpg

        • Gijsch
          Gijsch commented
          Editing a comment
          Ja, lichtintensiteit. Led wordt helemaal niet warm, maar zoals je op die websites kunt zien kun je je plantjes er prima mee roosteren.

        • Daandaan
          Daandaan commented
          Editing a comment
          Zou mooi zijn als je met een paar dagen verbetering ziet, anders nog even verder graven. Idd een mooie site.

        #10

        Comment


        • Gijsch
          Gijsch commented
          Editing a comment
          Scherp!

        • Pyroman420
          Pyroman420 commented
          Editing a comment
          Ja duidelijk verhaal. De silicumspray werd inderdaad gemaakt met leidingwater dat een dag gestaan heeft. In principe had ik alleen power roots, vita race, green sensation en alga bloom. Dit zelf aangevuld met canna cure spray 1x pwk en op aanraden van hier de silicum. Ik had juist gekozen deze keer voor 100% natural vanwege het phgemak en de veel lagere aanschafprijs van voeding. Het ging de eerste weken ook erg goed, tot afgelopen week. Nu zijn er 2 van de 5 meer dood dan levend. 3 heb ik weer aardig op de rit. Helaas waren er teveel factoren die net iets off waren, temperatuur schommelde erg, Ik meette de Ph out of range. Dus toen ik het ontdekte woensdag heb ik ze van de autopot afgehaald, bakken leeg gehaald en elke plant een goeie liter afgezuurd water gegeven van 6.2
          Nu heb ik ze vandaag pas weer gesproeid met silicumspray ph 6.0 en wederom ruim een liter water gegeven met power roots en helaas weer silicum.. afgezuurd op 6.0
          Vanavond ook het monster dat ik gisteren heb genomen van de Choc en 24 uur in de demi heeft gestaan getest. Ph 6.94 Ec 0.95

        • Pyroman420
          Pyroman420 commented
          Editing a comment
          Kan ik dan niet het beste stoppen met silicum. Want nu heb ik afgezuurd en ik las dat dat ook weer niet goed was voor het bio leven.

        #11
        Je kan niet zomaar kraanwater geven zonder af te zuren. Dat het iets aan het bodemleven zou doen is onzin, regenwater buiten zit ook veel lager in ph dan kraanwater. Wiet staat liefst in licht zure grond, een ph rond de 6. Kraanwater in mijn regio heeft een ph rond de 8,5 en de norm in Belgie schommelt tussen 6,5 en 9,2. Dat is een groot verschil. Moest ik puur kraanwater geven zonder af te zuren kwam ik al snel in de problemen. Al zuur ik niet echt af in de zin van er ph- bij te doen, ik geeft 70/30 regenwater/kraanwater. Kraanwater bevat de meeste sporenelementen waar de plant ook voeding uit haalt. Voorkom daarmee cal/mag tekorten.

        Comment


        • Pyroman420
          Pyroman420 commented
          Editing a comment
          Klopt. Anders zuurde ik ook af, naar gelang minder omdat de voeding de Ph omlaag haalt. Maar nu raakte ik enorm in de war door diverse dingen die ik las. Vandaar ook dat ik toch maar een topic heb gestart om advies en kennis te krijgen.

        #12
        Zou eens stoppen met allerlei spul te sprayen.
        Dat is nergens goed voor.
        Je kan wel een keer si sprayen maar het is nergens voor nodig dat zo vaak te doen.
        De groeipunten rotten weg, dat komt puur door teveel te sprayen.

        Kwekers die er bijna niets aan doen hebben deze problemen niet.
        Misschien iets om over na te denken.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • Pyroman420
          Pyroman420 commented
          Editing a comment
          Ik geloof het ook ja. Mijn oorspronkelijke bedoeling was ook alleen canna cure 1x per week omdat ik de vorige kweek last kreeg van meeldauw. Maar toen haalde ik die alga lijn en daar zat ook een spray bij.. vervolgens het advies voor silicum omdat ze wat gestretched waren.. en dat kun je ook als spray gebruiken.. Dus ik dacht al bij mezelf dit wordt misschien wel beetje teveel.. maar goed we zullen zien dacht ik.
          Ik zal me sprays even laten voor wat het is dan. Voorheen sprayde ik tenslotte ook alleen maar water en afentoe 50% npk
          Op me balkon doe ik er tenslotte ook weinig mee, ik geef ze water wat 24 uur gestaan heb en groeien prima. Maar nu de 2de kweek in een tent wat een gedoe zeg. Constant gevecht met temperatuur, luchtvochtigheid, ventilators.. leuk maar wat een gedoe

        #13
        Het enigste dat ik aangepast heb is de ph en dat heeft blijkbaar geholpen. Ze hebben de groei weer opgepakt en zien er alweer een stuk frisser uit.
        20200508_152847.jpg

        Comment

        Bezig...
        X