Voedingsoverschot of hittestress?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Lerrihuana
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2020
    • 172

    #1

    Voedingsoverschot of hittestress?

    Korting op 420shop
    Beste lezers,

    Ik ben Leroy, sinds vorig jaar voor het eerst begonnen met kweken en is het gelukt om mijn eerste wiet te oogsten. En dit voorjaar probeer ik mijn 2de oogst te voltooien.

    Ik heb 2 big bang autoflower zaadjes ontkiemd op 25 maart. 5 weken groei voltooid en de planten zitten in de overgang naar de bloeiperiode. Tot voor kort ging alles voorspoedig. Sinds de 3de week geef ik groeivoeding alga grow van Plagron.

    De linker plant op de foto is de plant die een beetje achter loopt qua groei en ik vraag me af wat er aan de hand is. De randen zien er vreemd uit en ze lijken grijsachtig, bladeren zijn diepgroen met een paars/blauw achtige gloed er overheen.

    Ik heb foto’s bijgevoegd ter verduidelijking. Ik maak gebruik van een HPS 400W groeilamp en stond op 40 cm toen dit probleem zich voordeed. Ik ben gestopt met meststoffen en ik heb de lamp hoger gehangen 70cm ongeveer nu.

    Kan ik morgen m’n voedingsschema weer oppakken met meststoffen of zal ik daar mee wachten? En enig idee wat er aan de hand is met m’n plant?
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
  • Lerrihuana
    Chronic Stoner
    MemberLucky Member
    • May 2020
    • 172

    #2
    Nog een foto ter verduidelijking
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Lijkt me overvoeding.
      Laat me raden. Je hebt de maximale dosis voeding gegeven ?
      (ondanks dat het miniplantjes zijn in minipotjes)
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Lerrihuana
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • May 2020
        • 172

        #4
        15 Liter potten is dat klein in kweektermen? Dat heb je inderdaad goed geraden, dom van me. Donderdag voor het laatste gevoegd zonder meststoffen. Morgen mogen ze weer, zou ik halve dosis hervatten of nog even wachten?

        Comment

        • QnQ
          Godlike Grower
          Lucky Member
          • Sep 2010
          • 26093

          #5
          Ah ja dan valt het best mee. Slecht te zien
          Maar er zit natuurlijk alleen effectief 15L in als ze tot bovenaan vol zitten.
          Ze zijn nog steeds vrij donker dus ik zou nog 1 of 2 dagen alleen water doen en daarna voortzetten met de halve dosis en kijken hoe het nieuwe blad zich ontwikkeld.
          Als dat verder geen verbranding laat zien kun je na 5-6-7 dagen weer een beetje opvoeren.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          • Lerrihuana
            Chronic Stoner
            MemberLucky Member
            • May 2020
            • 172

            #6
            Jaa inderdaad zit wss 12-13 liter in nu per pot. Oké bedankt voor de info

            Comment

            Bezig...