Bladprobleem - 3de week (overbemesting)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Howhigh123
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • May 2020
    • 18

    #16


    Dat is dan een persoonlijke keuze . Jij plant dan op potgrond?
    Last edited by QnQ; 30 May 2020, 13:34. Reden: Jezelf citeren. Het wordt steeds mooier

    Comment

  • Howhigh123
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • May 2020
    • 18

    #17


    Dag Jura,

    ik gebruik de plagron top grow mix 100% Naturel. Alga grow, bloom en daarvan ga ik het groeischema volgen. Maar heb een EC meter besteld zodat ik de ppm kan afmeten en de juiste PH. Dit zal ook volstaan. Ben benieuwd of er nog genoeg voeding inzit na dat spoelen...


    ****** citaat verwijderd. Je hoeft niet alles te citeren !!!
    Last edited by QnQ; 30 May 2020, 13:35.

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      vrees dat het niet gaat lukken met de alga grow/bloei voeding op coco maar goed je kan het maar proberen hé

      volgens de laatste foto lijkt het of de bloei is gestart zou enkel alga bloom geven
      Last edited by Jura; 30 May 2020, 13:20.

    • Howhigh123
      Howhigh123 commented
      Editing a comment
      Dag Jura,

      De bloei is gestart. Nu ga ik hem uiteraard alga bloom geven. Weet niet of het 100% cocos is. Ik denk cocos en aarde
  • Howhigh123
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • May 2020
    • 18

    #18
    Dag allen,

    week 5, mijn wietplant heeft last van bladluizen gehad en heb de geïnfecteerde bladeren moeten wegdoen. Dit zorgt natuurlijk voor stress. Nu merk ik dat er bruine plekjes op mijn blad vormen. Kan dit te wijten zijn aan een kaliumtekort nochtans ik geef hem alga bloom op cocos. Misschien slaat dit niet aan...

    kan iemand mij assisteren. Wat moet ik doen?

    Attached Files

    Comment

    • Jura
      Senior Grower
      MemberLucky Member
      • Mar 2019
      • 818

      #19
      denk dat dit van de bladluizen is of schimmel ( misschien iemand een andere mening ? )

      Comment


      • Howhigh123
        Howhigh123 commented
        Editing a comment
        Hmm als het een schimmel is, wat moet ik dan doen

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Onderzoeken of het echt een schimmel is

      • Howhigh123
        Howhigh123 commented
        Editing a comment
        Heb eens gekeken en zou niet direct weten hoe je dit moet zien... enkel die bruine puntjes zie ik
    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #20
      Op cocos moet je extra Calcium geven als je alleen standaard Grow en Bloom gebruikt.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Howhigh123
        Howhigh123 commented
        Editing a comment
        Je had schijt aan scheikunde. Kan ik best geloven. Was ook niet mijn sterkste vak. I feel you

      • Brandnetel
        Brandnetel commented
        Editing a comment
        Ik haatte dat vak.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Je hebt je eigen vraag beantwoord.
    • Howhigh123
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • May 2020
      • 18

      #21
      Ik denk dat het een combinatie van kalium en schimmel is. Maar ik zie nergens schimmels op de grond en aan de wortels kan ik het niet zien. Ik denk dat ik dit plantje kan wegsmijten.. of zijn er nog oplossingen?
      Attached Files

      Comment


      • Jura
        Jura commented
        Editing a comment
        proberen met wat extra Calcium
    • Howhigh123
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • May 2020
      • 18

      #22
      Plant is volop in bloei. Hoe meten jullie precies jullie ec en ph aangezien het afwatering onderaan de pot geen juiste meetmethode is.

      als ik voeding geef dan meet ik meestal ec en ph.
      Attached Files

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Op hydro meet je wat er weer uitkomt aan de onderkant.

        Ja, cocos is een hydromedium, en het houd weinig vocht vast.

        En met cocos hoor je inderdaad ph en ec te meten.

        Meters wel in bewaarvloeistof zetten en niet in wat anders.
        Last edited by Rreppellsteeltjam; 16 June 2020, 15:29.

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        PS, volgende keer gewoon grond nemen, heb je dit geouwehoer ook niet meer.
    Bezig...