Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Bladprobleem - 3de week (overbemesting)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bladprobleem - 3de week (overbemesting)

    Korting op 420shop
    Dag Forumleden,

    Als beginner heb ik in mijn derde week een bladprobleem ontdekt. Ik denk dat dit te wijten is aan overbemesting maar had graag jullie expterise.

    In week 2 heb ik mijn autoflower de voorgeschreven meststoffen van Plagron gegeven:
    alga grow: 2ml/l
    power roots: 1ml/l
    vita race: 3ml/l - spray

    zelf kweek ik op cocosol van DCM en perliet en een pot van ongeveer 6l maar heb te laat gezien dat deze cocosol al bemest is voor groei en bloei. Qua Ph waarde geef ik putwater aangezuurd met ph down om uiteindelijk op een 6-6,5 ph te komen. Uiteraard gebruik ik een ph-meter. De plant wordt buiten gekweekt en staat s’avonds binnen

    Zoals jullie kunnen zien worden de puntjes bruin en lichtgroen. Wat moet ik nu doen. Heb hem 3 dagen geleden enkel water gegeven met een ph waarde van 6-6,5
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.
    Last edited by Howhigh123; 20 May 2020, 14:28.

    #2
    al eens opgezocht voor hoelang de cocosol voorbemest is ?
    Last edited by Jura; 20 May 2020, 14:57.

    Comment


    • Howhigh123
      Howhigh123 commented
      Editing a comment
      Dag Jura,

      Deze is voorbemest voor 3 maanden. Zowel groei en bloei. Kan het zijn dat mijn plantje minder snel groeit. Wat moet ik nu doen?

    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment

    • Howhigh123
      Howhigh123 commented
      Editing a comment
      Dag Jura,

      ik had de rest nog niet gelezen, mijn pot heeft normaal voldoende drainage gaten. Zelf heb ik geen EC meter. Heb wel een PH meter om het af te zuren naar 5.8.

      Algemeen geef ik mijn plant om de week water en voel ik zeker eens of hij niet de droog staat. Bovenste gedeelde droog nu wel sneller met dit weer maar als ik een klein gaatje maak dan is hij wel nog lichtjes vochtig.

      kan het probleem nu te wijten zijn aan een overbemsting dat deze bladeren zo kleuren?

    #3
    Nog een andere foto
    Attached Files

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      Last edited by Jura; 20 May 2020, 16:06.

    • Howhigh123
      Howhigh123 commented
      Editing a comment
      Dag Jura,

      Alvast bedankt voor jouw reactie. Ik zal eens een foto plaatsen van mijn onderkant van mijn pot. Hopelijk zijn deze gaten groot genoeg. 15% valt best mee op 1l. Denk dat ik daar algemeen aan zit als ik 1l water geef

    • Howhigh123
      Howhigh123 commented
      Editing a comment
      Dag Jura,

      Volgende keer een 11l pot. Maar alle begin is moeilijk. Maar ik las dat met LST dat je meer kon afhalen. Uiteindelijk is het ten voordeel voor het lager bladerdek. Wnt de stengel is nu gebogen en als ik die nu loslaat, gaat het even duren dat hij naar boven gaat groeien.

    #4
    Drainage gaten - zijn deze voldoende?
    Attached Files

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      Last edited by Jura; 20 May 2020, 16:55.

    • Howhigh123
      Howhigh123 commented
      Editing a comment
      Ik heb de zak eens bekijken en de potgrond/cocos zou al npk bevatten. Dus positief om hier wiet in te kweken. Straks ga ik eens spoelen met 1l en ga dit elke dag doen. Ik dacht dat je kon overwateren

    • Howhigh123
      Howhigh123 commented
      Editing a comment
      Dag Jura,

      Kleine update, heb hem water gegeven en het overtollige water gemeten en had een ph waarde van 4.4 wat te zuur is. Heb dus een flush moeten doen zodat ik een ph heb van 5.8. Hiervoor zijn tollige liters moeten doorvloeien om aan deze Ph te geraken. Betekent dit dat nu alle voedingstoffen eruit zijn of niet? Aangezien ik geen EC meter heb, kan ik dit niet meten. Wat moet ik nu best doen?

