Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Verkleurde bladeren, opstaande bladrandjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verkleurde bladeren, opstaande bladrandjes

    Korting op 420shop
    Heb wat verkleuring op bladeren, heb zelf vermoeden dat ik ze teveel water heb gegeven
    Heb n.a.v. reactie donderdag (zie kweekverslag) de aarde in potjes bijgevuld, er was nl al 1 plantje die wat lichte vlekjes had en ik dacht dat het met de hoogte of het gebrek daaraan de oorzaak was, vandaar dat ik het opgehoogd heb.

    Vrijdag j.l.

    De aangevulde aarde was wat aan de droge kant, dus ik 1 liter water aangemaakt met 0,5 ml wortelsimulator en 0,5 growvoeding, dit ruim een uur laten staan daarna gemeten en afgezuurd naar ph 6.4.
    Heb het ff laten bezinken en toen verdeeld over de 5 potten a 1 liter per/pot, had het niet meer de ph nagemeten, maar denk niet dat daar het probleem ligt

    (Ter aanvulling, deze hoeveelheid water hadden ze Woensdag j.l. ook gekregen maar dan zonder de growvoeding.)

    Ik ben ze ook aan het "afharden" in/uit de zon enz.. was ook een beetje bang voor uitdroging, dus dacht dat zit wel goed, nou hier dan de foto's

    20200518_121242.jpg


    20200518_121202.jpg
    Attached Files

    #2
    Had je ze binnen grootgebracht?

    Comment


      #3
      Afharden doe je door ze in de schaduw te houden.

      Als je ze voor 5 dagen tegelijk water geeft staan ze dus 2 dagen te nat, 1 dag goed en 2 dagen te droog.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
        Had je ze binnen grootgebracht?
        Ja, onder tl lamp, wel al afentoe buiten gezet, en nu met dit weer een paar dagen tot 's avonds 21.00 uur naar binnen onder tl lamp tot 3.00 uur, licht uit tot 7.00 uur, en om +/_9.00 uur de tuin in.(nog wel ff onder de tl)

        Het licht regime v.a. Woensdag geleidelijk aangepast van 3.00uur tot nu 1.00uur tot 7.00uur, wil ze vanavond rond 21.00uur overpotten met zo weinig mogelijk stress overpotten zodat ze in de avond/nacht "bij kunnen komen"

        heb nu inmiddels de te grote boomcontainers a 50 liter gevuld met lightmix (daar staan ze nu ook in)
        Ik doe het op deze manier omdat het om autoflowers gaan
        en 2 rondes wil doen, en ja ik weet nu inmiddels dat dat niet de beste manier is, dus volgend jaar doe ik het anders.

        Hoop alleen dat ik het nu niet meteen verpest heb, en dat het met die bladproblemen goed komt?

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Afharden doe je door ze in de schaduw te houden.

          Als je ze voor 5 dagen tegelijk water geeft staan ze dus 2 dagen te nat, 1 dag goed en 2 dagen te droog.
          Ok, dus als ik het goed begrijp is het probleem veroorzaakt door teveel water?
          En wist niet met afharden dat ze constant in de schaduw moesten blijven, vanochtend in de tuin gezet in de schaduw, nu v.a. 13.00uur in de zon, zet ze zometeen direct weer in de schaduw.

          Van de week vond ik het nog te koud voor ze om de gehele dag in de schaduw te zetten vanwege de temp, die nog onder de 15⁰C was, maar wel zonnig.

          En heb ze nu inderdaad wat droger staan i.v.m. overpotten, anders valt de kluit uit mekaar, tenminste dat had ik zo begrepen.

          ga zo de defenietieve containers voor het overpotten bewateren daarna zal ik een handje aarde uitknijpen tot er wat vocht uitkomt en dan gaan ze vanavond der in.

          Ik ben ff afwezig, ga met m'n honden lopen

          Comment


            #6
            Ik had exact hetzelfde probleem. Binnen opgegroeid, daarna meteen de volle zon in. Vinden ze niet leuk. Hadden ff een stoppie van een week. Zijn nu planten van 70 cm geworden. Komt vast goed met jouw planten. Wel de watergift in de gaten houden. Ik denk altijd, liever te droog dan te nat. Water bijgeven gaat wel, andersom niet... Succes !

            Comment


              #7
              Nu niet meer naar binnen halen.
              Komende week 2 a 3 uurtjes zon
              is meer dan voldoende.....................
              wordt trouwens prima weer......
              Daarna maakt niet uit..............

              Komt goed!

              Weet je wat het leuke is?
              (Zijn net mensen hier bovenstaande
              met de zon.. ...verbranden.........

              Ps, mocht het weer veranderen, afdakje.......

              Comment


                #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Brandnetel View Post
                Ik had exact hetzelfde probleem. Binnen opgegroeid, daarna meteen de volle zon in. Vinden ze niet leuk. Hadden ff een stoppie van een week. Zijn nu planten van 70 cm geworden. Komt vast goed met jouw planten. Wel de watergift in de gaten houden. Ik denk altijd, liever te droog dan te nat. Water bijgeven gaat wel, andersom niet... Succes !
                Hoi en ja een beetje te enthousiast met naar buiten zetten, en niet goed opgelet qua zon, maar ik was ook erg afgeleid door m'n meissie's die lekker stonden te dansen in de wind, zijn ware limbo danseresjes
                En daar hou ik wel van

                En ik zal ook oppassen met water geven, doet me deugd om jouw reactie te lezen thanks

                Comment


                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
                  Nu niet meer naar binnen halen.
                  Komende week 2 a 3 uurtjes zon
                  is meer dan voldoende.....................
                  wordt trouwens prima weer......
                  Daarna maakt niet uit..............

                  Komt goed!

                  Weet je wat het leuke is?
                  (Zijn net mensen hier bovenstaande
                  met de zon.. ...verbranden.........

                  Ps, mocht het weer veranderen, afdakje.......
                  Haha ja klopt ben zelf ook al aardig door de zon gekleurd,m'n armen en me kop dan, de rest nog wit.

                  En het is nu ook de bedoeling dat ze buiten blijven nu het kwik 's nachts goed genoeg is voor ze, wilde het afgelopen week doen, maar werd wel erg fris voor ze.

                  Zal qua "zonuren" het in de gaten houden, dat komt goed, heb nl gekscherend gezegd een "2 fase tuin" 's morgens v.a. 9.00uur achter in de tuin, om 10.30uur staat dat gedeelte in de schaduw, v.a. 12.30uur vooraan tot nu 19.30uur.

                  Nou dus ook niet handig die 50liter potten, maar ga vanavond of morgen bij goede vriend een "hondje" regelen, dus nu maar hopen dat het goed met de blaadjes komt, en dat het goed gaat met overpotten.

                  thanks, oh voor ik het vergeet, ik heb bij barre omstandigheden gelukkig een schuurtje waar ik ze in kan zetten, heb ik vorige week opgeruimd, en ventilator staat er ook al, nogmaals bedankt voor je reactie.

                  Comment


                    #10
                    Als je alias gebruikt hoef je niet elke post te citeren
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      QnQ oh ok gelukt, thanks weer wat geleerd

                      Comment

                      Bezig...
                      X