Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Purple punch plantjes lijken verbrand.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Purple punch plantjes lijken verbrand.

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    #2
    Ik kreeg de tweede foto niet geupload in mijn bovenstaand bericht dus doe ik het maar even zo, dit is hoe het onbekende plantje er uitziet.
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      op het eerste zicht toch niks mis mee , je schrijft lijken verbrand ?
      de PH waarde zou ik naar 5.8 brengen voor coco's ( kweek zelf ook op coco's nooit laten uitdrogen )
      zal nog warmer gaan worden met de hps in de zomer !!
      steek je de afzuiging in de ruimte zelf ?

      Comment


      • GreenShaggy
        GreenShaggy commented
        Editing a comment
        Goedemorgen Jura!
        Het gaat over de bovenste foto in mijn bericht zelf, de gekartelde bladeren zijn op het uiteinde bruin van kleur en lijken wel te zijn verbrand. Je kan dit moeilijk zien op de foto. Heb hieronder een misschien iets duidelijkere foto geplaatst. Ik zal de PH laten dalen tot 5.8 maar dat kan de reden niet zijn, toch? Ik heb een afzuiging met koolstoffilter (met fan controller) die in de tent hangt en de lucht naar buiten blaast. Zijn er doe het zelf manieren om het beste de temperatuur te kunnen controleren of toch maar airco aanschaffen?
        Last edited by GreenShaggy; 20 May 2020, 09:22.

      #4
      Misschien is deze foto duidelijker, het gaat om de gekartelde blaadjes, zien er echt niet oke uit.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 1 photos.

      Comment


        #5
        gebruik je puur coco's of gemengd met aarde ?
        die blaadjes zien er idd niet goed uit

        die zijn nog niet verloren hoor , zou ze enkel wortel stimulator geven voor een weekje en kijken wat ze doen .
        als je ze water hebt gegeven zeker geen water in het schaaltje laten staan !!
        zou het kunnen dat je dosering te hoog is geweest ?
        Last edited by Jura; 20 May 2020, 09:54.

        Comment


        • GreenShaggy
          GreenShaggy commented
          Editing a comment
          Het zou misschien wel kunnen dat ik teveel water heb gegeven, als ik net gewaterd had woog een potje ongeveer 210gr, droog ongeveer zo'n 160gr. Zal ik doen, bedankt voor de hulp.
          Last edited by GreenShaggy; 20 May 2020, 11:32.

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Misschien volgende keer in steenwol stekblokje laten wortelen, dan hebben ze betere start.

        • GreenShaggy
          GreenShaggy commented
          Editing a comment
          Zal ik in het achterhoofd houden! klopt het dat de voeding geven aan planten in stekblokjes moeilijker verloopt? En wat moet je juist extra doen dan?

        #6
        zeker water met klein beetje wortelstimulator geven niet laten uitdrogen , voeding een weekje wachten en zien wat ze doen .
        die luchtbevochtiger is niet nodig !!!

        Comment


        • GreenShaggy
          GreenShaggy commented
          Editing a comment
          Oke bedankt ga ik proberen, maakt het niet veel uit dan dat de LV maar rond de 30% is?

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Lv maakt alleen wat uit bij stekken.

        • GreenShaggy
          GreenShaggy commented
          Editing a comment
          Thanks voor de info!

        #7
        Nee dat is geen probleem , en eens ze in grotere potten zitten zal de luchtvochtigheid zeker stijgen
        want dan moeten ze 2 x per dag water hebben
        en de nodige drainage + - 15% zal je zeker luchtvochtigheid genoeg hebben
        en voor de temperatuur indien mogelijk je afzuiging
        rechtstreeks naar buiten steken en de zon buiten houden ( verduisteren )
        natuurlijk als het buiten 35 graden word zal het binnen zeker 30 graden zijn

        Comment


        • GreenShaggy
          GreenShaggy commented
          Editing a comment
          Bedankt!

        • Rreppellsteeltjam
          Rreppellsteeltjam commented
          Editing a comment
          Of trotec, die heeft meestal wel aanbiedingen rond deze tijd.

        • GreenShaggy
          GreenShaggy commented
          Editing a comment
          Thanks, moet nog een keuze maken. Ben aan het wachten op vakantiegeld, gelijk paar kleine investeringen doen dan

        #8
        Puur cocos zit geen voeding in!!

        Comment


        • Jura
          Jura commented
          Editing a comment
          Weet ik maar zo een klein plantje heeft nog niet veel nodig , wortelstimulator is zeker voldoende voor de eerste week

        #9
        UPDATE: De purple punch planten lijken nieuwe groene blaadjes aan te maken en het lijkt of er 6 / 10 gaan verdergroeien (de andere 4 zijn er nooit echt doorgekomen). Mag ik stilaan terug lichte voeding toedienen?

        Allemaal bedankt voor de hulp!
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Last edited by GreenShaggy; 23 May 2020, 09:36.

        Comment


          #10
          Het lukt me niet om 2 foto's in hetzelfde bericht te krijgen, dus dan maar op deze manier. Dit plantje is even oud als de purple punch die ik besteld heb (Zamnesia), de zaadjes zijn gevonden tussen mijn groen goud .
          Maar deze groeien in een sneltempo tegenover de andere plantjes, ze hebben dezelfde grond, dezelfde voeding en staan in dezelfde ruimte. Daar ze zo snel groeien ten opzien van de andere denk ik aan een autoflower type.

          Iemand een idee waarom er zo'n grote groeiverschillen te merken zijn?
          You do not have permission to view this gallery.
          This gallery has 1 photos.
          Last edited by GreenShaggy; 23 May 2020, 10:23.

          Comment


          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment

          • GreenShaggy
            GreenShaggy commented
            Editing a comment
            Ja dit was van een kennis die zelf verschillende soorten had gepland en 1 daarvan zat vol met zaden en die heeft hij toen aan mij gegeven, maar hij wist zelf niet meer van welke soort ze kwamen. Dus eigenlijk kan ik ze beter gewoon eruit halen en opnieuw beginnen?
            Last edited by GreenShaggy; 23 May 2020, 12:09.

          • Flip Hasjkip
            Flip Hasjkip commented
            Editing a comment
            Als het herma’s zijn waar de zaden vanaf komen dan kan je ze beter weggooien, grote kans dat je ook herma’s krijgt.

          #11
          Zal het nog maar is herhalen, maar 30% LV is te laag. Zeker onder HPS zullen ze het moeilijk hebben om hun verdamping te regelen. Huidmondjes gaan dicht en de groei gaat een pak trager. 50-70 is al veel beter. De enige reden dat er gezegd werd vroeger dat het enkel uit maakte bij stekken is dat stekken 100% LV nodig hebben en voor de rest iedereen in huis een normale waarde had. Dat is met die isolatienormen van tegenwoordig wel effe anders.

          Comment

          Bezig...
          X