    #5
    is inderdaad laag 4.4 , dat is de reden waarom dat je plant tekorten heeft doordat ze geen voeding kan opnemen door te lage PH waarde is daarmee dat je voldoende water moet geven , coco's is net een spons al het teveel aan water loopt er gewoon uit als deze natuurlijk niet voldoende water krijgt stapelen er zich teveel afvalstoffen op !
    zou gewoon verder water geven elke dag met voldoende drainage zonder voeding eventueel 2x per dag ( 2 uur na licht aan en 4 uur voor licht uit ) de dag nadien PH meten of hij stabiel blijft
    als de plant nieuwe groene bladeren aanmaakt na een paar dagen zit je goed , de aangetaste bladeren blijven zo naarmate de plant groter word kan je deze verwijderen
    denk niet dat voedingsstoffen eruit zijn daar zit zeker nog genoeg in .

    Als je nog eens op coco's kweekt neem dan deze is een zeer goed product

    https://www.greensell.nl/a-39369024/...s/#description
    Last edited by Jura; 21 May 2020, 08:43.

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment

    • Brandnetel
      Brandnetel commented
      Editing a comment
      Correctie: toppen, fimmen, e. d. is niet goed voor een autoflower, omdat de af te weinig tijd heeft om te herstellen. Het enige waar een autoflower goed op reageert is l.s.t.

    • Howhigh123
      Howhigh123 commented
      Editing a comment
      Dag forumleden,

      Een status in week 4. De onderste bladeren verkleuren en de bladeren krijgen een licht groene kleur wat toch niet optimaal lijkt. Ik zal een nieuwe foto plaatsen. Volgens mij heeft hij ergens een tekort aan of geef ik hem te veel water. Na het water geven giet ik meestal het overtollige water weg. Stel ik doe er 1 liter water in dan meet ik opnieuw wat er uitkomt en meestal komt er bijna terug 1 liter uit. De grond is dan wel vochtig. Aangezien het waterbakje niet nat mag staan voor natte wortels. Doe ik iets mis?

    #6
    Update van mijn plant week 4
    Attached Files

    Comment


      #7
      Lichtjes ombuigen zoals jij hebt gedaan kan eventueel nog voor een AF, ik heb dat bij 1 van mijn AF ook gedaan.

      Verder, zoals eerder al gezegd, enkel water geven.

      Comment


        #8
        Week 4 - onderste bladeren worden geel en de bovenste zien er lichtgroen uit maar lijken toch niet optimaal....

        wat moet ik doen?
        Attached Files

        Comment


          #9
          Ze ziet eruit alsof ze te droog gestaan heeft of teveel voeding binnen krijgt
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #10

            Dag forumleden,

            Een status in week 4. De onderste bladeren verkleuren en de bladeren krijgen een licht groene kleur wat toch niet optimaal lijkt. Ik zal een nieuwe foto plaatsen. Volgens mij heeft hij ergens een tekort aan of geef ik hem te veel water. Na het water geven giet ik meestal het overtollige water weg. Stel ik doe er 1 liter water in dan meet ik opnieuw wat er uitkomt en meestal komt er bijna terug 1 liter uit. De grond is dan wel vochtig. Aangezien het waterbakje niet nat mag staan voor natte wortels. Doe ik iets mis?
            Attached Files
            Last edited by QnQ; 30 May 2020, 11:32. Reden: onnodig citaat verwijderd

            Comment


              #11

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Als hij elke keer een liter water door die pot spoelt dan is die voeding snel verdwenen

                Op cocos heb je speciaal voeding voor cocos nodig en dat moet je elke dag geven.

              #12

              Dag Jura,

              als ik er halve liter in gooi, dan loopt er alles gelijk een zeef vanonder erruit.
              Last edited by QnQ; 30 May 2020, 11:33. Reden: onnodig citaat verwijderd

              Comment


                #13
                de volledige halve liter ?
                doe je dat dagelijks ?

                denk na 4 weken dat er daar nog weinig voeding in zit

                aangezien het puur coco's is zou ik voeding geven bestemd voor coco's


                BV : https://onlinetopgarden.com/nl/voedi...xoCe4kQAvD_BwE

                en in plaats van halve liter 250ml , er moet altijd wat uitlopen

                Last edited by Jura; 30 May 2020, 12:01.

                Comment


                  #14
                  Last edited by Brandnetel; 30 May 2020, 13:10.

                  Comment


                    #15

                    Ja direct op cocos aangezien ik de extra voeding in huis heb van Plagron. Maar denk dat ik best EC meter aanschaf zodat ik kan zien hoeveel PPM er in zit.
                    Last edited by QnQ; 30 May 2020, 14:33. Reden: Overbodig citaat verwijderd

                    Comment

                  Bezig...
                  X